Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 sähköt katoaa, välillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matti911
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 7
    • Tuusula

    E90 sähköt katoaa, välillä

    vm 2011 320d XDrive, takana 150th huollettua kilometriä. Keväällä alkoi hävittämään radiokanavat muistista, satunnaisesti. Sitten alkoi oireilla takaluukun kansi joka aukesi usein liikkeelle lähtiessä, ajossa ei koskaan.
    Sitten tyhjeni akku laakista , ostin uuden kun paikoillaan oli alkuperäinen 7-vuotias. Pitkään luulinkin, että akku oli syypää em ilmiöihin, mutta nyt uusia
    vaivoja. Satunnaisesti ovet eivät aukea kauko-ohjaimesta, mekaanisella sisään
    virrat päälle ei käynnisty, ulos autosta ovet kauko-ohjaimella lukkoon normaalisti ja sen jälkeen aukeaa normaalisti ja myös käynnistyy...
    EI vikakoodeja, no ne katsotaan huomenna uudelleen, mutta jos ei löydy sieltä mitään, niin olisiko vinkkejä.
    Tämä yksilö on aikalailla ilman varusteita, perusmalli.
    Molemmilla avaimilla sama ilmiö.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Ihan ensimmäisenä tarkistaisin sen akkukaapelin läpiviennin auton alta. Näissä on aika paljon ollut hapettumis ongelmaa sen liitoksen kanssa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • matti911
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 7
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Ihan ensimmäisenä tarkistaisin sen akkukaapelin läpiviennin auton alta. Näissä on aika paljon ollut hapettumis ongelmaa sen liitoksen kanssa.
      Ok, hyvä vinkki. Tarkistetaan.

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Toinen vois olla se iso liitin sulakerasiaan takana hanskalokeron perällä. Meillä yks e90 käyttäytyi hassusti, kun se liitin oli löysällä. Se esim. sammui, kun laittoi pyyhkijät päälle.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • ViljoNieminen
          Bimmer Rookie
          • May 2018
          • 58
          • Jyväskylä

          #5
          Mulla on E90 mallin 318D vuodelta 2011. Nyt teki toisen kerran totaalisen pimennyksen. Mikään sähkölaite ei hievahda eikä vilahda, ainakaan näkyvästi. Ekalla kerralla sähköt palautui itekseen n.2 tunnin kuluttua. Nyt vika päällä, saa nähdä kuinka käy.

          Onko raadilla vinkkiä miten takaluukun sais auki? Sattui nimittäin Cetekki laturi jäämään sinne takaluukkuun. Sillä vois antaa apuvirtaa luukun aukaisuun.

          Oliskohan akkuvika. Latauksesta ei pitäis kiikastaa kun oli latauksessa koko viime yön.

          Comment

          • 33d
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 458
            • Finland

            #6


            Otat siitä avaimen ja avaat rekisterikilven yläpuolelta "kahvan" vierestä.

            Comment

            • ViljoNieminen
              Bimmer Rookie
              • May 2018
              • 58
              • Jyväskylä

              #7
              Jatkotietoa edelliseen postaukseen. Konehuoneen apuvirtaliittimeen tulee n.12 volttia ja kuormitettuna laskee hiukan, n.11,5 volttiin. Ei ehkä sittenkään johdu pelkästään akusta.

              Comment

              • ViljoNieminen
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 58
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by 33d View Post


                Otat siitä avaimen ja avaat rekisterikilven yläpuolelta "kahvan" vierestä.
                Rekisterikilven yläpuolella on kaksi rekisterikilvenvaloa ja sähköisenavauksenkytkin. Ei näy avaimelle reikää. Pitääkö ottaa esim. aukaisukytkimen suojakumi pois tms.?

                Comment

                • 33d
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 458
                  • Finland

                  #9
                  Pahoittelut, ei näköjään ole 2009 ja eteenpäin malleissa tuota lukkoa enään Eli menee sähköhommiksi kai sitten..

                  Comment

                  • matti911
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 7
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by ViljoNieminen View Post
                    Mulla on E90 mallin 318D vuodelta 2011. Nyt teki toisen kerran totaalisen pimennyksen. Mikään sähkölaite ei hievahda eikä vilahda, ainakaan näkyvästi. Ekalla kerralla sähköt palautui itekseen n.2 tunnin kuluttua. Nyt vika päällä, saa nähdä kuinka käy.

                    Onko raadilla vinkkiä miten takaluukun sais auki? Sattui nimittäin Cetekki laturi jäämään sinne takaluukkuun. Sillä vois antaa apuvirtaa luukun aukaisuun.

                    Oliskohan akkuvika. Latauksesta ei pitäis kiikastaa kun oli latauksessa koko viime yön.
                    Aika samalta kuullostaa. Sain takaluukun auki, kun laitoin konehuoneen liittimistä sähköä vanhanmallisilla AkkuMatti laturilla. Ctekillä yritin aluksi.
                    Uudella akulla ongelma poistui muutamaksi viikoksi.
                    Nyt autoon on tilattu uusi sulakerasianpohja , hanskalaatikon taakse.
                    Jää nähtäväksi auttaako.

                    Comment

                    • ViljoNieminen
                      Bimmer Rookie
                      • May 2018
                      • 58
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Syötin konehuoneen apukoskettimesta virtaa suoraan sulaketauluun niin heräsi henkiin. Sain peräkontin auki ja ajettua auton talliin, tutkimuksia varten.

                      Vika ei taida olla akussa, vaan siellä sulaketaulun takana olevassa liittimessä.

                      Eikun hanskalokero pois ja ryömimään kojetaulun alle! Ehkä biili saadaan vielä pelastettua elävien kirjoihin :think
                      Last edited by ViljoNieminen; 01-11-2018, 12:10.

                      Comment

                      • ViljoNieminen
                        Bimmer Rookie
                        • May 2018
                        • 58
                        • Jyväskylä

                        #12
                        E9X vm. 07-2011 blackoutit (lainasin myös tuon toisen keskustelun otsikon tähän)

                        Originally posted by TojoTero View Post
                        Terve!
                        Näistä sulaa sulakerasiaan tulevan päävirtakaapelin liitin ja hävittää KAIKKI virrat pois silmänräpäyksessä. Pohjois-Amerikassa ovat tunnustaneet vian ja kutsuneet takaisin 570 000 autoa, mutta täällä ei. Ei myöskään ole mahdollista saada minkäänlaista Goodwill-vastaantuloa maahantuojan suunnalta. Itselleni sattui tällainen totaalinen blackout, onnekseni kuitenkin auton ollessa kotipihassa. Korjaus tuli maksamaan 750€, joka on ilmiselvästä viasta tuotteessa melkoisen paljon. Ajattelin vain kertoa, että tiedätte varautua tällaiseen(kin). Alla vielä linkki viankuvaukseen ja takaisinkutsu-uutiseen.

                        http://www.bmwblog.com/2013/02/17/bm...le-connectors/
                        Tämmösen keskustelun löysin. Ilmeisesti vika ei ole kovin harvinainen koska 570000 autoa on korjattu tehtaan piikkiin.

                        Comment

                        • ViljoNieminen
                          Bimmer Rookie
                          • May 2018
                          • 58
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Onkohan kukaan vaihtanut sulakerasiaa itse? Saako hommattua muualta kuin merkkiliikkeen marmoritiskiltä? Saako rasiaan purkutyökalua johtoliittimille? Pikaisella selaamisella nettivaraosakaupoista ei löytynyt rasiaa eikä työkalua.

                          Edittiä:
                          KL varaosasta tietoa: Sulakerasia 171,50€ ja kaapeli 309,00€ . Purkutyökalua ei löytynyt, tarvinneekohan sitä?
                          Last edited by ViljoNieminen; 01-11-2018, 15:27.

                          Comment

                          • ViljoNieminen
                            Bimmer Rookie
                            • May 2018
                            • 58
                            • Jyväskylä

                            #14
                            [ATTACH][ATTACH][ATTACH]151290[/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH]


                            Koitin laittaa pari kuvaa sulakerasian liittimestä. Rasia on aukaistu (halkaistu). Syöttökaapelia en saanut millään irti rasian kannesta, olisko sulanut kiinni? Liittimen urospuoli oli pikkusen hapettuneen näköinen ja narttu oli käynyt pikkusen lämpösenä. Eivät kuitenkaan olleet ihan korventuneet, pikkusen kosketusvikaa varmaankin oli ollut. Nyt tarttis keksiä mistä hankkis uuden rasian ja kaapelin.
                            Attached Files
                            Last edited by ViljoNieminen; 01-11-2018, 20:25.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Monesti miettinyt, korjaantuisiko tämä pelkästään uusimalla tuon johdon naaras-kontaktin ja kaveriksi vielä kontaktipastaa. Kontaktin tyyppi taitaa olla Kostal PLK 14,5.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎