Eihän autoharrastuksessa ole järjen hiventäkään
335d manuaaliksi
Collapse
X
-
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
Järkeä tai ei, mutta oletko kokeillut autoa jossa on 400-500hv/800-900nm,ehjä automaattilaatikko ja xhp softa?Originally posted by 0sskari View PostItse en näe järjen hiventäkään siinä että miten dieselmoottori muuttaa automaattilaatikon paremmaksi tai manuaalin huonommaksi vaihtoehdoksi
Omasta mielestä vääntävän dieselin perässä manuaali on hieno kun juuri se alavääntö mitä on paljon tulee heti renkaille saakka ilman mitään turbiiniluistoa.
Oman kokemuksen perusteella ei ollut kyllä turbiinin luistosta tietoakaan, kierrosalueesta huolimatta.
Makuasioitahan nämä on, mutta kyllähän ne manuaalilootat kuuluu vanhoihin bensaturbovehkeisiin.
F01 730d semivoll
e30 325 turbo m-tech2
Comment
-
Tällähetkellä tämä auto menee 100-200 karvan reilu 10s eli 400hp ei ainakaan kaukana ole. Laatikossa xhp stage 3 ja tällä nyt ajellut 20tkm,ei yhtään harmittaisi vaihtaa manuaalilaatikkoonOriginally posted by penari View PostJärkeä tai ei, mutta oletko kokeillut autoa jossa on 400-500hv/800-900nm,ehjä automaattilaatikko ja xhp softa?
Oman kokemuksen perusteella ei ollut kyllä turbiinin luistosta tietoakaan, kierrosalueesta huolimatta.
Makuasioitahan nämä on, mutta kyllähän ne manuaalilootat kuuluu vanhoihin bensaturbovehkeisiin.
Comment
-
Nyt taitaa sun kokemukset rajoittua 5 pykäläisen gm lootaan jos luistoista puhutOriginally posted by 0sskari View PostItse en näe järjen hiventäkään siinä että miten dieselmoottori muuttaa automaattilaatikon paremmaksi tai manuaalin huonommaksi vaihtoehdoksi
Omasta mielestä vääntävän dieselin perässä manuaali on hieno kun juuri se alavääntö mitä on paljon tulee heti renkaille saakka ilman mitään turbiiniluistoa.
Jokainen toki tekee mitä lystää, ei se muille kuulu. Mutta kai täällä silti saa jokainen mielipiteensä tuoda julki. Ja minulla se on, että tuollaisessa muutoksessa ei ole järkeä.
Muuttuu vaan huonommaksi. Mutta jos itte tykkää niin antaa mennä vaan
Comment
-
Ei tämä manuaalilaatikolla ainakaan tästä nopeammaksi tule. Toki leikkimisen riemua manuaalin vatkaamisella varmasti saa, kaiken mukavuuden siinä sitten menettääkin.Originally posted by 0sskari View PostTällähetkellä tämä auto menee 100-200 karvan reilu 10s eli 400hp ei ainakaan kaukana ole. Laatikossa xhp stage 3 ja tällä nyt ajellut 20tkm,ei yhtään harmittaisi vaihtaa manuaalilaatikkoon
X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
ihan mielenkiintoinen lanka: e91 335d track build and 6 speed manual conversion
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Säälihän se on että 35d jatkona ei ole ollut manuaalia tehtaalta. Bmw tyylihän on ollut melkein näihin päiviin asti tarjota kaikki mallit myös manuaalina.
Noin yleisesti on totta että iso diesel ja automaatti ovat hyvä pari.
Joskus oon todennut että nykydiesel ja manuaali on hiukan ongelmallinen koska vedon katketessa vaihdetta vaihtaessa viivettä on jonkinverran ennenkuin taas mennään, tätä ilmiötä ei automaatissa ole.
Ilmiötä lienee mahdollista pienentää ohjelmallisesti, oletan sen johtuvan siitä että kun kaasu nostetaan, vnt siivet avautuvat ja ahtopaine laskee lähes välittömästi.
Tuplaturbossa tämä ilmiö varmaan vähän pienempi, ja siksi joskus käynyt mielessä että minkähänlainen se olisi ajaa manuaalina.
Tee ihmeessä manuaali 335d, mielenkiintonen projekti ja näitähän on maailma täynnä joten mitään vahinkoa ei tapahduLast edited by Urpo_rotta; 01-12-2020, 22:25.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Vaikka ymmärretäänkin miksi porukka on tätä manuaaliksi laittamista vastaan, niin harrastamiskulman ainakin ymmärrän. Mielenkiinto tehdä hieman erilaista kuin kaikki muut.
Manuaalilaatikolla jos saa kaiken toimimaan niin kyllä se sitä tehohäviötä leikkaa aikalailla pois, eli sitä kautta etuakin on saatavissa.
Toteutukseen vaan jos tarpeeksi hulluutta löytyy!
G30 540i
F32 435d
Comment
-
Aijaa. Tätä ei saanut toimimaan AJ eikä tuikku.Originally posted by makkis View PostKuka tahansa bmw koodaaja ja oikea softan muokkaaja osaa hoitaa loput himmelit sinne pelaamaan kuten kuuluu.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Itse asioin vain Tuikun kanssa ja hyvin on pelannut.Originally posted by suppari View PostAijaa. Tätä ei saanut toimimaan AJ eikä tuikku.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Niin tätä vakkariasiaa koitti myös tuikku ratkaista.Originally posted by makkis View PostItse asioin vain Tuikun kanssa ja hyvin on pelannut.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Tehdas ilmoittaa N57/330d manuaalille suht samat suoritusarvot kuin M57 335da:lle, kilometrillä taitaa aavistuksen jäädä (N57 pieni välijäähy?). Reilulla 300hv:lla saa 2.35 perällä latoa pykäliä sisään kuin heinämies, tuohon jos lyö 100+hv lisää niin voihan siinä olla suuren urheilujuhlan tuntua, mutta maisema ei välttämättä vaihdu nopeammin kuin automaatilla.Originally posted by Jacques View PostManuaalilaatikolla jos saa kaiken toimimaan niin kyllä se sitä tehohäviötä leikkaa aikalailla pois, eli sitä kautta etuakin on saatavissa.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
.
Mistähän niitä kytkinpaketteja saisi, että pääsisi pilaamaan autonsa. ;-)
Pitäisi mielellään olla sellainen "perinteinen" massakytkin, vaikkapa kahdellakin levyllä ja jousitettu. Sllaista noin tuhatta nyyttonia ajattelen, pikkuisen vähempikin riittää.
Entäs mistähän saisi billetti vauhtipyörän.
Tulee kilpuriin, kilinät ja kolinat ei nyt haittaa.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Onhan hyvällä automaatilla nopeampi lähtö vs. kova laatikko mutta itse nyt ’pakosta’ automaatin ottaneena kaipaan kovan laatikon kiinteää kytkentää siinä missä ZF:n monentinmuunnin ’luistaa’.Originally posted by Calypsocoupe View PostTehdas ilmoittaa N57/330d manuaalille suht samat suoritusarvot kuin M57 335da:lle, kilometrillä taitaa aavistuksen jäädä (N57 pieni välijäähy?). Reilulla 300hv:lla saa 2.35 perällä latoa pykäliä sisään kuin heinämies, tuohon jos lyö 100+hv lisää niin voihan siinä olla suuren urheilujuhlan tuntua, mutta maisema ei välttämättä vaihdu nopeammin kuin automaatilla.
En ole ajanut bemarin isoa dieseliä kovalla laatikolla, olisin silti ostanut autoni kovalla jos semmoinen olisi ollut markkinoilla.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
Comment