Itse en näe järjen hiventäkään siinä että miten dieselmoottori muuttaa automaattilaatikon paremmaksi tai manuaalin huonommaksi vaihtoehdoksi Omasta mielestä vääntävän dieselin perässä manuaali on hieno kun juuri se alavääntö mitä on paljon tulee heti renkaille saakka ilman mitään turbiiniluistoa.
Järkeä tai ei, mutta oletko kokeillut autoa jossa on 400-500hv/800-900nm,ehjä automaattilaatikko ja xhp softa?
Oman kokemuksen perusteella ei ollut kyllä turbiinin luistosta tietoakaan, kierrosalueesta huolimatta.
Makuasioitahan nämä on, mutta kyllähän ne manuaalilootat kuuluu vanhoihin bensaturbovehkeisiin.
Järkeä tai ei, mutta oletko kokeillut autoa jossa on 400-500hv/800-900nm,ehjä automaattilaatikko ja xhp softa?
Oman kokemuksen perusteella ei ollut kyllä turbiinin luistosta tietoakaan, kierrosalueesta huolimatta.
Makuasioitahan nämä on, mutta kyllähän ne manuaalilootat kuuluu vanhoihin bensaturbovehkeisiin.
Tällähetkellä tämä auto menee 100-200 karvan reilu 10s eli 400hp ei ainakaan kaukana ole. Laatikossa xhp stage 3 ja tällä nyt ajellut 20tkm,ei yhtään harmittaisi vaihtaa manuaalilaatikkoon
Itse en näe järjen hiventäkään siinä että miten dieselmoottori muuttaa automaattilaatikon paremmaksi tai manuaalin huonommaksi vaihtoehdoksi Omasta mielestä vääntävän dieselin perässä manuaali on hieno kun juuri se alavääntö mitä on paljon tulee heti renkaille saakka ilman mitään turbiiniluistoa.
Nyt taitaa sun kokemukset rajoittua 5 pykäläisen gm lootaan jos luistoista puhut
Jokainen toki tekee mitä lystää, ei se muille kuulu. Mutta kai täällä silti saa jokainen mielipiteensä tuoda julki. Ja minulla se on, että tuollaisessa muutoksessa ei ole järkeä.
Muuttuu vaan huonommaksi. Mutta jos itte tykkää niin antaa mennä vaan
Tällähetkellä tämä auto menee 100-200 karvan reilu 10s eli 400hp ei ainakaan kaukana ole. Laatikossa xhp stage 3 ja tällä nyt ajellut 20tkm,ei yhtään harmittaisi vaihtaa manuaalilaatikkoon
Ei tämä manuaalilaatikolla ainakaan tästä nopeammaksi tule. Toki leikkimisen riemua manuaalin vatkaamisella varmasti saa, kaiken mukavuuden siinä sitten menettääkin.
Säälihän se on että 35d jatkona ei ole ollut manuaalia tehtaalta. Bmw tyylihän on ollut melkein näihin päiviin asti tarjota kaikki mallit myös manuaalina.
Noin yleisesti on totta että iso diesel ja automaatti ovat hyvä pari.
Joskus oon todennut että nykydiesel ja manuaali on hiukan ongelmallinen koska vedon katketessa vaihdetta vaihtaessa viivettä on jonkinverran ennenkuin taas mennään, tätä ilmiötä ei automaatissa ole.
Ilmiötä lienee mahdollista pienentää ohjelmallisesti, oletan sen johtuvan siitä että kun kaasu nostetaan, vnt siivet avautuvat ja ahtopaine laskee lähes välittömästi.
Tuplaturbossa tämä ilmiö varmaan vähän pienempi, ja siksi joskus käynyt mielessä että minkähänlainen se olisi ajaa manuaalina.
Tee ihmeessä manuaali 335d, mielenkiintonen projekti ja näitähän on maailma täynnä joten mitään vahinkoa ei tapahdu
Vaikka ymmärretäänkin miksi porukka on tätä manuaaliksi laittamista vastaan, niin harrastamiskulman ainakin ymmärrän. Mielenkiinto tehdä hieman erilaista kuin kaikki muut.
Manuaalilaatikolla jos saa kaiken toimimaan niin kyllä se sitä tehohäviötä leikkaa aikalailla pois, eli sitä kautta etuakin on saatavissa.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Manuaalilaatikolla jos saa kaiken toimimaan niin kyllä se sitä tehohäviötä leikkaa aikalailla pois, eli sitä kautta etuakin on saatavissa.
Tehdas ilmoittaa N57/330d manuaalille suht samat suoritusarvot kuin M57 335da:lle, kilometrillä taitaa aavistuksen jäädä (N57 pieni välijäähy?). Reilulla 300hv:lla saa 2.35 perällä latoa pykäliä sisään kuin heinämies, tuohon jos lyö 100+hv lisää niin voihan siinä olla suuren urheilujuhlan tuntua, mutta maisema ei välttämättä vaihdu nopeammin kuin automaatilla.
.
Mistähän niitä kytkinpaketteja saisi, että pääsisi pilaamaan autonsa. ;-)
Pitäisi mielellään olla sellainen "perinteinen" massakytkin, vaikkapa kahdellakin levyllä ja jousitettu. Sllaista noin tuhatta nyyttonia ajattelen, pikkuisen vähempikin riittää.
Entäs mistähän saisi billetti vauhtipyörän.
Tulee kilpuriin, kilinät ja kolinat ei nyt haittaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tehdas ilmoittaa N57/330d manuaalille suht samat suoritusarvot kuin M57 335da:lle, kilometrillä taitaa aavistuksen jäädä (N57 pieni välijäähy?). Reilulla 300hv:lla saa 2.35 perällä latoa pykäliä sisään kuin heinämies, tuohon jos lyö 100+hv lisää niin voihan siinä olla suuren urheilujuhlan tuntua, mutta maisema ei välttämättä vaihdu nopeammin kuin automaatilla.
Onhan hyvällä automaatilla nopeampi lähtö vs. kova laatikko mutta itse nyt ’pakosta’ automaatin ottaneena kaipaan kovan laatikon kiinteää kytkentää siinä missä ZF:n monentinmuunnin ’luistaa’.
En ole ajanut bemarin isoa dieseliä kovalla laatikolla, olisin silti ostanut autoni kovalla jos semmoinen olisi ollut markkinoilla.
M57N2 330d manuaalia tuli kokeiltua jossa oli softa noin 300hv:lle, 340hv 335d automaatilla ei päässyt sitä karkuun mutta ei jäänyt jälkeenkään. Takalisto-tuntuma sanoi että 330d kulki paremmin.
Comment