Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i N52b30 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ipetzo
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 46
    • Aura

    325i N52b30 ei käynnisty

    Elikkä siis vaihdoin tänään venttiilikopan tiivisteen ja sen jälkeen vielä pesin moottorin vanhoista öljyvuodoista.
    Tämän jälkeen auto käynnistyi, kävi ontuen ja sammui muutaman metrin päästä. Toisen kerran lähti vielä käymään mutta sen jälkeen ei ole käynnistynyt.
    Herjaa kampiakselin ja nokka-akselin synkronointia. Onko ideoita mikä voisi venttiilikopan tiivisteen vaihdossa mennä niin pieleen että kyseinen vika tulisi, vai onko pesulla osuutta asiaan?
    Valvetronicin moottorin irroitin uudelleen pois, mutta mielestäni se oli oikein paikallaan, ja nokka-akselin asentotunnistimen ja vanoksen solenoidien liittimet käytin auki ja tarkastin ettei löytynyt vettä.
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Jako hyppäs.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by suppari View Post
      Jako hyppäs.
      En ole yhtään asiaan perehtynyt, mutta koska omastakin autosta vastaava moottori löytyy niin alkoi asia kiinnostamaan. Joutuuko pelkän venttiilikopan irrotuksen yhteydessä koskemaan sellaisiin komponentteihin, että voi saada aikaan jaon hyppäämisen?
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Sopiva käyntihäiriö voi saada koneen potkaisemaan sen verran, että jako voi hypätä.

        Omassa N52B25sessa joku aika sitten vastaavassa huoltotoimempiteessä kävi melkein sama. Tosin siinä vanos yksikkö jumi nolla kohtaansa, koska piruuttani käänsin avaimella nokat "nolliin" jaon nopeaan summittaiseen tarkastukseen. Öljynpaine ei saanut avattua nokkapyörä heti pois tästä asennosta ensistartilla vaan kävi ja kolisi miten sattuu ja sammuili. Teki vikaa jaon epäloogisuudesta ja ihan vanos jammed koodia myös.

        Siinä aikani käynnistellessä ja kaasua pumpatessa tilanne helpotti ja nokat pääsi taas liikkumaan haluttuun asentoonsa.

        Enempi ajetuissa näin.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Ipetzo
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 46
          • Aura

          #5
          Miten jako olisi voinut hypätä kun ei mitään kiristimiä tai mihinkään muuhunkaan jakoketjuun liittyvään ei ole koskettu?
          Täytyy se kyllä tarkistaa joka tapauksessa, onko jollain ohjeita/neuvoja jaon tarkastukseen?

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by markok View Post
            En ole yhtään asiaan perehtynyt, mutta koska omastakin autosta vastaava moottori löytyy niin alkoi asia kiinnostamaan. Joutuuko pelkän venttiilikopan irrotuksen yhteydessä koskemaan sellaisiin komponentteihin, että voi saada aikaan jaon hyppäämisen?
            EI joudu! Kannattaa topicin aloittajankin vielä tarkastaa anturit, ettei olis vesivahinko on kyseessä kerta on pesty.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17837
              • PKS

              #7
              Aloittaa voisi kuitenkin asentotunnistimien liittimien kuivauksesta ennen suurempia spekulointeja - kampuran tunnistimen liittimestä et puhunut mitään.
              Last edited by Dualfun; 20-01-2020, 12:22.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎