Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91:tä ostamassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ville87
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 23
    • sawo

    e91:tä ostamassa.

    Eli siis facelift malli hakusessa manuaalina,onko 316d ja 318d ihan mopoja,kannattaako ostaa suosiolla 320d?
    Ajo pääasiassa sekalaista taajama-ajoa, onko kulutuksessa suurta eroa?
    Tehtaan lupaamat kulutukset eroavat toisistaan mielestäni aika vähän..
    Kiitos jo etukäteen!
    -Ville
  • 530daa
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 231
    • ks

    #2
    Minun mielipide on ennen vuotta 2008 m47 ei n47, mut ittellä se 330d

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • Vihti

      #3
      Taajamaan ottaisin ehkä pienemmällä turbolla eli 318d.
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • ville87
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 23
        • sawo

        #4
        Originally posted by Calypsocoupe View Post
        Taajamaan ottaisin ehkä pienemmällä turbolla eli 318d.
        Eikö muuta eroa? Ohjelma kai eri myös?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Jos nyt välttämättä sen N47 haluaa, niin sitten katsoisin että jakopää on tehty, ellei satu sitten olemaan matalilla kilsoilla oleva yksilö. Kuitenkin kannattaa kuunnella ettei ketju äännä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1120
            • suomi

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Jos nyt välttämättä sen N47 haluaa, niin sitten katsoisin että jakopää on tehty, ellei satu sitten olemaan matalilla kilsoilla oleva yksilö. Kuitenkin kannattaa kuunnella ettei ketju äännä.
            Nettiautoa kun kattoo niin aina hehkutetaan luotettavalla m47

            Sit lukee myyntitekstiä eteenpäin tulee vaihdetut osat nii puolet on moottoriin..

            Tekee n47 jakopää rempan ja nukkuu sen jälkeen yönsä hyvin ja mietiskelee kun ajaminen on halvempaa siihen jeesuksen aikaiseen m47 verrattuna.

            Nettiauto ”bongo”
            Olisi aika luopua hyvästä bmwstä.
            Autoon vaihdettu vuonna 2018 464tkm kohdilla 102tkm ajettu moottori (M47, ei jakoketjuongelmia.)
            Moottorilla ajettu nyt 125tkm. (Dokumentit moottorinvaihdosta kuvissa.)


            Ei se m47 ollutkaan ikuinen
            Last edited by arben; 16-05-2020, 23:20.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by arben View Post
              Nettiautoa kun kattoo niin aina hehkutetaan luotettavalla m47

              Sit lukee myyntitekstiä eteenpäin tulee vaihdetut osat nii puolet on moottoriin..

              Tekee n47 jakopää rempan ja nukkuu sen jälkeen yönsä hyvin ja mietiskelee kun ajaminen on halvempaa siihen jeesuksen aikaiseen m47 verrattuna.

              Nettiauto ”bongo”
              Olisi aika luopua hyvästä bmwstä.
              Autoon vaihdettu vuonna 2018 464tkm kohdilla 102tkm ajettu moottori (M47, ei jakoketjuongelmia.)
              Moottorilla ajettu nyt 125tkm. (Dokumentit moottorinvaihdosta kuvissa.)


              Ei se m47 ollutkaan ikuinen
              No harva moottori on ikuinen, mutta ei tuo N47 jakopää nyt mikään kovin onnistunut ratkaisu ole. Aika monet pistää kiertoon kun alkaa ketju pitämään ääntä. Näitä sitten onnellisena ostellaan ja sitten kohta päästäänkin remppaa tekemään. Täälläkin on taksi, jossa kerran napsahti ketju ja kone vaihdettiin. Sen lisäksi kaksi kertaa tehty jakopää.. Käytetyn auton kohdalla sen kunto & huoltohistoria ratkaisee paljon enemmän miten kalliiksi ne kilometrit tulee kun se polttoaineen kulutus.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1120
                • suomi

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                No harva moottori on ikuinen, mutta ei tuo N47 jakopää nyt mikään kovin onnistunut ratkaisu ole. Aika monet pistää kiertoon kun alkaa ketju pitämään ääntä. Näitä sitten onnellisena ostellaan ja sitten kohta päästäänkin remppaa tekemään. Täälläkin on taksi, jossa kerran napsahti ketju ja kone vaihdettiin. Sen lisäksi kaksi kertaa tehty jakopää.. Käytetyn auton kohdalla sen kunto & huoltohistoria ratkaisee paljon enemmän miten kalliiksi ne kilometrit tulee kun se polttoaineen kulutus.
                Mutta moni tuntuu pelkäävän tuota jakopäätä,ajatuksena ostaa 300tkm m47,siihen joutuu vaihtamaan turbon/hehkut/releen/termarit/dampperin ollaan aika isossa kustannuksessa tuossakin.

                Toki ne voi joutua vaihtamaan n47,pointti olikin että tuo jakopää on normaalia kalliimpi huolto,ostaahan ihmiset jakohihnallisiakin autoja,ei senkään vaihto ihan ilmainen ole.

                Mutta kuten sanoit historia merkkaa paljon minkä verran itse todennäköisesti avaamaan lompakkoa,monelle vaan tuntuu riittävän että siinä on m47.
                Last edited by arben; 17-05-2020, 00:01.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by arben View Post
                  Mutta moni tuntuu pelkäävän tuota jakopäätä,ajatuksena ostaa 300tkm m47,siihen joutuu vaihtamaan turbon/hehkut/releen/termarit/dampperin ollaan aika isossa kustannuksessa tuossakin.

                  Toki ne voi joutua vaihtamaan n47,pointti olikin että tuo jakopää on normaalia kalliimpi huolto,ostaahan ihmiset jakohihnallisiakin autoja,ei senkään vaihto ihan ilmainen ole.

                  Mutta kuten sanoit historia merkkaa paljon minkä verran itse todennäköisesti avaamaan lompakkoa,monelle vaan tuntuu riittävän että siinä on m47.
                  N47 on hienosti se ketju vielä sijoitettu moottorin taakse, joten on kyllä melkoinen työmaa. Kaikkien 300tkm ajettujen autojen kanssa saa varautua avamaan kukkaroa. Tämä jakopää nyt kuitenkin sellainen tyyppivika, joka kannattaa tarkastaa ennen ostoa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • prh'
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 122
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    N47 on hienosti se ketju vielä sijoitettu moottorin taakse, joten on kyllä melkoinen työmaa. Kaikkien 300tkm ajettujen autojen kanssa saa varautua avamaan kukkaroa. Tämä jakopää nyt kuitenkin sellainen tyyppivika, joka kannattaa tarkastaa ennen ostoa.
                    Eipä tuo kuusimukinenkaan tunnu kestävän.
                    Sitä paitsi nuo m47:t on kaikki suhteellisen loppuunajettuja.
                    Last edited by prh'; 17-05-2020, 00:21.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by prh' View Post
                      Eipä tuo kuusimukinenkaan tunnu kestävän.
                      Sitä paitsi nuo m47:t on kaikki suhteellisen loppuunajettuja.
                      Kutosessa käynti on kuitenkin tasaisempi, joten vähän pienemmällä rasituksella se ketju. Luotettavuudesta huono toki sanoa kun n47 on paljon enemmän kuin N57 liikkeellä joten toki niitä n47 hajoaa paljon enemmän.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • Vihti

                        #12
                        Originally posted by ville87 View Post
                        Eikö muuta eroa? Ohjelma kai eri myös?
                        Varmasti on eroja muitakin, vähintään se ohjelma eroaa koska siitä pienemmästä turbosta ei voi pyytää samaa tuottoa, suuttimet nyt varmaan myös. www.realoem.com käteen ja pläräämään. Mutta pointti oli se että 320d:n turbo voisi keppivaihteisessa autossa herätä aikaisemmin, ja itse mietin 318d:tä tuosta syystä nurkkapyöritykseen. Toinen 318d:tä puoltava seikka on sitten se, että litratehon laskiessa, kestävyys nousee. Ja sitten valinnanvaran lisääntyminen..

                        Missään nimessä M47:t ei lähtökohtaisesti ole loppuun ajettuja, auto kokonaisuutena lienee vahvimpia bemareita mitä on tehty. Ongelma on siinä, että yksilöerot alkavat olla melkoisia. Ongelmaa oli jo pari vuotta sitten kun etsin meille toista, ja varmasti tilanne on tuosta tullut alaspäin, 4-5 vuotta sitten löysi vielä hyviä. Koska nämä kestävät kilometrejä hyvin, niin mittariruuvattuja lienee markkinoilla jonkin verran.

                        Tolla meidän M47 320d:llä tuli eilen 371tkm mittariin, viimeisen sadan tonnin aikana se on vaatinut korjauksia hehkuboxin/hehkujen vaihdon, iskarit, jarrulevyt ja palat. Mainitut vesipumppu, termari & egr-termari, damper ja turbo vaihdettiin ennakoiden koska olivat vielä alkuperäisiä ja tulee ulkomaillakin pyörittyä (280tkm ja 320tkm, turbo 350tkm). Kustannukset yhteensä tonnin luokkaa yhteensä OEM osilla, ok damper taisi olla Contitech. 2007 tehtaalla asennetuilla etuiskareilla pääsi reilun 300tkm kunnes ne jäätyivät jumiin, muu etuakselistolla on vielä alkuperäistä mutta vaativat pikkuhiljaa toimenpiteitä.

                        Vaimo haluaisi jotain uudemman näköistä, mutta eipä tuota kannata myydä koska järkevällä investoinnilla ei saa mitään parempaa tilalle. Vastaava facelift on enemmän uhka kuin mahdollisuus, kymppi väliä F31:seen, menee samaan sarjaan... 40+ tonnia väliin G20:seen, ei ole edes mahdollisuus :-D Muutoskatsastus pakuksi koska kilsoja ei kerry nykyään niin paljon, check.
                        Last edited by Calypsocoupe; 17-05-2020, 11:06.
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎