Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 DPF vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeneljäkutonen
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 36
    • Paimio

    E91 DPF vikavalo

    Viikko sitten syttyi DPF:n vikavalo, eli se laatikko jonka sisällä pisteitä. Ja auto on '07 e91 325d, mittarissa 147tkm. Tuotu Saksasta 1,5 vuotta sitten.
    Tuossa viikolla sytytti valon aina n. 10min ajon jälkeen. Aloin seurata lämpöjä torquella, ja ne nousivat maksimissaan n. 55-65 asteeseen 30km työmatkalla. Tänään vaihdoin molemmat termarit, ja lämmöt nousivat n. 90 asteeseen, motarilla ylämäessä jopa 92 asteeseen. Vikavalo syttyi kuitenkin alkumatkasta niinkuin ennenkin..
    Tarviiko toi valo nyt nollata että poltto käynnistyisi? Vai ajelenko vain ja herjat loppuvat kunhan poltto käynnistyisi?
    E91 325d '07 M Sport
    E46 320d '04
    Alfa Romeo 75 '89
    Ford Thunderbird '91
    Mitsu Colt '86
    MF 135
    Saab 900 '95
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by eeneljäkutonen View Post
    Viikko sitten syttyi DPF:n vikavalo, eli se laatikko jonka sisällä pisteitä. Ja auto on '07 e91 325d, mittarissa 147tkm. Tuotu Saksasta 1,5 vuotta sitten.
    Tuossa viikolla sytytti valon aina n. 10min ajon jälkeen. Aloin seurata lämpöjä torquella, ja ne nousivat maksimissaan n. 55-65 asteeseen 30km työmatkalla. Tänään vaihdoin molemmat termarit, ja lämmöt nousivat n. 90 asteeseen, motarilla ylämäessä jopa 92 asteeseen. Vikavalo syttyi kuitenkin alkumatkasta niinkuin ennenkin..
    Tarviiko toi valo nyt nollata että poltto käynnistyisi? Vai ajelenko vain ja herjat loppuvat kunhan poltto käynnistyisi?
    Varmaan mennyt sen verran tukkoon että pitää testerillä poltella pakkopoltolla auki, ei sen kummempia.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Tuossa edellä se oleellinen jo tulikin. Kun on kuljettajalle tulee ilmoitus DPF:stä, niin silloin se on sen verran tukossa, että vaatii pakkopolton ja testerillä jatkuvan koodien nollaamisen kunnes poltto pysyy päällä. Eli kannattaa sopia jonkun foorumilaisen kanssa tuosta, jos itseltä ei löydy sopivaa laitetta hommaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • eeneljäkutonen
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 36
        • Paimio

        #4
        Kiitos vinkistä! Onnistuuko kenelläkään Turun seudulla?
        E91 325d '07 M Sport
        E46 320d '04
        Alfa Romeo 75 '89
        Ford Thunderbird '91
        Mitsu Colt '86
        MF 135
        Saab 900 '95

        Comment

        • Happyhands
          Bimmer Rookie
          • Jan 2017
          • 71
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Supra^ View Post
          Varmaan mennyt sen verran tukkoon että pitää testerillä poltella pakkopoltolla auki, ei sen kummempia.
          Tästä on mielikuva, ettei pakkopolttoa voinut tehdä kuin muutaman kerran? Itselle se tehtiin kun termarit oli edellisellä omistajalla jääny vaihtamatta ja nyt näyttää hiukkassuodattimelle taas lähes 100tkm elinikää.
          E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            #6
            Originally posted by Happyhands View Post
            Tästä on mielikuva, ettei pakkopolttoa voinut tehdä kuin muutaman kerran? Itselle se tehtiin kun termarit oli edellisellä omistajalla jääny vaihtamatta ja nyt näyttää hiukkassuodattimelle taas lähes 100tkm elinikää.
            Ei siinä mitään rajoitusta ole, tapahtuma on ihan sama kuin auton itsensä komentama, tässä tapauksessa vaan käyttäjän autolle pakottama tilanne että aloittaa polton. Vikakoodeja jotka estävät DPF polton ei saa olla toki aktiivisena.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Happyhands
              Bimmer Rookie
              • Jan 2017
              • 71
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Dualfun View Post
              Ei siinä mitään rajoitusta ole, tapahtuma on ihan sama kuin auton itsensä komentama, tässä tapauksessa vaan käyttäjän autolle pakottama tilanne että aloittaa polton. Vikakoodeja jotka estävät DPF polton ei saa olla toki aktiivisena.
              Ah no sitten kaveri, joka mulle tuon teki oli väärässä tai käsitin itse väärin. Just noin sen pitäisikin olla mitä sanoit.
              E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎