Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e92 320i 2008 Käynnistys tärinä ja moottorivalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Autuinen
    Newbiemmer
    • May 2020
    • 18
    • Suomi

    BMW e92 320i 2008 Käynnistys tärinä ja moottorivalo

    Hei.
    Tänään aamulla kun käynnistin auton niin auto alkoi täristämään jumalattomasti tyhjäkäynnillä, koko auto tuntui hytkyvän ja tuntui että auto kävisi kolmella ja alkoi vilkuttamaan keltaista moottorivaloa.
    Lämpimällä moottorilla käynnistäessä mitään ongelmaa ei tullut.

    Olen vastikään vaihtanut autoon sytytyspuolat sekä tulpat ja auto muutenkin aina käynnistynyt normaalisti.
    Pientä nakutusta kone pitää välillä kylmänä mutta tämä loppuu muutaman minuutin kuluttua.
  • Jupi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2019
    • 150
    • Tampere

    #2
    Oletko tarkistanut vikakoodit?

    Voisi olla suuttimissa vikaa. Itselläni oireili suutinvikainen N43 juuri kylmällä koneella hirveänä täristämisenä. Onkos tuossa koneena jo N43?
    E90 318i -09

    Comment

    • Autuinen
      Newbiemmer
      • May 2020
      • 18
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Jupi View Post
      Oletko tarkistanut vikakoodit?

      Voisi olla suuttimissa vikaa. Itselläni oireili suutinvikainen N43 juuri kylmällä koneella hirveänä täristämisenä. Onkos tuossa koneena jo N43?
      Mitään vikakoodeja asiasta ei ollut.
      Koneena on N43.

      Comment

      • Autuinen
        Newbiemmer
        • May 2020
        • 18
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Jupi View Post
        Oletko tarkistanut vikakoodit?

        Voisi olla suuttimissa vikaa. Itselläni oireili suutinvikainen N43 juuri kylmällä koneella hirveänä täristämisenä. Onkos tuossa koneena jo N43?
        Saitko vikakoodilla selville, mistä suuttimesta johtui?

        Comment

        • Jupi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2019
          • 150
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Autuinen View Post
          Saitko vikakoodilla selville, mistä suuttimesta johtui?
          Silloin ei itselläni ollut vielä kunnon lukijaa, niin en tiedä mitä vikakoodeja silloin antoi.

          Kaikki oireet viittasivat itselläni silloin vialliseen suuttimeen niin otin riskin ja tilasin uudet. Ja onnekseni vika oli nimenomaan niissä ja korjaantui uusilla suuttimilla. Vaihdoin sitä ennen myös kaikki puolat mutta siitä ei apua ollut.

          Eli kylmäkäynnistyksessä moottori tärisi hullun paljon ja kierrokset seilasivat melkoisesti. Koneen lämmettyä useamman kilometrin ajon jälkeen oireet katosivat.
          Jos en väärin muista niin välillä taisi tulla myös moottorin vikavaloa ja geneerisellä lukijalla antoi misfireä yhdelle sylintereistä.
          E90 318i -09

          Comment

          • Autuinen
            Newbiemmer
            • May 2020
            • 18
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Jupi View Post
            Silloin ei itselläni ollut vielä kunnon lukijaa, niin en tiedä mitä vikakoodeja silloin antoi.

            Kaikki oireet viittasivat itselläni silloin vialliseen suuttimeen niin otin riskin ja tilasin uudet. Ja onnekseni vika oli nimenomaan niissä ja korjaantui uusilla suuttimilla. Vaihdoin sitä ennen myös kaikki puolat mutta siitä ei apua ollut.


            Eli kylmäkäynnistyksessä moottori tärisi hullun paljon ja kierrokset seilasivat melkoisesti. Koneen lämmettyä useamman kilometrin ajon jälkeen oireet katosivat.
            Jos en väärin muista niin välillä taisi tulla myös moottorin vikavaloa ja geneerisellä lukijalla antoi misfireä yhdelle sylintereistä.
            Eikös nuo suuttimet oli tosi tyyriit?
            Saitko tilattua jostain edullisemmin?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Lue nyt ensimmäisenä ne koodit, niin tiedät vähän missä sylinterissä on ongelmaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Originally posted by Autuinen View Post
                Olen vastikään vaihtanut autoon sytytyspuolat sekä tulpat ja auto muutenkin aina käynnistynyt normaalisti.
                Pientä nakutusta kone pitää välillä kylmänä mutta tämä loppuu muutaman minuutin kuluttua.
                Jos tämän remontin jälkeen ilmaantui kylmäkäynnistys tärinä niin kannattaa katsoa vaihdettujen osien asennus. Joku tulppa jäänyt hieman löysälle ja kylmänä vuotaa, lämpimänä tiivistyy tai puola huonosti paikallaan yms.

                Comment

                • Jupi
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2019
                  • 150
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Autuinen View Post
                  Eikös nuo suuttimet oli tosi tyyriit?
                  Saitko tilattua jostain edullisemmin?
                  Olihan ne tyyriit, reilu 200 €/kipale sen tiivistysrenkaan kera. Leebmannilta tilasin, sieltä sai etsinnän jälkeen halvimmalla.

                  Mutta tutki nyt ensin tosiaan hieman tarkemmin mistä kiikastaa ennen kuin heität vajaan 900 € osiin.

                  Edit: Tosin tuossa 20i N43:ssa taitaa sylinterit olla kahdessa eri bankissa eli periaatteessa riittää kun vaihdat toisen bankin suuttimet jos vika rajoittuu 1-2 suuttimeen, mutta kyllä ne varmaan fiksua on kaikki kerralla uusia jos alkuperäisiä ovat.
                  Last edited by Jupi; 18-06-2020, 14:47.
                  E90 318i -09

                  Comment

                  • Autuinen
                    Newbiemmer
                    • May 2020
                    • 18
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Jupi View Post
                    Olihan ne tyyriit, reilu 200 €/kipale sen tiivistysrenkaan kera. Leebmannilta tilasin, sieltä sai etsinnän jälkeen halvimmalla.

                    Mutta tutki nyt ensin tosiaan hieman tarkemmin mistä kiikastaa ennen kuin heität vajaan 900 € osiin.

                    Edit: Tosin tuossa 20i N43:ssa taitaa sylinterit olla kahdessa eri bankissa eli periaatteessa riittää kun vaihdat toisen bankin suuttimet jos vika rajoittuu 1-2 suuttimeen, mutta kyllä ne varmaan fiksua on kaikki kerralla uusia jos alkuperäisiä ovat.
                    Noniin nyt vikakoodit luettu eikä antanut mitään vikakoodeja.
                    Sama aikaisemmin kirjoittamani auton nykiminen myös palannut.
                    Tuntuu ikäänkuin joku jarruttaisi vauhtia. Hiukan kiskoisi käsijarrusta kokoajan.
                    Ja nykiminen ei ole suurta vaan tuntuu pieninä näpäyksinä ajossa tasakaasulla ajaessa

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2673
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Autuinen View Post
                      Noniin nyt vikakoodit luettu eikä antanut mitään vikakoodeja.
                      Sama aikaisemmin kirjoittamani auton nykiminen myös palannut.
                      Mielestäni autosta olisi paikallaan seurata live-dataa ja katsoa mm. lambdoja, NOx-anturia ja että kytkeytyvätkö eri käyntimoodit päälle.
                      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Jupi
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2019
                        • 150
                        • Tampere

                        #12
                        Voisiko tuommoiset pienet nykäykset aiheutua eri käyntimoodien vaihtumisesta? Vai eikö sen pitäisi tuntua ajossa ollenkaan?

                        Nimim. omassa autossanikin välillä tasakaasulla tuntuu pieniä nykäyksiä, suuttimet on vaihdettu, autossa on nox-emulaattori eikä vikakoodeja ole.
                        E90 318i -09

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎