Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArttuK
    Newbiemmer
    • Oct 2018
    • 2
    • Turku

    Lukkoperä?

    Heip, mulla on ihan vakio E90 318 -06, vuos sitten sen ostin. Nyt oon huomannut, että perästä tippuu oljyä, ilmeisesti vetonivelestä.
    Korjausoppaasta katoin, et miten sen öljyn pinta tsekataan ja miten öljyä lisätään. (ilmeisesti kuusiokoloruuvi 8-10mm?)
    Katoin et motonetista löytyy..

    Castrol Syntrax 75W-90 1L GL-4/5 vaihteisto-/peräöljy
    Sopivuudet:
    - Peräöljy täyssynteettinen Castrol Syntrax 75W-90 (ilman lukkoa) 1L 18.90€

    Löytyy siis öljyä lukolliseen ja ei lukolliseen perään. Ilmeisesti perät on ns, normaalisti ilman lukkoa?!? Että tulis oikeaa öljyä pistettyä.

    Kiitos vastauksista!!!
    T. Arttu perkule
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Ei taida E90:issä lukkoja olla.
    Vaihda se akselistefa.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • ArttuK
      Newbiemmer
      • Oct 2018
      • 2
      • Turku

      #3
      Ok, thanks. Meinaan vaan ku Motonet hämäävästi antoin vaihtoehdoksi lukollisen ja ei lukollisen perän öljyt.
      Joo ehkä kannattais, mut on vissiin vähän suuritöisempi homma?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by ArttuK View Post
        Ok, thanks. Meinaan vaan ku Motonet hämäävästi antoin vaihtoehdoksi lukollisen ja ei lukollisen perän öljyt.
        Joo ehkä kannattais, mut on vissiin vähän suuritöisempi homma?
        Joo ei ole lukkoa, kun M-malleissa. Kyllähän se kannattaa, liian vähän kun on öljyä, niin kohta sitten olet uutta perää etsimässä ja sen vaihtaminen sitten onkin jo vähän isompi homma.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5153
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by ArttuK View Post
          Korjausoppaasta katoin, et miten sen öljyn pinta tsekataan ja miten öljyä lisätään. (ilmeisesti kuusiokoloruuvi 8-10mm?)
          Oikea koko on 14mm
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • mmie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 502
            • Kouvola

            #6
            Onkohan perän huohotin auki eikä tukkeessa? En ole itte tarkemmin bemarin perää tutkinut, mutta eiköhän siinäkin jonkinlainen huohotus olene (tietäjät tarkentakaa). Joissain mersuissa tuppaa huohotin paskautumaan tukkoon jolloin alkaa öljyä puskemaan stefojen läpi. Näin kävi appiukolle.
            ex e36 325
            ex e46 328
            e92 335i FBO
            Ducati 900S ie
            KTM 640
            Suzuki GT550
            Honda CBR600

            Comment

            • ahat
              Bimmer Rookie
              • May 2018
              • 31
              • Etelä-Suomi

              #7
              Kyllähän siellä huohotin(reikä) on. Reikä on n. 1mm halkaisijaltaan ja sijaitsee perän takapuolella oikealla ylhäällä. Aukeaa hyvin vaikka ohkaisella rautalangan pätkällä. Suosittelen tarkastamaan tuon (ei välttämättä edes näy koko reikä, jos on paljon kertynyt tavaraa päälle) ja puhdistamaan perän sekä seurailemaan tilanteen kehitystä hetken ennen kuin rupeaa tiivisteitä vaihtamaan.

              Ympyröity kuvassa:
              E93 325i -07

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by ArttuK View Post
                Ok, thanks. Meinaan vaan ku Motonet hämäävästi antoin vaihtoehdoksi lukollisen ja ei lukollisen perän öljyt.
                Joo ehkä kannattais, mut on vissiin vähän suuritöisempi homma?
                Irroita vetari sisäpäästä, mulauta tumppiakseli ulos. Vipua stefa mäkeen. Lyö uus paikalleen suoraan ja oikeaan syvyyteen. Kasaa akseli. Täydennä öljy. Kato että huohotin ei o tukossa.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎