Tervehdys!
Meitin e91 320d alkoi puskea illalla melkosta savua ja kun koitti tienreunaan pysähtyä tilannetta ihmettelemään alkoi moottori rynnätä. Ryntäystä ei montaa sekuntia kestänyt kun sain auton isolla vaihteella jarruavasten sammumaan kytkimen savujen saattelemana. Öljyä tuli pihalle öljykorkista ainakin, muuta paikkaa paha sanoa kun niin öljyn peitossa koko konehuone. Auto 12/05 ja ulkomaantuonti. Miettisin huohottimen tukkeutumista mutta onko muita vaihtoehtoja? Ostin auton juuri ja entinen omistaja vaihtanut käytetyn ahtimen 1tkm sitten joka viheltää hitusen(kuulee selvästi ikkuna auki ajaessa). Palanut käry ollut koko ajan jonka huomaa pysähdyksissä. Ajattelin että olisi ollut pikkuvuoto pakopuolella ahtimen vaihdon johdosta mutta näin jälkeen ajateltuna haju ehkä kuitenkin enemmän palaneen öljyn katkua. Dpf tyhjennetty ja poistettu käytöstä samoin egr. Optimoitu 216hv mutta ollut aika mopon tuntuinen.
Välillä mennyt vikatilaan ja koodit ollut:
483D function trottle actuator intermittent
3EC0 camshaft position sensor intermittent
44CC turbo charge regulator valve intermittent
4521 boost pressure control circuit negative deviation intermittent
4530 boost pressure control circuit positive deviation intermittent
Mitähän voisi olla ja mahtaako viellä saada kalua? Eikä muuten lähtenyt enää käymään tuon jälkeen kun sain sammumaan. Vaikea sanoa äänestä oliko puristuksia startatessa kun tuo yleensä hörähtää samantien käymään ettei ole normaalia starttaus ääntä pahemmin kuunnellut.. Öljyä oli kadonnut tikusta katsottuna noin litran verran..
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
-Tomi
Meitin e91 320d alkoi puskea illalla melkosta savua ja kun koitti tienreunaan pysähtyä tilannetta ihmettelemään alkoi moottori rynnätä. Ryntäystä ei montaa sekuntia kestänyt kun sain auton isolla vaihteella jarruavasten sammumaan kytkimen savujen saattelemana. Öljyä tuli pihalle öljykorkista ainakin, muuta paikkaa paha sanoa kun niin öljyn peitossa koko konehuone. Auto 12/05 ja ulkomaantuonti. Miettisin huohottimen tukkeutumista mutta onko muita vaihtoehtoja? Ostin auton juuri ja entinen omistaja vaihtanut käytetyn ahtimen 1tkm sitten joka viheltää hitusen(kuulee selvästi ikkuna auki ajaessa). Palanut käry ollut koko ajan jonka huomaa pysähdyksissä. Ajattelin että olisi ollut pikkuvuoto pakopuolella ahtimen vaihdon johdosta mutta näin jälkeen ajateltuna haju ehkä kuitenkin enemmän palaneen öljyn katkua. Dpf tyhjennetty ja poistettu käytöstä samoin egr. Optimoitu 216hv mutta ollut aika mopon tuntuinen.
Välillä mennyt vikatilaan ja koodit ollut:
483D function trottle actuator intermittent
3EC0 camshaft position sensor intermittent
44CC turbo charge regulator valve intermittent
4521 boost pressure control circuit negative deviation intermittent
4530 boost pressure control circuit positive deviation intermittent
Mitähän voisi olla ja mahtaako viellä saada kalua? Eikä muuten lähtenyt enää käymään tuon jälkeen kun sain sammumaan. Vaikea sanoa äänestä oliko puristuksia startatessa kun tuo yleensä hörähtää samantien käymään ettei ole normaalia starttaus ääntä pahemmin kuunnellut.. Öljyä oli kadonnut tikusta katsottuna noin litran verran..
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
-Tomi
Comment