Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oven alareuna kuplii E92

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    #16
    Originally posted by zakspeed View Post
    Valitettavan usein luen nämä ilmaisut muodossa "merkkiliike, maahantuonti jne." ei tee sitä tai tätä.

    Merkkiliikkeethän tässä(kin) kohtaa on täysin samassa veneessä asiakkaan puolella tehdasta kohtaan. Ollaan saamassa "ilmaista" lisätyötä josta tehdas vieläpä suhteellisen hyvin maksaa (koritakuu korjaukset, goodwillit) lisäksi asiakas on tyytyväinen, kun siihen 12v vanhaan autoon saatiin uudet luukut tai korjaukset ja maalaukset ilmaiseksi.

    Siellä on varsin selvät indikaattorit minkä mukaan huoltoneuvoja ja viime kädessä tehdas sen päätöksen tekee jo ihan asiaa valmisteltaessa, että meneekö edes käsittelyyn asti vai onko niin selvä hylsy.

    Kun tätä kuvioo katsoo aidan toiselta puolelta tämä näyttää aivan toisenlaiselta 😉
    Miksi sitten päätökset ovat erilaisia riippuen siitä, missä marmoriliikkeessä ja paikkakunnalla asioit?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #17
      Originally posted by Laku View Post
      Miksi sitten päätökset ovat erilaisia riippuen siitä, missä marmoriliikkeessä ja paikkakunnalla asioit?
      Asia on vertailukelpoinen vain jos samaa autoa on käytetty peräjälkeen saman asian tiimoilta kahdessa eri paikassa.

      Jos tulokset eriäviä niin silloin erikoinen tilanne.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • PJS69
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 255
        • Porvoo

        #18
        Originally posted by zakspeed View Post
        Asia on vertailukelpoinen vain jos samaa autoa on käytetty peräjälkeen saman asian tiimoilta kahdessa eri paikassa.

        Jos tulokset eriäviä niin silloin erikoinen tilanne.
        Asia on juurikin tietysti noin....ja saattaa jopa olla että nyt muistan täysin väärin, mutta viime vuosien saatossa on muistaakseni muutamalta kerholaiselta kuitenkin nimenomaan kokemusta siitä, kun samaisen autonsa näytti kuvani kaltaisten vaurioiden suhteen toisessa paikassa, ja korvauspäätös yllätys yllätys muuttuikin...:think

        Eihän asia käytännössä omassa päässäni mietintöjen suhteen yhtään miksikään muutu, eli minusta BMW:n maalauksen tai maalauksen pohjustuksen hinta/laatu suhde ei silloin kohtaa, jos vasta noin 20tkm ajetun auton peräluukusta löytyy tällaisia ”muhkuroita”...ja sitten vielä selitetään silmät kirkkaina, että syntyneet kiveniskeytymisinä eli ei korvata euroakaan. Voi hyvää päivää....
        Attached Files

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17845
          • PKS

          #19
          Originally posted by PJS69 View Post
          Eihän asia käytännössä omassa päässäni mietintöjen suhteen yhtään miksikään muutu, eli minusta BMW:n maalauksen tai maalauksen pohjustuksen hinta/laatu suhde ei silloin kohtaa, jos vasta noin 20tkm ajetun auton peräluukusta löytyy tällaisia ”muhkuroita”...ja sitten vielä selitetään silmät kirkkaina, että syntyneet kiveniskeytymisinä eli ei korvata euroakaan. Voi hyvää päivää....
          No ei todella kuulu tuohon autoon moiset vielä, ja vastaavia kokemuksia on valitettavasti takaluukun koritakuusta myös omassa tiedossa. Noi että viitataan ulkoiseen vaurioon tuolla alueella koria on kyllä ihan täyttä fuulaa.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            #20
            Originally posted by zakspeed View Post
            Asia on vertailukelpoinen vain jos samaa autoa on käytetty peräjälkeen saman asian tiimoilta kahdessa eri paikassa.

            Jos tulokset eriäviä niin silloin erikoinen tilanne.
            Ehkä näin, mutta mielestäni myös samankaltaisten vaurioiden erilainen kohtelu eri toimipisteissä täyttää tämän todisteen myös .
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #21
              Asia voi olla niinkin, että vaikka toinen dealeri lupaakin asian laittaa koritakuun piikkiin ja asiakas saa ns takuuseen, mutta jää kuitenkin dealerin maksettavaksi, koska tehdas ei ole hyväksynyt koritakuuna. Arkuutta varmasti joissain paikoin laittaa osa tapauksista vireille. Toki aina kannattaa koittaa jossei huoltoneuvoja kokemukseensa perustuen jo asiaa kykene ratkaisemaan.

              Monisyisiä juttuja. Monesti tietty jo avainluku riittää huoltoneuvojalle josta hän näkee onko asia koritakuun ehtojen täyttämä. Tai muut gw:t. Jos autossa on joskus tullut ruksi kohtaan huoltohistoria ei täydellinen niin gw tyylisiä takuita ei tulla saamaan enää auton elinkaaren aikana läpi.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎