Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 huonohko käynnistyminen lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    N54 huonohko käynnistyminen lämpöisenä

    Otsikon mukainen ongelma. Rheingoldilla katottiin suuttimia, niin niiden arvot testerin mukaan vain optimit, vaihtoehdoiksi jää siis omasta mielestäni vain

    EKPM tai HPFP

    Ainoa vika koodi mikä on kerran tullut, on isomalla kiihdytyksellä motarilla se voltage herja LPFP joka on siis viime syksyn ä vaihdettu tuohon walbro450 malliin, joten tämä voisi viitata tuohon EKPM moduuliin. Samoin jos katsoo logia, niin E40 seoksellakin vielä HPFP arvot pysyvät 10 yläpuolella 11-12 ja tasaisena, joten eikö tuokin viittaisi siihen, että HPFP olisi kunnossa?

    Auto ei haise bensalle, pakoputkesta ei tule bensaa ja auto ei siis sahaa, vaan lähtee ns röpeltäen käyntiin lämpöisenä ja ei aina sitäkään. Kotan tänään jos vaikka ilmenisi, kun lähden töistä, niin kuvata videolle. Autossa on toki JB4+E85 BEF ja olen lukenut, että voi aiheuttaa näitä käynnistymis ongelmia, mutta uusimmat postaukset olivat jostain vuodelta 2016 tjms. ja muistaakseni tätä oli jossain fimiksessä juuri korjattu. Asensin MHD:sta tuon cold start noise reductionin päälle ja se helpoitti hieman tuota käynnistymistä.

    Elikäs veikkauksia, vinkkejä sekä omia kokemuksia kaivataan. Mikä mahtaisi olla syynä.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
  • eljas
    BTCF Member
    • Apr 2017
    • 314
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by reekoon View Post
    Otsikon mukainen ongelma. Rheingoldilla katottiin suuttimia, niin niiden arvot testerin mukaan vain optimit, vaihtoehdoiksi jää siis omasta mielestäni vain

    EKPM tai HPFP

    Ainoa vika koodi mikä on kerran tullut, on isomalla kiihdytyksellä motarilla se voltage herja LPFP joka on siis viime syksyn ä vaihdettu tuohon walbro450 malliin, joten tämä voisi viitata tuohon EKPM moduuliin. Samoin jos katsoo logia, niin E40 seoksellakin vielä HPFP arvot pysyvät 10 yläpuolella 11-12 ja tasaisena, joten eikö tuokin viittaisi siihen, että HPFP olisi kunnossa?

    Auto ei haise bensalle, pakoputkesta ei tule bensaa ja auto ei siis sahaa, vaan lähtee ns röpeltäen käyntiin lämpöisenä ja ei aina sitäkään. Kotan tänään jos vaikka ilmenisi, kun lähden töistä, niin kuvata videolle. Autossa on toki JB4+E85 BEF ja olen lukenut, että voi aiheuttaa näitä käynnistymis ongelmia, mutta uusimmat postaukset olivat jostain vuodelta 2016 tjms. ja muistaakseni tätä oli jossain fimiksessä juuri korjattu. Asensin MHD:sta tuon cold start noise reductionin päälle ja se helpoitti hieman tuota käynnistymistä.

    Elikäs veikkauksia, vinkkejä sekä omia kokemuksia kaivataan. Mikä mahtaisi olla syynä.
    En usko että tuolla EKPM:n jännitteeseen liittyvällä vikakoodilla on mitään tekemistä käynnistymisen kanssa.

    Tarkistappa LPFP-paineet ennen käynnistystä, sillä niiden pitäisi olla käytännössä samat kuin käynnissäkin. Mulla oli takaiskuventtiili rikki tankin sisällä vasemmalla puolella olevassa hässäkässä, joka saattaa aiheuttaa pidemmän käynnistymisen koska HPFP ei saa heti soppaa.
    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #3
      Originally posted by reekoon View Post
      Rheingoldilla katottiin suuttimia, niin niiden arvot testerin mukaan vain optimit
      Ei se silti sulje pois suutinongelmaa. Onko sulla kuinka vanhat ruutat siinä?
      Pistä suosiolla vaihtoon niin ei tartte hakata päätä seinään.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Suutinvika.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Dusty
          Bimmer Rookie
          • May 2017
          • 112
          • Vantaa

          #5
          Mul oli samat setit ni oli suuttimet. Ei testereillä ollu mitää vikaa mut kun katottiin foorumilaisen kanssa ne sillä toisella menetelmällä niin kusi selvästi pari suutinta. Vaihoin kaikki ni hävis käynistys ongelmat.
          Kolhujen oikasut maalaamatta.

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            #6
            No hitto...


            Kait se pitää sit vaan ne suuttimet vaihtaa. Onhan niillä menty jo 180k/km
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • tnurmine
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 98
              • Vantaa

              #7
              Juu sama vika oli täälläkin ja vuotavan suuttimen vaihto auttoi.

              Tulppia irroittelemalla voi haistella vuotavan suuttimen.
              Tulpan elektrodin tummuminen kertoo myös samaa tarinaa...


              ... noilla kilsoilla toki järkevämpää vaan vaihtaa suosiolla kaikki.

              Comment

              • tryffis
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 271
                • Vantaa

                #8
                Joo ehdottomasti kaikki kerralla, se on vähän sellasta tilkkutäkki meininkiä ku aletaan yhtä pankkia tai jopa yksittäisiä vaihteleen. Harmi vaan etteipä taida enään saada niitä alennus-suuttimia oikein mistään ainakaan suomessa.

                Itellä oli täysin samat oireet ja jatkoin siinä vielä ajelua muutaman viikon, ja kerran sain auton jopa nilkuttamaan täyskaasulla, siitä seuraavana päivänä tulikin sit jo ihan pakoputkesta valuten sitä tavaraa ulos

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  #9
                  index 12 suuttimet ja niille vaihto tilattu. Jos ei olekkaan niistä kiinna vaan tuosta EKPM moduulista poltan koko foorumin.....
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • F-Lame
                    BTCF Member
                    • Jul 2015
                    • 251
                    • Helsinki-Porvoo

                    #10
                    Originally posted by reekoon View Post
                    index 12 suuttimet ja niille vaihto tilattu. Jos ei olekkaan niistä kiinna vaan tuosta EKPM moduulista poltan koko foorumin.....

                    Mistä otit suuttimet ? Mitä jäi hintaa ?
                    Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                    1989 E30 316i 2D HARRASTE
                    1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                    Ex. E92 335 CiA m-sport
                    Ex. 2005 E87 130i m-sport
                    ...monta muuta ennen sitä

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Ei niitä suuttimia tarvii arpoo, nostaa tulpat ylös. Näkee about instant mikä falskaa.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #12
                        Originally posted by F-Lame View Post
                        Mistä otit suuttimet ? Mitä jäi hintaa ?
                        Kaveri hommas ja vaihtaa ne.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎