2008 LCI N43 moottori päätti alkaa savuttamaan (sinisenä) reilumman puoleisesti suutinvian jälkeen. Nyttemmin uusittu koko setti 8-index suuttimia. Liekkö näissä ollut kenelläkään ongelmia huohotinpuolella, vai mahtaako vika mennä syvemmälle motin sieluun? Moottorin käyntiäänessä ei ole kuitenkaan mitään poikkeavaa. Alipainetta tuntuu öljytilassa olevan reiluhkon puoleisesti moottorin käydessä ja tämän takia aloin hieman epäilemään tuota huohottimen toimintaa. Jotain vinkkejä?
N43 Moottorin huohotin
Collapse
X
-
Tags: None
-
Näissä on itse huohotin integroitu venakopankanteen, ja BMW myy vain kokonaista kantta. Tarvikkeena kuitenkin saa pelkkää kalvoa, https://vanos-bmw.com/product/valve-...mw-11127553626
Googlaa kuvista 11127553626 niin tajuat mistä on kyse.
Tuo on enemmän N53/N54 koneissa ollut ongelmana, mutta käsittääkseni ihan samaa kamaa myös esim tuossa N43 koneessa.
Kuinka paljon siellä on alipainetta sitten? Korkki pitäisi irrota ihan kevyesti nostamalla ehjässä koneessa.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
Yritin sulle eilen asian tiimoilta jo kilauttaakkin. Jep, tuo venakopan rakenne on kyllä tiedossa, mutta toimintaperiaate ei niinkään. Eli onko tällekkin jotain ohjausta sähköisessä muodossa, kun ainakin imupainetta siellä joku anturi mittailee. Kyllä korkin saa irti, mutta ihan reilu veto siellä on alipaineen voimasta. Imusarjassa näyttää olevan kyllä öljyä mielestäni enemmän kuin normitilanteessa. Tai no normitilanteessa ei olisi yhtään, mutta näiden saastepurkkien johdosta nykyään poikkeuksetta sitä siellä kyllä on. Taidan repiä tuon imusarjan ja venakopan irti lähempää tutkiskelua varten.Originally posted by Dualfun View PostNäissä on itse huohotin integroitu venakopankanteen, ja BMW myy vain kokonaista kantta. Tarvikkeena kuitenkin saa pelkkää kalvoa, https://vanos-bmw.com/product/valve-...mw-11127553626
Googlaa kuvista 11127553626 niin tajuat mistä on kyse.
Tuo on enemmän N53/N54 koneissa ollut ongelmana, mutta käsittääkseni ihan samaa kamaa myös esim tuossa N43 koneessa.
Kuinka paljon siellä on alipainetta sitten? Korkki pitäisi irrota ihan kevyesti nostamalla ehjässä koneessa.
Comment
-
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment

Comment