Kävi viikolla sellainen tappaus että kun tulin kotipihaan, ilmestyi keltainen varoitusvalo vajaasta jäähdytinnesteestä.
Kotona sitten ajon jälkeen aloin silmäilemään että mitä meneillään.... Huomasin että paisarin päällä ja ympärillä oli vihreää nestettä. Koska moottori oli kuuma, en voinut avata korkkia tarkistaakseni onko nestettä, vaan hain meisselin ja rupesin avaamaan ilmausruuvia jotta paine laskisi. Samalla huomasin että ilmausruuvin kanta irtosi, eli ilmausruuvi meni poikki, kierre jäi paisariin.
Oletus tässä vaiheessa on että tuo ruuvi on murtunut joskus ja kun siinä on kauluksessa se kumitiiviste joka pitävä ja kierteessä itsessään on ura josta ilma pääsee ulos, niin neste päässyt tuosta paineellisena konetilaan kun tiiviste ei enää pidä... Vaiko eikö?
Auto oli muutama viikko sitten termari/vesipumppu vaihdossa..
Nyt sitten olisi mielessä että miten olisi kätevintä tuo katkennut kierreosa saada paisarista että saisi uuden muovisen ruuvin tilalle? Ilmeisesti ruuvi ei olisi kovinkaan lujassa pyörittää pois?
Miettinyt mm että jos poraisi ruuviin reiän ja sitten jollain sopivalla meisselillä tai vastaavalla vääntäisi auki. Pelkona poraukselle että meneekö murusia säiliöön/kiertoon. Tai jos ei poraisi aivan läpi ja sitten koittaisi avata esim meisselillä.
Onko ideoita heittää ilmaan?
Kotona sitten ajon jälkeen aloin silmäilemään että mitä meneillään.... Huomasin että paisarin päällä ja ympärillä oli vihreää nestettä. Koska moottori oli kuuma, en voinut avata korkkia tarkistaakseni onko nestettä, vaan hain meisselin ja rupesin avaamaan ilmausruuvia jotta paine laskisi. Samalla huomasin että ilmausruuvin kanta irtosi, eli ilmausruuvi meni poikki, kierre jäi paisariin.
Oletus tässä vaiheessa on että tuo ruuvi on murtunut joskus ja kun siinä on kauluksessa se kumitiiviste joka pitävä ja kierteessä itsessään on ura josta ilma pääsee ulos, niin neste päässyt tuosta paineellisena konetilaan kun tiiviste ei enää pidä... Vaiko eikö?
Auto oli muutama viikko sitten termari/vesipumppu vaihdossa..
Nyt sitten olisi mielessä että miten olisi kätevintä tuo katkennut kierreosa saada paisarista että saisi uuden muovisen ruuvin tilalle? Ilmeisesti ruuvi ei olisi kovinkaan lujassa pyörittää pois?
Miettinyt mm että jos poraisi ruuviin reiän ja sitten jollain sopivalla meisselillä tai vastaavalla vääntäisi auki. Pelkona poraukselle että meneekö murusia säiliöön/kiertoon. Tai jos ei poraisi aivan läpi ja sitten koittaisi avata esim meisselillä.
Onko ideoita heittää ilmaan?
Comment