Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N2 jäähdytysneste vuotaa EGR:n termostaatin liitoksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DWHLL
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 189
    • Espoo

    M57N2 jäähdytysneste vuotaa EGR:n termostaatin liitoksesta

    M57N2 (325d) vuotaa jäähdytysnestettä EGR:n termostaatin (8) ja exhaust coolerin (1) välisestä liitoksesta. Vaihdoin sinne O-renkaan (10), mutta siitä ei ollut kovin paljon hyötyä. Myöskään termostaatti ei näyttänyt olevan halki, tai en ainakaan siinä valossa nähnyt että olisi.
    Onko tällaiselle vuodolle jokin yleinen tai todennäköinen syy?
    Mitä sille kannattaisi tehdä? Uusi termostaatti? EGR:n tulppaus? EGR kokonaan pois? Jotain muuta?
    EGR on ymmärtääkseni ohjelmoitu pois käytöstä muutenkin.

    Osanumerot: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3597
    ------------
    f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
    e91 325d -07 Alpinweiß

    ex:
    e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
    e81 120d M-sport -08 LeMans blau
    e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
    e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #2
    Jos egr on ohjelmoitu pois niin egrn menevät vesiletkut sitten vain tukkoon ja toki jos epäilyttää että onko toiminta varmasti nollissa niin koko laite pois.
    Joskus olen nähnyt tuollaisen mikä on vuotanut siitä liitoksesta mihin termostaatti tulee kiinni eli murtuma oli itse coolerissa.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • DWHLL
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 189
      • Espoo

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      Jos egr on ohjelmoitu pois niin egrn menevät vesiletkut sitten vain tukkoon ja toki jos epäilyttää että onko toiminta varmasti nollissa niin koko laite pois.
      Joskus olen nähnyt tuollaisen mikä on vuotanut siitä liitoksesta mihin termostaatti tulee kiinni eli murtuma oli itse coolerissa.
      Ok, kiitoksia!
      ------------
      f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
      e91 325d -07 Alpinweiß

      ex:
      e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
      e81 120d M-sport -08 LeMans blau
      e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
      e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

      Comment

      • DWHLL
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 189
        • Espoo

        #4
        Ei muuten vuotanutkaan coolerista eikä liitoksesta, vaan termostaatti oli sittenkin hajonnut. En vain silloin ekalla kerralla tajunnut kiireessä ja pimeässä katsoa tarpeeksi tarkasti. Termarin päästä (ei siis kummastakaan liitoksesta) oli lohjennut pala pois, jonka takia oli alkanut hitaasti vuotamaan. En ihan täysin ymmärrä, miten se oli voinut noin hajota, mutta kai sitä vanhassa autossa voi tapahtua kaikenlaista.

        Nyt toimii taas.
        ------------
        f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
        e91 325d -07 Alpinweiß

        ex:
        e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
        e81 120d M-sport -08 LeMans blau
        e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
        e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2732
          • Tampere

          #5
          Originally posted by DWHLL View Post
          En ihan täysin ymmärrä, miten se oli voinut noin hajota, mutta kai sitä vanhassa autossa voi tapahtua kaikenlaista.
          Mikäli tarkoitat EGR-termostaattia, niin siinähän on sellainen ilmausruuvi, joka voisi sopivasta kolhaisusta murtuakin. Sattuiko olemaan juuri kyseinen murtumakohta?

          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • DWHLL
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 189
            • Espoo

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            Mikäli tarkoitat EGR-termostaattia, niin siinähän on sellainen ilmausruuvi, joka voisi sopivasta kolhaisusta murtuakin. Sattuiko olemaan juuri kyseinen murtumakohta?

            Oli EGR-termostaatti, mutta ei ollut ilmausruuvi tällä kertaa.
            Termostaatista oli siis lohjennut pala pois tuon rungon vaakasuoran osan päädystä (kuvassa vasemmalla). Vamma oli kuitenkin niin pieni, että sieltä tihkui vain yksittäisiä pisaroita läpi.
            ------------
            f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
            e91 325d -07 Alpinweiß

            ex:
            e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
            e81 120d M-sport -08 LeMans blau
            e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
            e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎