Arvon kanssa-autoilijat!
BMW e90 - 320i N46 - ajettu 200tkm
Sattuisiko kukaan keksimään ongelmaan ratkaisua.
Autossa syttyy moottorin "puolikas" keltainen vikavalo ja auto menee "limb mode" tehottomaan tilaan.
Vianluku antaa tunnisteiksi valvetroniciin liittyen:
2A67 -Valvetronic, sisäinen vika
2A6B -Valvetronic, virran rajoitus
2F9E
Aina kun kyseiset vikakoodit yritti nollata, syttyivät ne heti palamaan uudelleen ja auto pysyi tehottomassa tilassa.
Nyt autoon on vaihdettu Valvetronicin säätömoottori, jolla ei ollut vaikutusta ongelmaan ja sen jälkeen Eccentric camshaft sensor - (Sensori, epäkeskoakseli muuttuva venttiiliaukaisu) Jonka jälkeen vikakoodin poisto onnistui ja auto toimi hetken normaalisti.
Tällä hetkellä auto toimii kun sen ensimmäisen kerran käynnistää, aina siihen asti kunnes sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen lämpimänä. Lämpimän käynnistyksen yhteydessä sama vikavalo syttyy ja auto on jälleen tehottomassa tilassa. Nyt kuitenkin kun ajaa hetken niin tehoton tila lähtee kesken ajon itsestään pois, jonka jälkeen vikakoodit pystyy nollaamaan, eikä ne syty uudelleen ennen seuraavaa lämmintä käynnistystä.
Sattuisiko kenelläkään olemaan ajatusta millä ongelmasta pääsisi eroon? Valtuutetuissa huolloissa on käytetty molemmissa täälläpäin eikä sieltä osata sanoa mitään.
Arvostan kovasti jokaista vastausta.
BMW e90 - 320i N46 - ajettu 200tkm
Sattuisiko kukaan keksimään ongelmaan ratkaisua.
Autossa syttyy moottorin "puolikas" keltainen vikavalo ja auto menee "limb mode" tehottomaan tilaan.
Vianluku antaa tunnisteiksi valvetroniciin liittyen:
2A67 -Valvetronic, sisäinen vika
2A6B -Valvetronic, virran rajoitus
2F9E
Aina kun kyseiset vikakoodit yritti nollata, syttyivät ne heti palamaan uudelleen ja auto pysyi tehottomassa tilassa.
Nyt autoon on vaihdettu Valvetronicin säätömoottori, jolla ei ollut vaikutusta ongelmaan ja sen jälkeen Eccentric camshaft sensor - (Sensori, epäkeskoakseli muuttuva venttiiliaukaisu) Jonka jälkeen vikakoodin poisto onnistui ja auto toimi hetken normaalisti.
Tällä hetkellä auto toimii kun sen ensimmäisen kerran käynnistää, aina siihen asti kunnes sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen lämpimänä. Lämpimän käynnistyksen yhteydessä sama vikavalo syttyy ja auto on jälleen tehottomassa tilassa. Nyt kuitenkin kun ajaa hetken niin tehoton tila lähtee kesken ajon itsestään pois, jonka jälkeen vikakoodit pystyy nollaamaan, eikä ne syty uudelleen ennen seuraavaa lämmintä käynnistystä.
Sattuisiko kenelläkään olemaan ajatusta millä ongelmasta pääsisi eroon? Valtuutetuissa huolloissa on käytetty molemmissa täälläpäin eikä sieltä osata sanoa mitään.
Arvostan kovasti jokaista vastausta.
Comment