Haaveissa olisi talven aikana laittaa muokatut ahtimet yms hilut. Siekkisen laatikonvahvistus kuitenkin kohtuu hintava, niin mielessä pyörinyt gs6-53dz swappi. Pitääkö olla 330d e90 laatikko vai mahtaako kaikki käydä? Kytkinakselissa ilmeisesti ainakin eroja. Vauhtipyörään lienee kova ainut vaihtoehto 900-1000newtonille mutta mahtaisiko pärjätä 765 asetelmalla ja sintterilevyllä järkevällä käytöllä vai joutuuko laittamaan monilevyisen? Osalista suurinpiirtein tiedossa mitä tämä vaatii, softapuolenkin varmaan saa hoitumaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335d manuaaliksi
Collapse
X
-
Eikös näihin myydä jotain jäykkiä asetelmia ihan omaan vauhtipyörään? Muistelen että myydään.
Ei ole omaa kokemusta mutta elän siinä käsityksessä että kova vauhtis voi olla aika kamala kokemus. Orkkis kaksoismassa taitaa kestää isoja vääntöjä kumminki jonkun aikaa, ja pelaa vakion kaltaisesti silloin kun ei mennä nilkka suorana.
Jotta saat koneesta 900-1000Nm joudut kyllä tekemään ns. All in moottorin.Last edited by Urpo_rotta; 30-11-2020, 08:51.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
-
Ei kolise kovalla vauhtipyörällä pahasti, mutta kyllä sen huomaa.
765+massa kestänyt ainakin +800nm hyvin, mutta sekin vaikuttaa missä kohtaa vääntö tulee. Itse katsoisin ehkä ennemmin kaksilevykytkintä tms. Sintteri on kuitenkin aina sintteri.
Laatikko kuin laatikko on sovitettavissa koneeseen kuin koneeseen. Eli laatikko vain tilaukseen ja sovitukseen.
Comment
-
-
Taidan tähän kallistua. Olisi erilainen 335d ja kokonaiskustannus jäisi paljon pienemmäksi. Käytetty laatikko tonnin pintaan, Tenacin jousitettu sintteri 765 asetelmalla 500€, blingfactoryn kova vauhtipyörä 470€ ja oheishilppeet purkaamolta varmaan 500€ pintaan. Automaattilaatikon kun myy niin saa vielä vähän kotiinpäin.
Comment
-
-
PO- Metallilla on tuohon nykyisellään mitat, ja sieltä saat koko paketin levyineen ja asetelmineen.
Autostasi lakkaa vakionopeudensäädin toimimasta tässä yhteydessä, jos haluat sen toimintaan takaisin, niin ota yhteyttä. Lisäksi tietysti kaikki vikavalot tulee ensin tauluun, kun useampi ohjainlaite kaipailee viestiään vaihteiston ohjausyksiköltä, tässäkin voin auttaa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Meneekö perä myös vaihtoon?
Amerikan Joe sanoo:
A 330D / 325D 6MT e9x drive shaft and diff or a hybrid drive shaft is required.
3.Diff 335d is shorter 2.81 but its can work a lsd, the better is a diff 330d / 325d 2.35 .Last edited by Tommix; 30-11-2020, 17:28.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Itse ko. homman tehneenä voin sanoa että kiinteä vauhtipyörä pitää ihan vitun kaameeta meteliä, en suosittele kenellekkään.
Ja tosiaan ihan M57 omiin kaksoismassa vauhtipyöriin saa SRE asetelmaa joka on bolt-on ja on yhtä jäykkä kuin 765, myös suoraan bolt-on saa SRE massalevyä, 4 ja 6 lapaista sintteriä joille luvataan väännonkesto 800nm, todellisuus on enemmän.
Tämä ko. setti on mukava ajaa, mukavan kuuloinen ja kestää tuplaturbon väännöt hybridi ahtimilla.
Kuka tahansa bmw koodaaja ja oikea softan muokkaaja osaa hoitaa loput himmelit sinne pelaamaan kuten kuuluu.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
@suppari
Kiitoksia, itseltä ei softahommiin ainakaan juuri nyt osaamista löydy, homma täytynee ulkoistaa esim. sulle
@Tommix
Joo, menee. Alkaisi vaikuttaa fiksuimmalta nyt kun tarkemmin asiaa tutki laittaa homma hetkeksi holdille ja koronarajoitusten helpattua hakea saksasta e9x 325d/330d manuaali, pyynnit toimivissa 3000€ tai vähän alle, ei tarvitsisi kuin kytkinpaketin ja vauhtipyörän, loppuromun voisi moottoreineen päivineen myydä pois.
@makkis
Tiedossa on että kova vp kolisee enempi tai vähempi. Tätä tarkoitus koittaa vähentää jousitetulla kytkinlevyllä. Itselläni ei oikein luottoa että kaksoismassa kestäisi 1000nm kovin pitkään, autolla tarkoitus näiden modienkin jälkeen olla luotettava kulkine. Sachsilta en äkkiä löytänyt jousitettua sintteriä 765 asetelmalle?
Comment
-
-
Originally posted by 0sskari View PostNyt kyseessä diesel 335eli ei ole saanut tehtaalta kuin automaattina. Tuplaturbodieselistä ei pitäisi 900-1000nm olla muokatuilla ahtimilla ihmeellinen lukema.
Aika harvoin on kyllä itsellä silmään osunut että vääntöä olisi paljon päälle 800Nm joka on sekin paljon.
Tuplalevyinen massalevykytkin on varmaan hyvä vaihtoehto, kestää vääntöä ja on köykäsempi käyttää.
Älä 53dz laatikosta tonnia maksa, tai jos maksat tuu multa hakeeE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Minultakin noita 53dz laatikkoja löytyy kasapäin, eikä tarvi tonnia maksaa.
Mä edelleenkin puhuin M57 tarkoitetusta sre asetelmasta, en 765
Ja itse olen näitä kokoonpanoja kokeillut ihan oikeasti, kokeile itse jos et usko niitä jotka on kokeillu.
Mutta kyllähän itse suosittelen että kiikutat vaan laatikon Siekkiselle, kestää monin verroin enemmän vääntöä, helppo, hyvä, mukava ajettava.
Pystyy xhp:n avulla ajella aika hyvin manuaalina jne.
Maksaa toki, mutta ei nuo sinun suunnitelmatkaan sen halvemmalta kuulosta, joten turha tuossa sitten tinkiä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Pitää kytkintä&vauhtipyörää miettiä minkä pistää, vaihtoehdot varmaan sre 243, 765 tai jokin tuplalevyinen. Uskon että olet näitten kanssa leikkinyt, kiitoksia avustamaksamaan tulee jokatapauksessa ja se on totta että siekkisen laatikko varmasti vaihtaisi todella nopeasti ja hienosti, mutta olisi kiinnostavaa pistää manuaalilaatikko tähän autoon kun sellaisia ei montaa ole näkynyt edes netissä varsinkaan muokatuilla ahtimilla
Autossa tällähetkellä xhp stage 3 eikä voi nytkään laatikkoa hitaaksi moittia, manuaalissa olis vaan erilailla fiilistä!
Comment
-
-
Originally posted by 0sskari View Postmanuaalissa olis vaan erilailla fiilistä!
Ei tuossa hommassa ole järjen hiventäkään. Luulisi niitä fiiliksiä saavan jostakin muustakin kun manuaalikepin hämmentämisestä dieselissä.
Comment
-
-
Onko foorumin säännöissä jotenkin määritelty miten auto pitää rakentaa vai mikä tarve osalla on aina kieltää poikkeavat ideat:think. Jos toinen haluaa tehdä massasta poikkeavaa autoa ja tehdä 335d manuaalin niin antaa tehdä. Onko kaikkien pakko rakentaa autonsa jonkun muotin mukaan että asiallisia neuvoja jaetaan eikä vain torpata ideoita alas:think
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostVoi ristus teitä, että nyt tekemällä pitää tehdä autosta huonompi.
Ei tuossa hommassa ole järjen hiventäkään. Luulisi niitä fiiliksiä saavan jostakin muustakin kun manuaalikepin hämmentämisestä dieselissä.Omasta mielestä vääntävän dieselin perässä manuaali on hieno kun juuri se alavääntö mitä on paljon tulee heti renkaille saakka ilman mitään turbiiniluistoa.
Comment
-
Comment