Announcement

Collapse
No announcement yet.

335D pikkuturbo väljä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bafelo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 91
    • Helsinki

    335D pikkuturbo väljä

    Ahtoputkien vuotavien tiivisteiden vaihdon yhteydessä huomattiin että pienempi turbo oli väljä molempiin suuntiin. Kannattaakohan tuota tässä vaiheessa kunnostuttaa vai vaihtaa suoraan uuteen?

    Tuli vähän yllätyksenä tuo kun ei kuitenkaan oireillut millään tavalla ...paitsi tietty se öljyinen ahtoputki.

    Auto 215 000 km 2008.
    E92 335d & F31 318d

    Ex:
    E30 316, E81 116d, E91 320d
  • e30Builder
    BTCF Member
    • Nov 2013
    • 97
    • savo

    #2
    Yks vaihtoehto on ostaa turboon uusi keskiosa ja vaihtaa itse. Varsinkin helppo vaihtaa siihen pieneen kun on päälä kohtuu näkyvissä omaan 535d hommasin turbotohtorilta isoon ja pieneen keskiosat vielä ainakii toimii
    E30 Turbo ikuisuus projekti
    E28 "m535i" m60 turbo projekti
    E63 M6

    Comment

    • Bafelo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 91
      • Helsinki

      #3
      Mitäs nuo keskiosat kustansi? Täytyy kyllä harkita isomman huoltoa samalla. Tarkoitus oli kuitenkin elää tuon kanssa pidempääkin. Tuli ostettua vanhalta sedältä kulkine niin oletus oli että paikat on kunnossa mutta tässäpä taas nähdään. Oli niin orkkis kun vaan olla voi niin pientä räpläämistä oli tarkoitus laitella siellä täällä ja tehojen lisäyskin oli vasta alkamassa. Autoa lähinnä tullut korjattua melkeen vuosi.
      E92 335d & F31 318d

      Ex:
      E30 316, E81 116d, E91 320d

      Comment

      • Hcet
        BTCF Member
        • Oct 2018
        • 124
        • Tampere

        #4
        Kaikki ne kuluu ja osia joutuu vaihtamaan. Oli sitä käyttänyt pappa tai 18v sälli. Huolto ja pito sen ratkaisee.

        Jos tehojen lisäys mielessä niin ei muutakun ahdinpaketti teetettäväksi niin saa pontta tehonlisäykselle ja ahtimet ehjättyä samalla.

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #5
          .
          Alipaineletkut kuntoon.
          Jos alipainetta vähänkään vuotaa, siirtyy ahtimien vaihtohetki ylemmäs ja ylemmäs. Se rasittaa pikkuahdinta kovin, kun se käytännössä pyörii silloin ylikierroksilla. Ahtimien keston kannalta olisi tärkeää, että järjestelmä saisi sillä pakosarjan alipainetoimisella läpällä mahdoisimman joutuin siirrettyä "vetovastuun" isolle ahtimelle - jolle se kuuluukin.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Originally posted by Bafelo View Post
            Mitäs nuo keskiosat kustansi? Täytyy kyllä harkita isomman huoltoa samalla. Tarkoitus oli kuitenkin elää tuon kanssa pidempääkin. Tuli ostettua vanhalta sedältä kulkine niin oletus oli että paikat on kunnossa mutta tässäpä taas nähdään. Oli niin orkkis kun vaan olla voi niin pientä räpläämistä oli tarkoitus laitella siellä täällä ja tehojen lisäyskin oli vasta alkamassa. Autoa lähinnä tullut korjattua melkeen vuosi.
            Keskiosat, ulkomailta tilattuna luokkaa pikkuahdin 150e ja iso 200e
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Bafelo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 91
              • Helsinki

              #7
              Jahas, se olikin sitten isompi turbo väljänä eikä pieni. En siis ollut itse purkamassa vaan korjaamo tarkisteli autoa samalla kun vaihtelivat ahtopaineletkun tiivisteitä. Eikö tuon isomman hajoaminen ole vähän harvinaista? Ihmettelen myös miten ne väljyyden näkivät purkamatta enempää?
              E92 335d & F31 318d

              Ex:
              E30 316, E81 116d, E91 320d

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Originally posted by Bafelo View Post
                Jahas, se olikin sitten isompi turbo väljänä eikä pieni. En siis ollut itse purkamassa vaan korjaamo tarkisteli autoa samalla kun vaihtelivat ahtopaineletkun tiivisteitä. Eikö tuon isomman hajoaminen ole vähän harvinaista? Ihmettelen myös miten ne väljyyden näkivät purkamatta enempää?
                Ei mitenkään ihmeellistä.
                Isomman pystyy tarkistamaan helpommin kuin pienen, kun ei tarvitse kuin ilmanputsarilta tuleva putki irrottaa.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • e30Builder
                  BTCF Member
                  • Nov 2013
                  • 97
                  • savo

                  #9
                  Mulla oli 535d pieni ihan jumissa pyöri huonosti ja iso väljä 573€ makso keskiosat suomesta nopeasti tuli. Tiivisteet tietysti tarvii myös vaihella riippuu miten paljon purkaa.
                  E30 Turbo ikuisuus projekti
                  E28 "m535i" m60 turbo projekti
                  E63 M6

                  Comment

                  • Bafelo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 91
                    • Helsinki

                    #10
                    Miettiny tässä mitä ton auton kanssa tekisi ja mikä on turbon rikkonut. Alipaineletkut ainakin nirhaantuneet, vaikea sanoa oliko vuotoa. Kova epäilys on että moottori ollut todella karstoittunut ennen minun omistusta ja sitten saanut reilun vuoden kunnolla kenkää ja tiheää öljynvaihtoa niin olisi karstat irronneet ja kuluttanut ahtimen samalla. Ennen minua auto oli ollut 6kk seisonnassa sitä ennen 6 vuotta seniorilla joka ei ilmeisesti ollut kovin hanakasti kaasutellut. Sitä edeltävä (1. omistaja) oli ajanut vuoden ja laittanut auton seisontaan 1.5+1.5 vuodeksi. Öljyt tosin longlife vaihdoilla Onneks oli sentään tossa välissä vaihtanut.

                    Voipi olla että ihan hakoteillä tuon teorian kanssa, mutta varmaan kannattaisi karstat saada koneesta irti ennen uuden ahtimen asennusta. Onkohan niistä öljyjen sekaan laitettavista litkuista mitään iloa? Olis tuoreet öljyt sopivasti koneessa niin voisi tuhlata ne karstanpoistoon ennen kuin vie turbohuoltoon.

                    Tosiaan pläni ois pistää molemmat turbot jollekin tohtorille kunnostettavaksi. Vai mihinköhän hintaan saisi jo paremmin puhaltavaa tilalle tai modattua noita nykyisiä?
                    E92 335d & F31 318d

                    Ex:
                    E30 316, E81 116d, E91 320d

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Ei mitään ihmeellistä siinä että noissa kilometreissä on turbo rikki, vaikka löytyy niitäkin jolla on kestänyt 400tkm bla bla blaaa...

                      Forten aineilla voit huuhtoa moottorin, mutta vaatii toisenkin öljynvaihdon heti perään.
                      Eli aineet sisään, käyttää ohjeiden mukaisesti, öljyt ulos pesuaineineen, uudet sisään, n. 10min käyttelyä tai vaikka pieni ajolenkki, ja taas öljyjen vaihto, sitten on vasta kaikki pesuaine pihalla.

                      Kahden turbon modaus/korjaus on luokkaa 1500-1800e
                      Pelkkä korjaus 500-800e

                      Ja jokainen ymmärtää sitten että nämä ovat arvioita.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Bafelo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 91
                        • Helsinki

                        #12
                        Juu kiitos, täytyy kysellä tarkemmin arvioita. Toki modaus olisi mukava, mutta ensin pitäisi korkepainepumppu päivittää ja välijäähy laittaa että olisi siitä hyötyä.

                        Varmaan hyvä tosiaan tuo ylimääräinen öljyjen huuhtelu vaihto.
                        E92 335d & F31 318d

                        Ex:
                        E30 316, E81 116d, E91 320d

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎