Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d manuaaliksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    #16
    Eihän autoharrastuksessa ole järjen hiventäkään
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • penari
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 598
      • Vihanti

      #17
      Originally posted by 0sskari View Post
      Itse en näe järjen hiventäkään siinä että miten dieselmoottori muuttaa automaattilaatikon paremmaksi tai manuaalin huonommaksi vaihtoehdoksi Omasta mielestä vääntävän dieselin perässä manuaali on hieno kun juuri se alavääntö mitä on paljon tulee heti renkaille saakka ilman mitään turbiiniluistoa.
      Järkeä tai ei, mutta oletko kokeillut autoa jossa on 400-500hv/800-900nm,ehjä automaattilaatikko ja xhp softa?
      Oman kokemuksen perusteella ei ollut kyllä turbiinin luistosta tietoakaan, kierrosalueesta huolimatta.

      Makuasioitahan nämä on, mutta kyllähän ne manuaalilootat kuuluu vanhoihin bensaturbovehkeisiin.
      F01 730d semivoll
      e30 325 turbo m-tech2

      Comment

      • 0sskari
        BTCF Member
        • Dec 2015
        • 13
        • Alastaro

        #18
        Originally posted by penari View Post
        Järkeä tai ei, mutta oletko kokeillut autoa jossa on 400-500hv/800-900nm,ehjä automaattilaatikko ja xhp softa?
        Oman kokemuksen perusteella ei ollut kyllä turbiinin luistosta tietoakaan, kierrosalueesta huolimatta.

        Makuasioitahan nämä on, mutta kyllähän ne manuaalilootat kuuluu vanhoihin bensaturbovehkeisiin.
        Tällähetkellä tämä auto menee 100-200 karvan reilu 10s eli 400hp ei ainakaan kaukana ole. Laatikossa xhp stage 3 ja tällä nyt ajellut 20tkm,ei yhtään harmittaisi vaihtaa manuaalilaatikkoon

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #19
          Originally posted by 0sskari View Post
          Itse en näe järjen hiventäkään siinä että miten dieselmoottori muuttaa automaattilaatikon paremmaksi tai manuaalin huonommaksi vaihtoehdoksi Omasta mielestä vääntävän dieselin perässä manuaali on hieno kun juuri se alavääntö mitä on paljon tulee heti renkaille saakka ilman mitään turbiiniluistoa.
          Nyt taitaa sun kokemukset rajoittua 5 pykäläisen gm lootaan jos luistoista puhut
          Jokainen toki tekee mitä lystää, ei se muille kuulu. Mutta kai täällä silti saa jokainen mielipiteensä tuoda julki. Ja minulla se on, että tuollaisessa muutoksessa ei ole järkeä.
          Muuttuu vaan huonommaksi. Mutta jos itte tykkää niin antaa mennä vaan
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 842
            • Espoo

            #20
            Originally posted by 0sskari View Post
            Tällähetkellä tämä auto menee 100-200 karvan reilu 10s eli 400hp ei ainakaan kaukana ole. Laatikossa xhp stage 3 ja tällä nyt ajellut 20tkm,ei yhtään harmittaisi vaihtaa manuaalilaatikkoon
            Ei tämä manuaalilaatikolla ainakaan tästä nopeammaksi tule. Toki leikkimisen riemua manuaalin vatkaamisella varmasti saa, kaiken mukavuuden siinä sitten menettääkin.
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 902
              • Kymenlaakso

              #21
              ihan mielenkiintoinen lanka: e91 335d track build and 6 speed manual conversion


              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                #22
                Säälihän se on että 35d jatkona ei ole ollut manuaalia tehtaalta. Bmw tyylihän on ollut melkein näihin päiviin asti tarjota kaikki mallit myös manuaalina.

                Noin yleisesti on totta että iso diesel ja automaatti ovat hyvä pari.

                Joskus oon todennut että nykydiesel ja manuaali on hiukan ongelmallinen koska vedon katketessa vaihdetta vaihtaessa viivettä on jonkinverran ennenkuin taas mennään, tätä ilmiötä ei automaatissa ole.
                Ilmiötä lienee mahdollista pienentää ohjelmallisesti, oletan sen johtuvan siitä että kun kaasu nostetaan, vnt siivet avautuvat ja ahtopaine laskee lähes välittömästi.
                Tuplaturbossa tämä ilmiö varmaan vähän pienempi, ja siksi joskus käynyt mielessä että minkähänlainen se olisi ajaa manuaalina.
                Tee ihmeessä manuaali 335d, mielenkiintonen projekti ja näitähän on maailma täynnä joten mitään vahinkoa ei tapahdu
                Last edited by Urpo_rotta; 01-12-2020, 21:25.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  #23
                  Vaikka ymmärretäänkin miksi porukka on tätä manuaaliksi laittamista vastaan, niin harrastamiskulman ainakin ymmärrän. Mielenkiinto tehdä hieman erilaista kuin kaikki muut.
                  Manuaalilaatikolla jos saa kaiken toimimaan niin kyllä se sitä tehohäviötä leikkaa aikalailla pois, eli sitä kautta etuakin on saatavissa.

                  Toteutukseen vaan jos tarpeeksi hulluutta löytyy!
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by makkis View Post
                    Kuka tahansa bmw koodaaja ja oikea softan muokkaaja osaa hoitaa loput himmelit sinne pelaamaan kuten kuuluu.
                    Aijaa. Tätä ei saanut toimimaan AJ eikä tuikku.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #25
                      Originally posted by suppari View Post
                      Aijaa. Tätä ei saanut toimimaan AJ eikä tuikku.
                      Itse asioin vain Tuikun kanssa ja hyvin on pelannut.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by makkis View Post
                        Itse asioin vain Tuikun kanssa ja hyvin on pelannut.
                        Niin tätä vakkariasiaa koitti myös tuikku ratkaista.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          #27
                          Originally posted by Jacques View Post
                          Manuaalilaatikolla jos saa kaiken toimimaan niin kyllä se sitä tehohäviötä leikkaa aikalailla pois, eli sitä kautta etuakin on saatavissa.
                          Tehdas ilmoittaa N57/330d manuaalille suht samat suoritusarvot kuin M57 335da:lle, kilometrillä taitaa aavistuksen jäädä (N57 pieni välijäähy?). Reilulla 300hv:lla saa 2.35 perällä latoa pykäliä sisään kuin heinämies, tuohon jos lyö 100+hv lisää niin voihan siinä olla suuren urheilujuhlan tuntua, mutta maisema ei välttämättä vaihdu nopeammin kuin automaatilla.
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #28
                            .
                            Mistähän niitä kytkinpaketteja saisi, että pääsisi pilaamaan autonsa. ;-)

                            Pitäisi mielellään olla sellainen "perinteinen" massakytkin, vaikkapa kahdellakin levyllä ja jousitettu. Sllaista noin tuhatta nyyttonia ajattelen, pikkuisen vähempikin riittää.
                            Entäs mistähän saisi billetti vauhtipyörän.
                            Tulee kilpuriin, kilinät ja kolinat ei nyt haittaa.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • TON-III
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2018
                              • 480
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by Calypsocoupe View Post
                              Tehdas ilmoittaa N57/330d manuaalille suht samat suoritusarvot kuin M57 335da:lle, kilometrillä taitaa aavistuksen jäädä (N57 pieni välijäähy?). Reilulla 300hv:lla saa 2.35 perällä latoa pykäliä sisään kuin heinämies, tuohon jos lyö 100+hv lisää niin voihan siinä olla suuren urheilujuhlan tuntua, mutta maisema ei välttämättä vaihdu nopeammin kuin automaatilla.
                              Onhan hyvällä automaatilla nopeampi lähtö vs. kova laatikko mutta itse nyt ’pakosta’ automaatin ottaneena kaipaan kovan laatikon kiinteää kytkentää siinä missä ZF:n monentinmuunnin ’luistaa’.

                              En ole ajanut bemarin isoa dieseliä kovalla laatikolla, olisin silti ostanut autoni kovalla jos semmoinen olisi ollut markkinoilla.
                              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                #30
                                M57N2 330d manuaalia tuli kokeiltua jossa oli softa noin 300hv:lle, 340hv 335d automaatilla ei päässyt sitä karkuun mutta ei jäänyt jälkeenkään. Takalisto-tuntuma sanoi että 330d kulki paremmin.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎