Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d takapää narisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tolokki
    Newbiemmer
    • Oct 2019
    • 4
    • Suomi

    E91 320d takapää narisee

    Eli tommonen 2011vm e91 ja ruvennut takapäästä narisemaan nyt ku lunta ja pakkasta tullu.. Käytin pikasesti nosturilla ja aluksi kuuntelin että ulompi alatukivarren pusla natisee kuskin puolelta mutta tarkemmin kuunteli nii se natina tuli suoraan jousen alta. Mikä sielä vois muka nuin natista ku se natina ei oo mitää pientä vaa kuuluu ihan kunnolla joka välissä esim ku nousee autoon??

    Tuossa vielä videota natinasta:

    Last edited by Tolokki; 18-11-2019, 18:22.
  • alfaromeo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2019
    • 258
    • Suomi

    #2
    Narinapusla... Oikeastaan tuohan on nivel mutta anyways.

    Last edited by alfaromeo; 18-11-2019, 20:04.
    E92 335ia
    F11 535ia

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Tolokki View Post
      Eli tommonen 2011vm e91 ja ruvennut takapäästä narisemaan nyt ku lunta ja pakkasta tullu.. Käytin pikasesti nosturilla ja aluksi kuuntelin että ulompi alatukivarren pusla natisee kuskin puolelta mutta tarkemmin kuunteli nii se natina tuli suoraan jousen alta. Mikä sielä vois muka nuin natista ku se natina ei oo mitää pientä vaa kuuluu ihan kunnolla joka välissä esim ku nousee autoon??

      Tuossa vielä videota natinasta:

      https://youtu.be/TZdhGxw0_vY
      Kyllä tuo kuulostaa vahvasti ns narinahelan narinalta

      Comment

      • belfu
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 19
        • espoo

        #4
        Jep, itse vasta narinahelat omaan vaihdattaneena niin kovasti on tutun kuuloista. Itse varmistin diagnoosin ruuttaamalla öljyä neulalla tuonne nivelen sisään. Vaati jonkun aikaa ajoa/hytkyttelyä että öljy auttoi kun en renkaita saanut ilmaan tätä operaatiota varten.

        Toki tämän öljyämisen jälkeen tuo nivel on sitten pakko vaihtaa ennen pitkää, rei'itetty suojakumi ei pidä vettä ja paskaa kovin hyvin ulkona

        Comment

        • Kouris
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 685

          #5
          Perusvika 200tkm ajetussa E9X autossa. Jos narisee niin on myös melko varmasti väljä.

          Jos itse vaihdat niin alkuperäinen saattaa olla jämähtänyt melko tiukkaan.. vetoa ja vähän lämpöä niin lähtee.


          Samoissa kilometreissä menee tavallisesti takapyörän laakerit. Edessä saattaa kestää vähän kauemmin.
          Last edited by Kouris; 28-11-2019, 11:09.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Kouris View Post
            Perusvika 200tkm ajetussa E9X autossa. Jos narisee niin on myös melko varmasti väljä.

            Jos itse vaihdat niin alkuperäinen saattaa olla jämähtänyt melko tiukkaan.. vetoa ja vähän lämpöä niin lähtee.


            Samoissa kilometreissä menee tavallisesti takapyörän laakerit. Edessä saattaa kestää vähän kauemmin.
            Näihin ulosvetäjä on kyllä aikalailla ehdoton. Voi tehdä itse tai sitten ostaa valmiin sarjan, eivät maksa ihan mahdottomia ebaysta. Hela tulee 10s ulos kunnon ulosvetäjällä ja mutteripomolla vaikka olisikin tiukassa. Sitten vaan puhdistus ja takaisin laitto sillä samalla työkalulla.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Kouris
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 685

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Näihin ulosvetäjä on kyllä aikalailla ehdoton. Voi tehdä itse tai sitten ostaa valmiin sarjan, eivät maksa ihan mahdottomia ebaysta. Hela tulee 10s ulos kunnon ulosvetäjällä ja mutteripomolla vaikka olisikin tiukassa. Sitten vaan puhdistus ja takaisin laitto sillä samalla työkalulla.
              Totta, ulosvetäjä on tosiaan tarpeen. Reiän toisella puolella on huonosti tilaa joten mikään perus hylsyavain tms ei mahdu pituuden puoleen.

              Comment

              • alfaromeo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2019
                • 258
                • Suomi

                #8
                Toinen tie onneen on polttopillit, leka ja paineilmasaha. Pilleillä punahehkuun -> isolla lekalla sisuskalut seinille -> paineilmasahalla helan ulkokehä halki -> hakkaamalla kehä ulos. Ennen kun tekee mitään, laittaa uuden osan pakastimeen kylmenemään. Olka-akselin silmukkaan kevyt lämpö ja pakkasesta uusi osa paikalleen, menee kuin voihin
                E92 335ia
                F11 535ia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎