Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 ulina/nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tryffis
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 271
    • Vantaa

    N54 ulina/nykiminen

    Niin sitä tuli taas kaivettua verta nenästä, ja muutaman vauhdikkaan paikoiltaan lähdön jälkeen iski vaivat rouvalle.

    Eli oireina siis nykiminen kiihdyttäessä pintakaasulla/moottorijarruttaessa 1-3k rpm välillä, myös jonkinsortin nypyttämistä havaittavissa tasakaasullakin tietyissä vauhdeissa/kierroksissa.

    Myös hentoa ujellusta kuuluu siinä 2-1k rpm välissä kun päästää moottorijarrulle, ääni häviää samointein jos kytkee yhtään vetoa päälle kaasulla.

    Iltapäivästä tarkoitus ottaa nyt logia, ja tähän kyselisin vähän apuja että millaisia arvoja tuohon kannattaa ottaa ja millaisista ajotilanteista? Samalla luen nuo koodit, mutta mitään vikavaloja ei kuitenkaan ole syttynyt.

    Autossa siis automaatti, siinä xhp ja eculla mhdn stage 2 e50 kartta. Myös tuon voimansiirron osalta jos jollain hyviä ideoita vian paikannukseen niin otetaan mielellään vastaan.

    Lisättäneen vielä että tulpat, puolat ja suuttimet vaihdeltu 30tkm sitten.
    Last edited by tryffis; 30-09-2019, 11:46.
  • tryffis
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 271
    • Vantaa

    #2
    Päivitellääs tähän nyt että vikakoodeja eculta ei löytynyt, eikä adaptaatioiden nollauksesta ollut apua. Senverta vetiset kelit ettei tuo kunnon login otto oikein eilen onnistunut, tässä kuitenki tuosta humppausvaiheesta logia, eli kevyttä kaasua ja moottorijarrua perään, tällävälin ne pahimmat nykimiset.



    Mitään muuta ei oikein omaan silmään osu paitsi tuo aika raju korjaaminen 1 sylinterin ajotukseen.

    Tänään myös aamusta tuntui siltä ettei auto juurikaan oireillut kylmänä, mutta alkoi n.5min ajelun jälkeen.

    Autoa varmaan nostimelle seuraavaksi ja tutkailemaan voimansiirtoa läpi? jonkinsortin epävakautta/pompottelua tuntuisi muutenkin olevan ajossa, varsinkin moottoritie nopeuksilla.

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2732
      • Tampere

      #3
      Käyttäytyykö rail-paineet oleteteusti, siis pyydetty ja toteutunut?
      Pohdin vain onko polttoainesyöttö kunnossa.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Ääni vaihdelootalle..Viritetyissä on noita nyt alkanut poksuun..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • tryffis
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 271
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by JaniLap View Post
          Käyttäytyykö rail-paineet oleteteusti, siis pyydetty ja toteutunut?
          Pohdin vain onko polttoainesyöttö kunnossa.
          mhd:lla ainakaan ei taida saada ulos mitään pyydettyä arvoa noista paineista, trimmit näyttäisi pysyvän ainakin ihan hyvällä mallilla, vaikkakin ltft adaptaatiot nollasinkin juuri aikaisemmin.

          Matalapuolen paineet pysyivät alimmillaankin 63psi tienoilla.

          Autossa siis stage 1 pumppu vaihdettu.

          Täytyy tänään kokeilla uusiksi tuota login ottoa jos nuo tiet nyt kuivaisi illaksi.

          Comment

          • tryffis
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 271
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Janzki View Post
            Ääni vaihdelootalle..Viritetyissä on noita nyt alkanut poksuun..
            Tätä on tässä itsekkin tullut vähän kuumoteltua, öljytkin vaihdettu tuohon huuhtelemalla 20tkm sitten.. Täytyy nyt kokeilla tuurilla käyttää vaikka vakiosoftaa sisällä, nollata adaptaatioita tästäkin jos olisi apua.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2732
              • Tampere

              #7
              Originally posted by tryffis View Post
              Autossa siis stage 1 pumppu vaihdettu.
              Ok, no sitten tuo polttoainepuoli lienee kunnossa, ja samaten kun vertaisin logattuja rail-paineita vääntökäyrään, niin varsin hyvä vastaavuushan siellä on.

              Saisikohan käyttämälläsi järjestelmällä jotain laatikon toiminnasta enemmän logattua, esim. turbiinin pyörimisnopeuksia, niin voisi verrata vääntökäyrään ja moottorin rpm-arvoon?
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • tryffis
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 271
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by JaniLap View Post
                Ok, no sitten tuo polttoainepuoli lienee kunnossa, ja samaten kun vertaisin logattuja rail-paineita vääntökäyrään, niin varsin hyvä vastaavuushan siellä on.

                Saisikohan käyttämälläsi järjestelmällä jotain laatikon toiminnasta enemmän logattua, esim. turbiinin pyörimisnopeuksia, niin voisi verrata vääntökäyrään ja moottorin rpm-arvoon?
                Itsellä löytyy myös tuo ista-d, sillä vissiin pääsee aika syvällekin kun paremmin tutkailisi/osaisi käyttää, olisikohan sielä jotain valmista testipolkua? :think

                Comment

                • tryffis
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 271
                  • Vantaa

                  #9
                  Nyt selvisi ainakin että tuo hyrrämäinen ääni ja myös nykimisen/pompottelun "tahti" on nopeusperäistä eikä kierroksista riippuvaa, joten voidaan varmaankin moottori poissulkea tästä.

                  Tänään nosturille ja käymään liikkuvat osat läpi, senjälkeen varmaankin laatikkoa tutkimaan jos ei löydy ongelmaa.

                  Comment

                  • tryffis
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 271
                    • Vantaa

                    #10
                    Päivitellääs taas; elikkä ääni kuuluu perästä, selvästi myös tasakaasulla ja kiihdyttäessäkin ainakin kun renkaat ovat ilmassa. Kadulla ajettaessa tosin ääntä saan vain moottorijarrulla. Ja vetarit pomppivat niin että koko auto tärisi nostimella.

                    Tuhannen taalan kysymys nyt onkin että kumpi näistä petti, vaiko molemmat? Aiheuttaisiko rikkinäinen vetari tuota ääntämistä, tai jopa saada perän ääntämään, taikka rikkinäinen perä tuota pompottelua?

                    Hitaasti ajaessa huomaa kyllä selvästi tietyn kohdan jossainkohti voimansiirtoa missä tuo pomppu tulee, tämä puhuisi varmaan vetarien suuntaan :think

                    Jokatapauksessa varmaan vetarit joutaa vaihtoon ensin ja samalla menee pyöränlaakeritkin, jos ei apuja niin täytyy alkaa periä katsomaan

                    Comment

                    • tryffis
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 271
                      • Vantaa

                      #11
                      Päivitellääs tähän vähän lopputulosta, eli siis venttilikoppa halki, ja samaten perän poskilaakeri entinen, puskee jo öljyäkin välistä.

                      Hauskasti tuuppas sitten öljyt molemmista päistä samoihin aikoihin

                      Koppa nyt vaihdettu ja käytös muuttui selkeästi, mutta toi nypyttely taitaa johtua perästä/vetarista, olisiko kiero vetari rikkonut laakerin sitten :think
                      Last edited by tryffis; 02-11-2019, 23:19.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎