Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d ei vedä ylhäällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OssQ
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 11
    • Finland

    335d ei vedä ylhäällä

    Tulipas sellainen ikävä vika tuohon kikottimeen että 3000rpm jälkeen on tehot hukassa, satunnaisesti sitten taas hyvänä päivänä saattaa vedot ollakkin tallella.

    Kaikki solenoidit on testattu että toimivat, ahtoilman lämpöanturi vaihdettu, egr ja dpf ohjelmoitu pois. Alkaa ideat loppua.

    Vikakoodina 429A Boost pressure control, low-pressure stage, control deviation. Eli ecu pyytää ahtoja mutta jostain syystä ahdin ei ahda :think

    Se on tarkistettu että ahdin pyörii vastuttomasti. Voikohan hukkaportti jumia auki joka aiheuttaa sen että iso ahdin ei tuota painetta :think
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Suurempi ahdin ei syystä tai toisesta tee työtään. Kyllä se vika löytynee solenoidi, letku, alipainekello linjalta. Turbine Control flap kello/tanko liikkuu ja kunnossa?
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      #3
      Hyvä huomioida että Turbine Control flap:n vikaantuminen yleensä tuottaa ongelman toisinpäin, pikkuahdin ei ahda. Onko iso ahdin muokattu?
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • temexian
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 38
        • suomi

        #4
        Mulla oli ainaki omassa vikaa että ahdot jäi noin 0.4bar pyynnistä. Hukkaportin kirraus ja nyt kaikki ok. Mutta kuulu myös suhinaa kun isoahdin tuli mukaan.

        Comment

        • OssQ
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 11
          • Finland

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Suurempi ahdin ei syystä tai toisesta tee työtään. Kyllä se vika löytynee solenoidi, letku, alipainekello linjalta. Turbine Control flap kello/tanko liikkuu ja kunnossa?
          Turbine control flap liikkuu kyllä. Kokeiltu myös niin että irroitin alipaine letkun kellolta jollloin vain ison ahtimen pitäisi saada pakokaasuja mutta ei eroa.

          Isoa ahdinta ei ole muokattu.

          Temexianin tilanne vaikuttaa vähän samalta. Täytyy varmaan nostaa auto ylös ja tutkia tuo hukkaporttin tilanne :think

          Comment

          • temexian
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 38
            • suomi

            #6
            Originally posted by OssQ View Post
            Turbine control flap liikkuu kyllä. Kokeiltu myös niin että irroitin alipaine letkun kellolta jollloin vain ison ahtimen pitäisi saada pakokaasuja mutta ei eroa.

            Isoa ahdinta ei ole muokattu.

            Temexianin tilanne vaikuttaa vähän samalta. Täytyy varmaan nostaa auto ylös ja tutkia tuo hukkaporttin tilanne :think
            Toivottavasti vika löytyy! Ilmottele mielenkiinnosta selviääkö vika 👍

            Comment

            • OssQ
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 11
              • Finland

              #7
              Tulee nyt ikävästi 2viikon työmatka häiritsemään diagnosointia mutta suljetulla tiellä kiihdytellessä noin kymmenennellä vedolla tuli vedot takaisin ja sitä ennen parani hieman viimeisimmillä vedoilla.

              Alkaa olemaan vahva veikkaus jumivasta hukkaportista, sen kellosta tai alipainevuodosta. Solenoidi tuli jo testattua.

              Mutta palaan asiaan kun on tutkittu lisää

              Comment

              • OssQ
                Newbiemmer
                • Sep 2012
                • 11
                • Finland

                #8
                Tämähän ei ole edennyt sen suuremmin koska auto on näiltä osin toiminut ilman vikoja

                Muilla sektoreilla onkin sitten ollut harmeja
                Esimerkiksi starttikehän niitit löystyivät ja starttikehä rupesi rämisemään erittäin pahaenteisesti flexplatea vasten

                Eikä siinä vielä kaikki, myös yksi suutin alkoi vuotaa ulospäin joten koko suutinkaukalo ui dieselissä

                Välillä on usko koetuksella mutta eiköhän tämä taas pian kulje

                Comment

                • OssQ
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 11
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by OssQ View Post
                  Tämähän ei ole edennyt sen suuremmin koska auto on näiltä osin toiminut ilman vikoja

                  Muilla sektoreilla onkin sitten ollut harmeja
                  Esimerkiksi starttikehän niitit löystyivät ja starttikehä rupesi rämisemään erittäin pahaenteisesti flexplatea vasten

                  Eikä siinä vielä kaikki, myös yksi suutin alkoi vuotaa ulospäin joten koko suutinkaukalo ui dieselissä

                  Välillä on usko koetuksella mutta eiköhän tämä taas pian kulje
                  Nyt olisi uusi suutin, yksi hehku ja metritolkulla uutta alipaineletkua paikallaan.

                  Ahdin ei ole kertaakaan jäänyt edelleenkään vauhdista mutta nyt alkoi sitten satunnainen herja rail paineesta vedossa.

                  Täytynee päivittää isompaan pumppuun tässä ohimennen

                  Ja jostain kantautuu kabiiniin satunnaisesti pakokaasun hajua, loppuukohan tämä suo koskaan

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎