Terve
perheestä löytyy N52B25A moottorilla varustettu 11/-05 325i joka on toiminut kesästä kylmiin keleihin saakka mainiosti.
Kelien jäähtyessä moottori alkoi tyhjäkäynnillä heittelemään kierroksia (tyyliin 700-1200-700-1200-700-1200 jne) ja häiriövalo syttyi. Vikakoodeiksi tuli 2C6C ja 2C7F. Vikakoodit ovat taempien lambdojen koodi ja viittaa laihaan seokseen.
Vastaava tilanne tuli moottoritieajossa, moottorin käyntiääni muuttui ja pieneen nopeuteen päästessä huomasi että moottori kuullosti siltä kuin pakosarja olisi vuotanut. Vaan ei vuoda. Pörinää kesti aikansa vaan kun auton sai lämpimään, oire katosi. Kylmässä se tulee taas. Kierrosten heittelemisestä ja pörisevästä äänestä (myös tehonpuutetta, ei paljoa tosin tullut kokeiltua) päätellen kyseessä voisi olla imuvuoto. Kun vika tulee päälle, häiriövalo syttyy ja samat koodit uudelleen.
Onko mahdollisesti imuvuotoja esimerkiksi jostain polttoainehöyryjen kierrätysjärjestelmän kautta tms tai muun vastaavan josta imusarjaan pääsisi ilmaa? Minkälasia mahdollisia vian aiheuttajia olette havainneet jotka sekoittaa kierrokset ja seurauksena seoksen kertaheitolla?
perheestä löytyy N52B25A moottorilla varustettu 11/-05 325i joka on toiminut kesästä kylmiin keleihin saakka mainiosti.
Kelien jäähtyessä moottori alkoi tyhjäkäynnillä heittelemään kierroksia (tyyliin 700-1200-700-1200-700-1200 jne) ja häiriövalo syttyi. Vikakoodeiksi tuli 2C6C ja 2C7F. Vikakoodit ovat taempien lambdojen koodi ja viittaa laihaan seokseen.
Vastaava tilanne tuli moottoritieajossa, moottorin käyntiääni muuttui ja pieneen nopeuteen päästessä huomasi että moottori kuullosti siltä kuin pakosarja olisi vuotanut. Vaan ei vuoda. Pörinää kesti aikansa vaan kun auton sai lämpimään, oire katosi. Kylmässä se tulee taas. Kierrosten heittelemisestä ja pörisevästä äänestä (myös tehonpuutetta, ei paljoa tosin tullut kokeiltua) päätellen kyseessä voisi olla imuvuoto. Kun vika tulee päälle, häiriövalo syttyy ja samat koodit uudelleen.
Onko mahdollisesti imuvuotoja esimerkiksi jostain polttoainehöyryjen kierrätysjärjestelmän kautta tms tai muun vastaavan josta imusarjaan pääsisi ilmaa? Minkälasia mahdollisia vian aiheuttajia olette havainneet jotka sekoittaa kierrokset ja seurauksena seoksen kertaheitolla?
Comment