Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 & tehoton alle 4krpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N5ola
    Newbiemmer
    • Jun 2019
    • 5
    • Espoo

    N54 & tehoton alle 4krpm

    Morjensta,

    Noin viikko sitten syttyi puolmoottorivikavalo, luin koodit ja pisti intake vanos solenoid 2a82 koodia --> putsasin molemmat solenoidit ja laitoin takaisin paikalleen. Jo tätä ennen autosta uupui kaikki teho alle 4 tuhannen kierroksen.. Paremmin voisi sanoa että 2-3krpm alueella auto tyssää eikä kerätä vauhtia ollenkaan, 3-4krpm alkaa vähän jo tapahtua kun taas 4krpm kohdilla auto ampaisee. Tällähetkellä ei vikakoodeja tule muusta kuin tuulettimesta.. [ELECTRIC FAN CONTROL 002EFE]. Tutkailin torquesta arvoja niin jäähdytysnesteen lämpötila kohoaa tyhjäkäynnillä melkein 120c tiennoille jos käyttää lämpimällä vaikka 5min paikoilteen, ahtaa 3psi 4 vaihteella n. 5k Rpm kohdalla..
    Ihan avuttomana tässä kun ei tiedä mistä lähtisi tätä ongelmaa avaamaan, tietäjiä?
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #2
    Originally posted by N5ola View Post
    Morjensta,

    Noin viikko sitten syttyi puolmoottorivikavalo, luin koodit ja pisti intake vanos solenoid 2a82 koodia --> putsasin molemmat solenoidit ja laitoin takaisin paikalleen. Jo tätä ennen autosta uupui kaikki teho alle 4 tuhannen kierroksen.. Paremmin voisi sanoa että 2-3krpm alueella auto tyssää eikä kerätä vauhtia ollenkaan, 3-4krpm alkaa vähän jo tapahtua kun taas 4krpm kohdilla auto ampaisee. Tällähetkellä ei vikakoodeja tule muusta kuin tuulettimesta.. [ELECTRIC FAN CONTROL 002EFE]. Tutkailin torquesta arvoja niin jäähdytysnesteen lämpötila kohoaa tyhjäkäynnillä melkein 120c tiennoille jos käyttää lämpimällä vaikka 5min paikoilteen, ahtaa 3psi 4 vaihteella n. 5k Rpm kohdalla..
    Ihan avuttomana tässä kun ei tiedä mistä lähtisi tätä ongelmaa avaamaan, tietäjiä?
    Ilmeisesti ei ainakaan tehoa anna ku lämmöt nousee. Nyt ensimmäisenä selvittämään miksi sulla on 120c tyhjäkäynnillä! Kohta tulee muuten isompaa remppaa, ellei jo tule. Noin 107c on maksimissaan itsellä ja siinä aukeaa termari. Eli jos flekti huutaa, kato ekana jäähdytin nesteet että onko tarpeeksi. Vesipumppu antaa yleensä vikakoodin, ainakin itselläni anto. Ym. Vuotaako mistään? Termostaatti rikki? Sitte ku tuo on kunnossa nii sitte jos ei toimi oikein nii selvittää sitä, nyt lämmöt ensimmäisenä kuriin!

    Comment

    • N5ola
      Newbiemmer
      • Jun 2019
      • 5
      • Espoo

      #3
      Originally posted by majgul View Post
      Ilmeisesti ei ainakaan tehoa anna ku lämmöt nousee. Nyt ensimmäisenä selvittämään miksi sulla on 120c tyhjäkäynnillä! Kohta tulee muuten isompaa remppaa, ellei jo tule. Noin 107c on maksimissaan itsellä ja siinä aukeaa termari. Eli jos flekti huutaa, kato ekana jäähdytin nesteet että onko tarpeeksi. Vesipumppu antaa yleensä vikakoodin, ainakin itselläni anto. Ym. Vuotaako mistään? Termostaatti rikki? Sitte ku tuo on kunnossa nii sitte jos ei toimi oikein nii selvittää sitä, nyt lämmöt ensimmäisenä kuriin!
      Noi on ainoat vikakoodit, mutta tuosta lähdetään liikkeelle..
      Ei vuotoja, jäähäriä on.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        #4
        Originally posted by N5ola View Post
        Noi on ainoat vikakoodit, mutta tuosta lähdetään liikkeelle..
        Ei vuotoja, jäähäriä on.
        Käsitin väärin vähän kun tuon aikaisemmin luin. Luultavasti lämmöt korkeat siis koska sulla ei puhallin toimi nyt ollenkaan? Eli katselet ne puhaltimen johdotukset ja anturit että on kunnossa. Tuosta minä lähtisin liikkeelle. Hyvin mahdollista että paranee menot ku se flekti toimii ja vikavalokin ehkä lähtee. Ku kerran ei muita koodeja antanut.

        Comment

        • N5ola
          Newbiemmer
          • Jun 2019
          • 5
          • Espoo

          #5
          Originally posted by majgul View Post
          Käsitin väärin vähän kun tuon aikaisemmin luin. Luultavasti lämmöt korkeat siis koska sulla ei puhallin toimi nyt ollenkaan? Eli katselet ne puhaltimen johdotukset ja anturit että on kunnossa. Tuosta minä lähtisin liikkeelle. Hyvin mahdollista että paranee menot ku se flekti toimii ja vikavalokin ehkä lähtee. Ku kerran ei muita koodeja antanut.
          Tsekkaan noi, vikavalo ei siis enään pala, lopetti palamisen kun putsasin solenoidit

          Comment

          • N5ola
            Newbiemmer
            • Jun 2019
            • 5
            • Espoo

            #6
            Vika löytyi... Yksi piuha oli hapettunut poikki, suoraan intaken alla olevista 3 piuhan nipusta!

            Comment

            • tnurmine
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 98
              • Vantaa

              #7
              Hieno löytö! Kuinka tuo löytyi ja voitko yhtään vielä tarkentaa, että mistä kohtaa tuo oli mennyt ja mikä piuha oli kyseessä ?

              Comment

              • N5ola
                Newbiemmer
                • Jun 2019
                • 5
                • Espoo

                #8
                Originally posted by tnurmine View Post
                Hieno löytö! Kuinka tuo löytyi ja voitko yhtään vielä tarkentaa, että mistä kohtaa tuo oli mennyt ja mikä piuha oli kyseessä ?
                Kyllä vaan!
                Eli siis piuha nivaska joka omassa autossani ainakin kulki semmoisessa kovamuovikortsussa olikohan 3 piuhaa samassa nipussa, niin sieltä oli yksi muistaakseni valkoinen sinisellä raidalla oleva piuha hapettunut, huomasin kun tutkin johtosarjaa ja katsoin että on prkl sinistä paljon, kova nykäisy ja hapettunut johto katkesi.. Helvetin hyvä fiilis oli senjälkeen kun olin saanut korjailtua johdon ja vikakoodien nollauksenjälkeen auto pelitti👌 voin ottaa kuvan kys. Paikasta jos haluat?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎