Announcement

Collapse
No announcement yet.

disa ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiivee530d
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 402
    • pohjois-savo

    disa ongelma

    iltoja! nyt on semmonen ongelma kun purin ton isomman disaventtiilin irti niin siitäpä puuttu päästä se "niitti" eli läppä irti toisesta päästä. mitäa nyt sitten? magneetilla yritin ronkkia mut ei tartu.

    neuvokaas viisaammat mitä nyt?
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Originally posted by jiivee530d View Post
    iltoja! nyt on semmonen ongelma kun purin ton isomman disaventtiilin irti niin siitäpä puuttu päästä se "niitti" eli läppä irti toisesta päästä. mitäa nyt sitten? magneetilla yritin ronkkia mut ei tartu.

    neuvokaas viisaammat mitä nyt?
    Imusarjaa irti vaan..ja toivoo sekä rukoilla ettei ole koneeseen päässyt..vaikkakin lohdutuksena olen pari nähnyt jossa läpi mennyt ja säikähdyksellä selvitty.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • jiivee530d
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 402
      • pohjois-savo

      #3
      Originally posted by Janzki View Post
      Imusarjaa irti vaan..ja toivoo sekä rukoilla ettei ole koneeseen päässyt..vaikkakin lohdutuksena olen pari nähnyt jossa läpi mennyt ja säikähdyksellä selvitty.
      täytyy huomenna rueta imusarja purkaa ja kannattaako sitä sit magneettivarrella kokeilla ettiä syvemmältä?

      tossa kuva vielä. tommosena otin irti koneesta. puuttuuko tosta päästä joku osa "tappi" vai oonko väärässä? en oo varma onko tossa ollukaa mitään..

      jos nyt sattuis tuurilla löytymään tippunu osa jos siitä on. nyt ees tippunu mitään nii pystyykö entisellä ajamaan jos repii koko läpän pois ja laittaa pelkän "rungon " paikalleen. laitoin uuden tilaukseen vaan sekun kestää tulla viikon verran.
      Last edited by jiivee530d; 09-08-2021, 20:51.

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3019
        • Kuopio

        #4
        Näitä Disa venttiileitä on ainakin kahta eri mallia. Kuvista päätellen sinulla taitaa olla tuo vanhempi rakenne. Tuosta topicista löytyy kuvia molemmista niin voit verrata mitä siitä on lähtenyt irt. https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=301909

        En näkisi syytä etteikö autolla voisi tilapäisesti ajaa vanhan Disan kanssa kun huolella purkaa kaiken irti lähtevän pois. Minulla on tuo vanha Disa vielä tallessa niin jos Kuopion läheltä olet niin saa hakea lainaan.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • jiivee530d
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 402
          • pohjois-savo

          #5
          Originally posted by markok View Post
          Näitä Disa venttiileitä on ainakin kahta eri mallia. Kuvista päätellen sinulla taitaa olla tuo vanhempi rakenne. Tuosta topicista löytyy kuvia molemmista niin voit verrata mitä siitä on lähtenyt irt. https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=301909

          En näkisi syytä etteikö autolla voisi tilapäisesti ajaa vanhan Disan kanssa kun huolella purkaa kaiken irti lähtevän pois. Minulla on tuo vanha Disa vielä tallessa niin jos Kuopion läheltä olet niin saa hakea lainaan.
          tilasin saksasta uuden disa venttiilin.

          käytin imusarjan irti ja ei siellä näkynyt mitään ylimääräsiä osia ---> takasi kasaan ja auto käyntiin pieni pelko persiissä. mut ei mitään. hyvinhän tuo pyörii ja siellä on nyt vanha disan runko ilman läppää ja akselia.

          akseli oli menny poikki.

          toivottavasti säikähdyksellä tästä nyt selvisin

          Comment

          • N.T
            Bimmer Rookie
            • Apr 2017
            • 49
            • LPR

            #6
            Omaani kun ko. osan vaihdoin niin ei näkynyt uudessa ei alkuperäisessä mitään "niittiä". Vanhasta putosi läppä lattialle kun olin ottanut sen irti autosta
            E91 330IA M-performance BLACK SAPPHIRE METALLIC
            EX:e91 320i

            Comment

            • jiivee530d
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 402
              • pohjois-savo

              #7
              en kyllä huomaa ajessa mitään eroa vaikka on tällä hetkellä pelkkä läpän runko paikallaan ilman läppää ja tappia.
              uusi on kuitenkin tulossa että kai se pitää paikalleen laittaa.
              vai jättäskö laittamatta? onko kellääm mitään faktaa että siitä olis vastaavaa hyötyä verrattuna riskeihin? tietty inpalla näkee herjaako vikakoodia tosta.
              Last edited by jiivee530d; 05-11-2019, 10:36.

              Comment

              • juovi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 60
                • helsinki

                #8
                Otin disan irti omasta 330 tarkistusta varten ja läppän akseli on ehjä, mutta läppä on auki asennossa ja ei tunnu liikkuvan yhtään. Kuuluko tuon olla auki, kun ei ole virtoja koneessa? Voiko disan kunnon tarkistaa jotenkin helposti irrallaan, että näkisi liikkuuko tuo läppä?

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  Se on luonnostaan niin jäykkä ettei ihan heti käsivoimin liiku, joten kuulostaa lupaavalta.
                  Periaatteessa voit laittaa siihen johdon kiinni ja aktivoida ISTAlla.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • juovi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2019
                    • 60
                    • helsinki

                    #10
                    Periaatteessa voit laittaa siihen johdon kiinni ja aktivoida ISTAlla
                    Saisko ohjeen, tuon tarkistamiseen ISTA:lla?

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      Originally posted by juovi View Post
                      Saisko ohjeen, tuon tarkistamiseen ISTA:lla?
                      Aktivoit sen disan, sieltä löytyy ihan siihen testi kun etenee tarpeeksi pitkälle, en nyt kyllä jaksa muistaa ulkoa.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • juovi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2019
                        • 60
                        • helsinki

                        #12
                        Aktivoit sen disan, sieltä löytyy ihan siihen testi kun etenee tarpeeksi pitkälle, en nyt kyllä jaksa muistaa ulkoa.

                        Joo taisin löytää Istasta tuon, mutta ei kyllä läppä liikkunut mihinkään. Pitää testata vielä uudestaan.

                        Comment

                        • jiivee530d
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 402
                          • pohjois-savo

                          #13
                          Originally posted by juovi View Post
                          Joo taisin löytää Istasta tuon, mutta ei kyllä läppä liikkunut mihinkään. Pitää testata vielä uudestaan.
                          mikähän merkitys tällä läpällä on. oon tässä ajellu nyt viikon-kaksi pelkällä "rungolla" eli ei läppää eikä akselia ja en kyllä huomaa mitäön eroa :think

                          tänään tuli uusi disa venttiili mut en tiiä kannattaako sitä laittaa paikalleen ees?

                          Comment

                          • juovi
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2019
                            • 60
                            • helsinki

                            #14
                            mikähän merkitys tällä läpällä on. oon tässä ajellu nyt viikon-kaksi pelkällä "rungolla" eli ei läppää eikä akselia ja en kyllä huomaa mitäön eroa

                            Matalilla kierroksilla voi olla vääntö hukassa.. Ei kai sitä huomaa, jos ollu aina vikaa.

                            Comment

                            • jiivee530d
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2013
                              • 402
                              • pohjois-savo

                              #15
                              Originally posted by juovi View Post
                              Matalilla kierroksilla voi olla vääntö hukassa.. Ei kai sitä huomaa, jos ollu aina vikaa.
                              no täytyy se sit laittaa tuo uusi paikalleen jos kerran vaikuttaa vääntöihin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎