Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 325i (-05) Käy laihalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KM99
    Newbiemmer
    • Sep 2018
    • 6
    • Klaukkala

    E90 325i (-05) Käy laihalla

    Jos jollain ideaa..

    P0174 jatkuvasti vaivaamassa..
    Kuluttaa n.1L öljyä per 3-5tkm
    Käynnistäessä kierrokset heijjaavat 1000-400 välillä.
    kerran sammui ajossa..
    Vikavalo syttyy vasta 200km jälkeen.

    ei näkyviä imuvuotoja (puhallettu)
    kannentiiviste vaihdettu
    ilmamassa-anturi vaihdettu
    nokka akselin anturit vaihdettu
    maa kaapeli vaihdettu
    Suuttimet putsattu

    Maannut nyt pitkään pajalla kun ei löydy mitään, pakottavassa tilanteessa lähtee edullisesti kohta eteenpäin :(
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #2
    Öljynsyönti on oma asiansa (yleensä tässä moottorissa jumiutuneet männänrenkaat), mutta tälläkin saattaa olla yhteyttä jos huohotuksessa on vikaa.

    Eli mitäs öljykorkki kun avaat sitä auton ollessa käynnissä? Jos kova imu ja vaike avata -> huohotin tukossa.

    Sanot että vikavalo syttyy, mikä on vikakoodi tarkalleen?
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • KM99
      Newbiemmer
      • Sep 2018
      • 6
      • Klaukkala

      #3
      Moottorinvikavalo, tänkin testannut ei mielestni mitään erityistä ”imua” ja aukeaa ihan normisti.

      P0174 System too lean bank 2

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1019
        • Pikis

        #4
        Originally posted by KM99 View Post
        ei näkyviä imuvuotoja (puhallettu)
        Miten tämä siis on testattu? Savulla? Ihan imuvuodolta oireet kuulostaa.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • KM99
          Newbiemmer
          • Sep 2018
          • 6
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by kooma View Post
          Miten tämä siis on testattu? Savulla? Ihan imuvuodolta oireet kuulostaa.
          Savulla, mitään ei näkynyt.
          Veikkaus oli myös että niin pieni imuvuoto että ei näy savulla ja lähetään arpomalla ettimään ja vaihtamaan osaa.

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1019
            • Pikis

            #6
            Originally posted by KM99 View Post
            Savulla, mitään ei näkynyt.
            Veikkaus oli myös että niin pieni imuvuoto että ei näy savulla ja lähetään arpomalla ettimään ja vaihtamaan osaa.
            Miltä short term fuel trimmit näyttää tyhjäkäynnillä? Jos koholla, suihkuttelee starttisprayta epäilysten suuntaan ja tarkkailee arvoja. Jos notkahtaa hiukankaan niin imuvuoto on siellä suunnalla.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • KM99
              Newbiemmer
              • Sep 2018
              • 6
              • Klaukkala

              #7
              Originally posted by kooma View Post
              Miltä short term fuel trimmit näyttää tyhjäkäynnillä? Jos koholla, suihkuttelee starttisprayta epäilysten suuntaan ja tarkkailee arvoja. Jos notkahtaa hiukankaan niin imuvuoto on siellä suunnalla.
              Short term fuel trim bank 1 - vaihtelee -1.8% - 0.0%
              bank 2 -3.1% - 0.0%

              Ja sitten short fuel trim (B1-S2) on 99.2%
              sama lukema B2-S2..

              Näitäkö tarkoiti?

              Comment

              • kooma
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1019
                • Pikis

                #8
                Originally posted by KM99 View Post
                Short term fuel trim bank 1 - vaihtelee -1.8% - 0.0%
                bank 2 -3.1% - 0.0%

                Ja sitten short fuel trim (B1-S2) on 99.2%
                sama lukema B2-S2..

                Näitäkö tarkoiti?
                Jees nuo ekat korjausarvot on ne mitä tarkoitin, imuvuoto saisi ne paljon plussalle tyhjäkäynnillä eli ei näyttäisi siltä.
                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                Comment

                • KM99
                  Newbiemmer
                  • Sep 2018
                  • 6
                  • Klaukkala

                  #9
                  Originally posted by kooma View Post
                  Jees nuo ekat korjausarvot on ne mitä tarkoitin, imuvuoto saisi ne paljon plussalle tyhjäkäynnillä eli ei näyttäisi siltä.
                  Kylmän koneen käynnistäessä nuo arvot kuitenkin nousevat 4% eli olisiko syytä lähteä sieltä etsimään imuvuotoa?

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1019
                    • Pikis

                    #10
                    Originally posted by KM99 View Post
                    Kylmän koneen käynnistäessä nuo arvot kuitenkin nousevat 4% eli olisiko syytä lähteä sieltä etsimään imuvuotoa?
                    En usko, se vaan kaipaa kylmänä hiukan lisää soppaa. Imuvuoto saa ne nousemaan paljon korkeammalle lämpimänäkin, ainakin omassa kun oli huohotinputki murtunut. Voit toki testailla niin että tyhjäkäynnillä suihkuttelet starttisprayta imusarjan tietämille ja seuraat että notkahtaako nuo korjausarvot alaspäin. Se olisi selvä merkki imuvuodosta.

                    Yksi vika mitä näissä on niin ilmamassamittarin liitin hapettuu ja aiheuttaa outoja käyntihäiriöitä mutta jos sulla on imm vaihdettu niin luulisi siinä välissä se ainakin hetkellisesti parantuneen. Voit silti kokeilla puhdistella sitä naaraspuolen liitintä.
                    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • KM99
                      Newbiemmer
                      • Sep 2018
                      • 6
                      • Klaukkala

                      #11
                      Originally posted by kooma View Post
                      En usko, se vaan kaipaa kylmänä hiukan lisää soppaa. Imuvuoto saa ne nousemaan paljon korkeammalle lämpimänäkin, ainakin omassa kun oli huohotinputki murtunut. Voit toki testailla niin että tyhjäkäynnillä suihkuttelet starttisprayta imusarjan tietämille ja seuraat että notkahtaako nuo korjausarvot alaspäin. Se olisi selvä merkki imuvuodosta.

                      Yksi vika mitä näissä on niin ilmamassamittarin liitin hapettuu ja aiheuttaa outoja käyntihäiriöitä mutta jos sulla on imm vaihdettu niin luulisi siinä välissä se ainakin hetkellisesti parantuneen. Voit silti kokeilla puhdistella sitä naaraspuolen liitintä.
                      Allright..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎