Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52B30 uusi moottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fromi
    Newbiemmer
    • Mar 2019
    • 5
    • Pori

    N52B30 uusi moottori

    Kaverin e93 avokolmosesta on sylinterit kuluneet soikeeksi ja etsitään uutta konetta. Autossa on nyt paikallaan se pienitehoisin 3.0, 215hp? Uutta konetta tässä katsellessa paljon on myynnissä 258hp mallia. Mitä autosta tarvii muuttaa jos laittaa tuon koneen tilalle?

    Ps. Kone on nyt purettuna, kansi ja kaikki apulaitteet hyvässä kunnossa. Joten saa ostaa pois jos tarvetta on.
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    218hp versio N52B30 moottoristahan taisi olla vai usa malleissa?
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Fromi
      Newbiemmer
      • Mar 2019
      • 5
      • Pori

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      218hp versio N52B30 moottoristahan taisi olla vai usa malleissa?
      Tarkistin asian. 218hp moottori nyt.

      Comment

      • N.T
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 49
        • LPR

        #4
        Ainoat erot tulee imusarjasta ja softasta.
        E91 330IA M-performance BLACK SAPPHIRE METALLIC
        EX:e91 320i

        Comment

        • Fromi
          Newbiemmer
          • Mar 2019
          • 5
          • Pori

          #5
          Originally posted by N.T View Post
          Ainoat erot tulee imusarjasta ja softasta.
          Saako joku näpsäkästi ohjelmoitua moottorinohjauksen kuntoon vanhaan ecuun? Eli muutoin kone aopii suoraan paikallaan samoihin liittimiin jne.?

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            #6
            On nyt puhuttu niin mysteerisesti ilman auton mallimerkintään, mutta kyseessä lienee kuitenkin E93 325i ihan Euro-malli, jossa 218hp N52B25A moottori?
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • 330Driver
              BTCF Member
              • Feb 2015
              • 461
              • Pori

              #7
              N52b25 218hp. Sylinterit kierot aina ja öljynsyönti normaalia
              E36 ///M3 evolution cabriolet
              E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
              E91 330D Käyttis
              Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
              Koodit/koodaukset PORI
              ___________________________
              EX E92 335D LCI 405hp/801nm
              EX E46 330D Touring
              EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #8
                Originally posted by 330Driver View Post
                N52b25 218hp. Sylinterit kierot aina ja öljynsyönti normaalia
                "Unfavourable position of drainage orifices (oil return orifices) at the third annular groove of the piston in combination with an unfavourable driving profile (low engine speed, stop-and-go driving, long idle phases)."

                Korjaantuu männillä 11 25 7 612 982
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • Fromi
                  Newbiemmer
                  • Mar 2019
                  • 5
                  • Pori

                  #9
                  Dualfun, juuri tuo malli kyseessä.

                  EDIT. Kyseessä onkin N53B30.. Olin saanut väärää tietoa. Minkä koneen vois swapata tilalle vai onko tuossa tyyppivikana sylinterien kuluminen aoikeaksi?
                  Last edited by Fromi; 12-03-2019, 11:25.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17845
                    • PKS

                    #10
                    Eli siis E93 325i N53B30 koneella.

                    Sanot, että sylinterit soikeat, mikä autossa on siis vikana tai siis miten se on diagnosoitu tuonne sylinterihin?
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Fromi
                      Newbiemmer
                      • Mar 2019
                      • 5
                      • Pori

                      #11
                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Eli siis E93 325i N53B30 koneella.

                      Sanot, että sylinterit soikeat, mikä autossa on siis vikana tai siis miten se on diagnosoitu tuonne sylinterihin?
                      Kulutti jäähdytysnestettä ja öljyä. Otettiin kansi auki, siinä ei isompia vikoja ollut niin pyydettiin koneistusfirman kaveria mittaamaan sylinterit. Kierossa olivat.

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #12
                        Vaikka olis kuinka soikeat sylinterit, niin ei selitä jäähdytysnesteen kulutusta. Tutulla oli N52 moottorista kansi halki. Tosin jos nyt on kokonaan uusi kone tulossa, niin ei kai sen niin väliä mikä vanhassa on ollut.


                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Itsekkään en ymmärrä miten ne soikeat sylinterit voisi aiheuttaa jäähdytysnesteen katoamisen. Öljyn katoamista toki, mutta ei jäähdytynesteen.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            #14
                            Originally posted by 330Driver View Post
                            N52b25 218hp. Sylinterit kierot aina ja öljynsyönti normaalia
                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Sanot, että sylinterit soikeat, mikä autossa on siis vikana tai siis miten se on diagnosoitu tuonne sylinterihin?
                            Kiinnostaisi itseäkin miten on diagnosoitu sylintereihin.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎