Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 335D rail paine ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tumbbi1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2018
    • 35
    • Lahti

    E90 335D rail paine ongelmat

    osaisko kukaan sanoa missä vois olla vika , normi ajossa toimii normaalisti , kunnon vedossa lyö moottorinvikavalon tauluun ja antaa vikakoodin railpaineista. tullu koodia 4560 , 4600 ja 4610.
    polttoainesuodatin vaihdettu , polttoainepumppu pitäis olla inpan mukaan kunnossa , ja huomenna suuttimien ohivuotomittaus. voiko vika olla ite anturissa vai onko se sit suuttimien huolto edessä?:think

    inpan vikakoodien mukaan railpaineiden pitäis olla noin 1600 ja antaa 1300
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by tumbbi1 View Post
    osaisko kukaan sanoa missä vois olla vika , normi ajossa toimii normaalisti , kunnon vedossa lyö moottorinvikavalon tauluun ja antaa vikakoodin railpaineista. tullu koodia 4560 , 4600 ja 4610.
    polttoainesuodatin vaihdettu , polttoainepumppu pitäis olla inpan mukaan kunnossa , ja huomenna suuttimien ohivuotomittaus. voiko vika olla ite anturissa vai onko se sit suuttimien huolto edessä?:think

    inpan vikakoodien mukaan railpaineiden pitäis olla noin 1600 ja antaa 1300
    Jos ohjelmoitu "kaikki irti"-tyyliin ja vakio R70 korkeapainepumppu, niin ei vaan löpö riitä, korjaantuu mopouttamalla softaa tai R90-pumpulla.
    Vakiossa taas ehkä lähtisin itsekin suuttimista liikenteeseen.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • tumbbi1
      Bimmer Rookie
      • Jan 2018
      • 35
      • Lahti

      #3
      Originally posted by Supra^ View Post
      Jos ohjelmoitu "kaikki irti"-tyyliin ja vakio R70 korkeapainepumppu, niin ei vaan löpö riitä, korjaantuu mopouttamalla softaa tai R90-pumpulla.
      Vakiossa taas ehkä lähtisin itsekin suuttimista liikenteeseen.
      Stage 2 ohjelma , miten se kaikilla muilla toimii? 🤔

      Comment

      • tumbbi1
        Bimmer Rookie
        • Jan 2018
        • 35
        • Lahti

        #4
        Originally posted by Supra^ View Post
        Jos ohjelmoitu "kaikki irti"-tyyliin ja vakio R70 korkeapainepumppu, niin ei vaan löpö riitä, korjaantuu mopouttamalla softaa tai R90-pumpulla.
        Vakiossa taas ehkä lähtisin itsekin suuttimista liikenteeseen.
        Ja anto pari kertaa stage 1 softalla kans samaa koodia

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Kenen tekosia mahtaa kyseinen stage-ohjelma olla? Livedatallahan näkisi hyvin miten railpaine käyttäytyy vedossa, ja siitä pystyy aika hyvin sanomaan onko kyseessä anturivika vai se että polttoaine oikeasti loppuu.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Jos pyynti on 1600, ei ole mikään kaikki irti softa.

            Mutta eiköhän se kp pumppu ole kun kyykkää.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • tumbbi1
              Bimmer Rookie
              • Jan 2018
              • 35
              • Lahti

              #7
              Originally posted by suppari View Post
              Jos pyynti on 1600, ei ole mikään kaikki irti softa.

              Mutta eiköhän se kp pumppu ole kun kyykkää.
              Okei, pitää ruveta metsästää r90 pumppua...

              Comment

              • strandell
                BTCF Member
                • Oct 2016
                • 95
                • Sipoo

                #8
                Sigun käyttiksessä ilmeni uusi vika, 004560. Käytännössä kiskopaineet liian matalat täysvedossa, login linkki alla.

                Ajoin testisykslit läpi, ja ista meinas, että määränsäädin on rikki, kun moottori ei pysähtyntyt sillä aikana kun ohjelma testaili määränsäädintä, vaikka sen pitäisi. Kierrokset kyllä laski paljon, melkein niin paljon että moottori sammui, mutta ei kuintenkaan. Mutta johdot ovat sen perusteella ehjät.

                Taustatietoa; 2009 335d, erikoismoottori.fi/Petri Airaksinen stage2, R70 pumppu. Eikös tuo 1700+ bar ole aika paljon R70 pumpulle? Pumppu todennäköisesti alkuperäinen. Ajettu 250tkm.


                -->Onko todennäköistä että määränsäädin on oikeasti rikki, vai onko pumppu tiensä päässä? :think

                https://drive.google.com/file/d/1W48...ew?usp=sharing
                Last edited by strandell; 12-08-2020, 20:27.
                Ex.
                F20 LCI M140i
                E91 LCI 335dA
                E91 LCI 335iA xDrive
                F31 328iA
                E39 530dA

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  #9
                  Disclaimer: Jos nyt tulkitsen oikein... logissa näyttäisi olevan sarakkeet sekaisin keskenään. Specified Charge-air -sarake näyttää railipaineen pyynniltä, joka ulottuu 1800barin asti. Railipaineen toteuma laahaa pyynnin perässä ja lopulta ampuu yli 1830bariin.

                  Jos olet Testolla logannut, niin sinulla on myös huono päivitystaajuus, koska rivit duplikoituvat. Kokeile asettaa esim. 5hz niin rivit muodostuvat oikein. Ellei kyse ole porttiasetuksista.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • strandell
                    BTCF Member
                    • Oct 2016
                    • 95
                    • Sipoo

                    #10
                    Originally posted by Jacques View Post
                    Disclaimer: Jos nyt tulkitsen oikein... logissa näyttäisi olevan sarakkeet sekaisin keskenään. Specified Charge-air -sarake näyttää railipaineen pyynniltä, joka ulottuu 1800barin asti. Railipaineen toteuma laahaa pyynnin perässä ja lopulta ampuu yli 1830bariin.

                    Jos olet Testolla logannut, niin sinulla on myös huono päivitystaajuus, koska rivit duplikoituvat. Kokeile asettaa esim. 5hz niin rivit muodostuvat oikein. Ellei kyse ole porttiasetuksista.
                    BimmerLinkillä logattu, jostain syystä sarakkeet sekaisin.Kuitenkin kahdet viimeiset sarakkeet railpaine pyynti ja toteutus.

                    Kriittinen alue on 2943rpm kohdalla, jolloin lyö vikatilaan (näkee hyvin ahtopyynnistä) ja meno hyytyy, sen jälkeen kiskopaineet nousee pyydettyyn jostain syystä, tod.näk. suuttimen aukiolo sen verran lyhyempi että pumppu pysyy mukana.

                    Miten se määräsäändin toimii? Lepotilassa se taitaa olla täysin auki? Voiko se edes jäädä jumittamaan ja rajoittamaan syöttöä?
                    Last edited by strandell; 14-08-2020, 09:45.
                    Ex.
                    F20 LCI M140i
                    E91 LCI 335dA
                    E91 LCI 335iA xDrive
                    F31 328iA
                    E39 530dA

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      #11
                      Olet oikeassa, siinä pumpun tuotto jää pahasti jälkeen. Mitä auto tekee vikatilaan päädyttyään? Täysi stoppi se ei taida olla kun kerran railipainepyynti pysyy ylhäällä.

                      Vaikea sanoa onko sinulla vikaa määränsäätimessä, vai onko nyt ohjelmassa liikaa syöttöpyyntiä. Enemmän tietävät osaavat kertoa kuinka yleinen/todennäköinen vika on määränsäätimen jumiutuminen.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • strandell
                        BTCF Member
                        • Oct 2016
                        • 95
                        • Sipoo

                        #12
                        Originally posted by Jacques View Post
                        Olet oikeassa, siinä pumpun tuotto jää pahasti jälkeen. Mitä auto tekee vikatilaan päädyttyään? Täysi stoppi se ei taida olla kun kerran railipainepyynti pysyy ylhäällä.

                        Vaikea sanoa onko sinulla vikaa määränsäätimessä, vai onko nyt ohjelmassa liikaa syöttöpyyntiä. Enemmän tietävät osaavat kertoa kuinka yleinen/todennäköinen vika on määränsäätimen jumiutuminen.
                        Stoppi on melko pieni, perstuntumalla just sen verran minkä ahtopainepyynti laskee, karkeasti 20%. Vaikeeta sanoo kun ei ole syöttömäärää mg/hub tiedossa, pitää logata uudestaan.

                        Ohjelma on varmaankin melko "all-in" r70 pumpulle, en osaa tarkemmin sanoa kun auto on ohjelmoitu edellisen omistajan toimesta enkä ole keskustellut ohjelman tekijän kanssa. Mutta on toiminut tähän saakka ongelmitta, vaikka se ei nyt suoraan tarkoita että pyydetty kiskopaine olisi toteutunut aikaisemminkaan.

                        Taidan kuintenkin kokeilla uudella pumpulla seuraavaksi
                        Last edited by strandell; 16-08-2020, 01:16.
                        Ex.
                        F20 LCI M140i
                        E91 LCI 335dA
                        E91 LCI 335iA xDrive
                        F31 328iA
                        E39 530dA

                        Comment

                        • strandell
                          BTCF Member
                          • Oct 2016
                          • 95
                          • Sipoo

                          #13
                          Nyt logattu Testolla, missä parametreja vähän kattavammin. Kaasu pohjassa alkaen rivillä ~250. Railpaine jää selkeästi alle pyynnin ~2800rpm kohdalla.

                          Pumppu ja työkalu tulossa, eiköhän sillä selviä.

                          https://drive.google.com/file/d/1600...ew?usp=sharing
                          Ex.
                          F20 LCI M140i
                          E91 LCI 335dA
                          E91 LCI 335iA xDrive
                          F31 328iA
                          E39 530dA

                          Comment

                          • strandell
                            BTCF Member
                            • Oct 2016
                            • 95
                            • Sipoo

                            #14
                            Pumppu + märäänsäädin vaihdettu, sama ongelma jatkuu. Mitä seuraavaksi, paineregulaattori?

                            Missä tilassa regu on lepotilassa,suljettuna? Voiko rikkinäinen regu jäädä osittain auki, kun kone on lämmin ja kiskopaineet ohjataan määränsäätimellä? Oletan että regun pitäisi olla silloin pääsääntöisesti suljettuna.

                            Suuttimien korjausarvot kaikki +- 0.5 joten en usko että joku suutin vuotaisi, ja sen vuoksi kiskopaineet ovat liian matalat.
                            Ex.
                            F20 LCI M140i
                            E91 LCI 335dA
                            E91 LCI 335iA xDrive
                            F31 328iA
                            E39 530dA

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by strandell View Post
                              Pumppu + märäänsäädin vaihdettu, sama ongelma jatkuu. Mitä seuraavaksi, paineregulaattori?

                              Missä tilassa regu on lepotilassa,suljettuna? Voiko rikkinäinen regu jäädä osittain auki, kun kone on lämmin ja kiskopaineet ohjataan määränsäätimellä? Oletan että regun pitäisi olla silloin pääsääntöisesti suljettuna.

                              Suuttimien korjausarvot kaikki +- 0.5 joten en usko että joku suutin vuotaisi, ja sen vuoksi kiskopaineet ovat liian matalat.
                              Ota Teston loggaukseen myös määräsäätimen ja painesäätimen ohjaussignaalit. Muistaakseni se painesäädin on lepotilassa auki.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎