Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 325i vikakoodia nokka-akselista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 505
    • Kouvola

    #16
    Originally posted by ace.of.spades View Post
    Vielä pientä jeesiä tai ideoita tarttis, ennen kuin auton vien huoltoon ensi viikolla. Miten teidän mielestä kannattaisi lähteä korjaamolla asiaa selvittelemään? Toki testerin varmasti lykkää kiinni ekana ja tuon P0012 koodin sieltä varmaan kaivaa, mutta kysymykset oikeastaan, että onko tuo vanoksien suodattimien putsaus/uusiminen perus hommaa korjaamolle kuin korjaamolle ja kannattaisiko mainita, kun auton vie, että putsaisivat myös vanoksien solenoidit? Nuo solenoidit taitavat olla helposti putsattavissa ilman osien purkamista? Kuumotukset siitä, että alkavat tarjota isoa remonttia heti painaa mielessä, joten siksi vähän ennakkoa asiaan. Kiitos jeesistä jo etukäteen!
    Viisaammat ottanevat kantaa korjaamojen toimintaan, mutta ne soleniodit on kyllä sinällään helppo putsata.

    Aina se vanhojen putsaaminen ei niitä kuitenkaan korjaa. Mietin vain, että jos korjaamo käyttää aikaa (joka maksaa rahaa) niiden vanhojen nysväämiseen, niin saako lähes samalla rahalla uudet, jotka ainakin varmasti toimivat.
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • ace.of.spades
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 130
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by mmie View Post
      Viisaammat ottanevat kantaa korjaamojen toimintaan, mutta ne soleniodit on kyllä sinällään helppo putsata.

      Aina se vanhojen putsaaminen ei niitä kuitenkaan korjaa. Mietin vain, että jos korjaamo käyttää aikaa (joka maksaa rahaa) niiden vanhojen nysväämiseen, niin saako lähes samalla rahalla uudet, jotka ainakin varmasti toimivat.
      Jep, kyllä itse olen sitä mieltä myös, että samoilla vauhdeilla uutta osaa paikalleen. Pyörittelen tässä, että lähdenkö suoraan tilailemaan ja ehdottamaan kyseisten osien vaihtamista, eli venttiilien suodattimet ja vanoksen solenoidit (2kpl?) Katselin, että nämä ilmeisesti olisivat oikeat N52b25 motille?
      Vanoksen solenoidi - 11367585425, 11 36 7 585 425, 7585425, 11367585425 - Sopii malleihin: E90


      Googlettelulla nämä suodattimet ja solenoidit voisivat todennäköisimmin olla syypää tähän ongelmaan, vai mitä mieltä asiasta muut?

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #18
        Lähtökohtaisesti asiansa osaavalle korjaamolle autosi vietäessä et itse joudu kertomaan mitä autollesi kuuluu tehdä tälläisen vian diagnosoimiseksi taikka korjaamiseksi. Tämä vinkkinä ensin korjaamoa valitessa.

        Hommaat ne sihdit ensin ja vaihdat tai vaihdatat ne. Samalla näkee oliko likaiset, jos oli niin todennäköisimmin asia tulee sihdeillä kuntoon.

        Jos ovat varsin puhtaa, sama ne uudet on sinne laittaa, mutta on syytä varautua siihen ettei homma ollut näistä kiinni.

        Seuraavat stepit ovat solenoidit, säätimet (nokkapyörät) nokka-akseleiden painetiivisteet/sylinterin kannen kuluneisuus em tiivisteiden kohdalta.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • ace.of.spades
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 130
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by zakspeed View Post
          Lähtökohtaisesti asiansa osaavalle korjaamolle autosi vietäessä et itse joudu kertomaan mitä autollesi kuuluu tehdä tälläisen vian diagnosoimiseksi taikka korjaamiseksi. Tämä vinkkinä ensin korjaamoa valitessa.

          Hommaat ne sihdit ensin ja vaihdat tai vaihdatat ne. Samalla näkee oliko likaiset, jos oli niin todennäköisimmin asia tulee sihdeillä kuntoon.

          Jos ovat varsin puhtaa, sama ne uudet on sinne laittaa, mutta on syytä varautua siihen ettei homma ollut näistä kiinni.

          Seuraavat stepit ovat solenoidit, säätimet (nokkapyörät) nokka-akseleiden painetiivisteet/sylinterin kannen kuluneisuus em tiivisteiden kohdalta.
          Kiitos kattavasta vastauksesta! Lähdetään sihdeistä liikkeelle. Katsotaan miten homma etenee.

          Comment

          • duckland
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 418

            #20
            tyyppivika samat osat meni itelkin jo 3 vuoden kohdalla uudesta tollasesta.

            osat jotka voi vaihtaa suoraan:
            nokkaakselin asentotunnistin (sama vikakoodi oli mulla)
            imu ja pako vanoksen solenoidit

            Jatkossa lisäongelma löytyy kaasuläppäkotelosta joka jumittaa kyseisessä moottorissa. kannattaa pitää puhtaana.

            Vanokselle tehtiin myös pesu, joka löytyy ohjelmallisesti autosta.

            Comment

            • ace.of.spades
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 130
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by duckland View Post
              tyyppivika samat osat meni itelkin jo 3 vuoden kohdalla uudesta tollasesta.

              osat jotka voi vaihtaa suoraan:
              nokkaakselin asentotunnistin (sama vikakoodi oli mulla)
              imu ja pako vanoksen solenoidit

              Jatkossa lisäongelma löytyy kaasuläppäkotelosta joka jumittaa kyseisessä moottorissa. kannattaa pitää puhtaana.

              Vanokselle tehtiin myös pesu, joka löytyy ohjelmallisesti autosta.
              Okei, tää olikin hyvä tietää Nyt on tilattuna pari kappaletta suodattimia ja ne menee suorilta vaihtoon. Vielä en tilannut solenoideja, mutta mietin auttaisiko ensihätään putsaaminen, kun huoltoon menossa ensi viikolla?
              Kurkkasin pikaseen myös solenoideja ja löytyi esim:
              Vanoksen solenoidi - 11367585425, 11 36 7 585 425, 7585425, 11367585425 - Sopii malleihin: E90

              Mutta oma tietotaito loppui tuohon, kun puhutaan imu ja pakopuolen vanoksesta, että onko ne täysin erilaisia, kun googlettamalla en suorilta löytänyt? :think

              Comment

              • duckland
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 418

                #22
                Originally posted by ace.of.spades View Post
                Okei, tää olikin hyvä tietää Nyt on tilattuna pari kappaletta suodattimia ja ne menee suorilta vaihtoon. Vielä en tilannut solenoideja, mutta mietin auttaisiko ensihätään putsaaminen, kun huoltoon menossa ensi viikolla?
                Kurkkasin pikaseen myös solenoideja ja löytyi esim:
                Vanoksen solenoidi - 11367585425, 11 36 7 585 425, 7585425, 11367585425 - Sopii malleihin: E90

                Mutta oma tietotaito loppui tuohon, kun puhutaan imu ja pakopuolen vanoksesta, että onko ne täysin erilaisia, kun googlettamalla en suorilta löytänyt? :think
                Musta se solenoidi on sama imu ja pako, mut viisaammat vahvistakoon. Enpä tutustunut putsaukseen vaihdatin suoraan. Se ääni muuten ku moottori rykii on suhteellisen karmiva. Ekalla kertaa paskoin housuu et ny meni moottori. Sit se menee vikatilaan ja pelittää. Moottorivalon kera. Muuten parasta et jos en ihan väärin muista toi vikakoodi vaikka tulee sieltä nokkaakselilta niin voi myös olla noi solenoidit joista toinen rikki. Tosta on yli 10 vuotta ni voi kyl muisti pätkiäkin. Suosittelen vaihtaa jos ei huoltokirjas näy et olis just vaihdettu.

                Comment

                • ace.of.spades
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 130
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by duckland View Post
                  Musta se solenoidi on sama imu ja pako, mut viisaammat vahvistakoon. Enpä tutustunut putsaukseen vaihdatin suoraan. Se ääni muuten ku moottori rykii on suhteellisen karmiva. Ekalla kertaa paskoin housuu et ny meni moottori. Sit se menee vikatilaan ja pelittää. Moottorivalon kera. Muuten parasta et jos en ihan väärin muista toi vikakoodi vaikka tulee sieltä nokkaakselilta niin voi myös olla noi solenoidit joista toinen rikki. Tosta on yli 10 vuotta ni voi kyl muisti pätkiäkin. Suosittelen vaihtaa jos ei huoltokirjas näy et olis just vaihdettu.
                  Jos joku pystyis vahvistamaan tuon imu ja pako solenoidin, että miten on niin vois niitäkin tilailla, kun kerta korjailemaan on alettu.

                  Pakko sanoo samaa, että meinas kyllä lusikallinen tulla, kun alko hytkymään sen verran auto..Onneks oli laite millä lukea heti koodit. Kun auton laittoi uudestaan käymään, niin toimii aina hetken normaalisti, mutta sitten alkaa pomputtaa perhanasti ja melkein tukehtuu. Huoltokirjassa ei tosiaan tuosta merkintää, niin hyvinkin voisi olla nämä.

                  Jos näistä solenoideista jollain on suoraa linkkiä mitkä kannattaisi hommata, niin otan linkit kiitollisena vastaan.

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #24
                    Sama solenoidi on imu ja pakopuolelle. Ensimmäisenä toimenpiteenähän näitä vaihdetaan ristiin ja katsotaan että siirtyykö vikakoodi nokalta toiselle. Irrotus on kyllä niin helppo, että en veisi sen takia minnekkään korjaamolle. Brake cleanerillä voi koettaa solenoidia puhdistaa, toimii tai ei. Sihdit on tosi harvoin syypäänä. Olen käyttäny tarvikemallin solenoidena korvaavina onnistuneesti, vaikka täällä ei kannatusta saakkaan.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • ace.of.spades
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 130
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Cunttory View Post
                      Sama solenoidi on imu ja pakopuolelle. Ensimmäisenä toimenpiteenähän näitä vaihdetaan ristiin ja katsotaan että siirtyykö vikakoodi nokalta toiselle. Irrotus on kyllä niin helppo, että en veisi sen takia minnekkään korjaamolle. Brake cleanerillä voi koettaa solenoidia puhdistaa, toimii tai ei. Sihdit on tosi harvoin syypäänä. Olen käyttäny tarvikemallin solenoidena korvaavina onnistuneesti, vaikka täällä ei kannatusta saakkaan.
                      Kiitti varmistuksesta solenoideista. Tarvikkeena näyttäisi löytyvän esim:
                      Vanoksen solenoidi - 11367585425, 11 36 7 585 425, 7585425, 11367585425 - Sopii malleihin: E90

                      Tuo kaiketi käy jos kaksin kappalein tilaa? Hmm pitääkin tutkia mitä työkaluja vaatii ja onnistuisiko itseltä, vaikka autojen kanssa ei oo korjailuja kovin paljoa tehnyt:think

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1845
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by ace.of.spades View Post
                        Kiitti varmistuksesta solenoideista. Tarvikkeena näyttäisi löytyvän esim:
                        Vanoksen solenoidi - 11367585425, 11 36 7 585 425, 7585425, 11367585425 - Sopii malleihin: E90

                        Tuo kaiketi käy jos kaksin kappalein tilaa? Hmm pitääkin tutkia mitä työkaluja vaatii ja onnistuisiko itseltä, vaikka autojen kanssa ei oo korjailuja kovin paljoa tehnyt:think
                        Yksi helpoimmista hommista mitä on.


                        Omaan 335i:een noi vaihdoin muun rempan yhteydessä viime keväänä.

                        Semmoinen vinkki, että jos se on kovin likainen ulkopuolelta, niin on ehkä hyvä putsata siitä ulkopuolelta ensin ettei ne moskat mene koneen sisään. Bräkleen ja pyyhintä.
                        Last edited by Silmaauki; 29-01-2021, 18:46.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • ace.of.spades
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 130
                          • Helsinki

                          #27
                          Sen verran tässä vielä olen pyöritellyt mahdollisia aiheuttajia ja tyhmä kysymys tähän väliin. Itsellä ei kovin laajaa tietämystä autojen tekniikasta ole, niin onko mitään mahdollisuutta sille, että tämä P0036 HO2S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 2) lambda-anturin vikakoodi voisi olla osasyy tuohon P0012 koodiin myös, vai onko täysin mahdotonta?

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #28
                            Tällä tavaralla puhdistin solenoidit ja sihdit öljynvaihdon yhteydessä viime syksynä. Solenoideja napsuttelin 9V patterilla ja sihtejä imin alipaineella että sai "huuhdeltua" ne sisältä. Aika mustaa tavaraa tuli molemmista, vaikka olivat päällisin puolin puhtaan näköiset.
                            Lopuksi samat toimet bensalla ja viimeiseksi öljykylpy.
                            Oireet ja koodi hävisi. Oli mulla uusi solenoidi varuilta, mutta ei oo tarvinnut vielä vaihtaa.

                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • TKU
                              Newbiemmer
                              • Aug 2011
                              • 6
                              • Jkl

                              #29
                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Vanoksien öljynkiertojärjestelmässä epäpuhtauksia (vanos suodattimet/takaiskut), jotka estää ohjauspaineen tuoton.
                              Originally posted by ace.of.spades View Post
                              Kiitos vastauksesta. Ekana tulee mieleen, kun vanoksesta puhutaan, että kallista remppaa olisi tulossa.. Mutta onko asia aina näin suoraan, vai voiko jokin vanokseen liittyvä osa useimmiten olla vian takana ainoastaan ja pääsisi osan vaihdolla, että ei isompaa koneen avaamista tms joutuisi tekemään? Onko mahdoton ajatus, että nokka-anturin asentotunnistin olisi vain pimahtanut? Tietysti spekulointiahan tämä vain, on ennen kuin autoa tarkisteltu, mutta kait tässä yrittää henkisesti varautua ties mihin remppaan.

                              Kun aloittajalla on vaihdettu öljyt eli ilmeisesti myös suodatin, niin kurkkaisin vielä onko se öljynsuodattimen kannen keskihäkkyrä paikoillaan vai mennyt suodattimen mukana roskiin, kuten kävi itselläni. Tuon häkkyrän puuttuminen aihetti sen, että solenoideille ei tullut riittävää ohjauspainetta ja vikavalo tauluun kera nykimisen.
                              F30 330e M Sport
                              E85 Z4 3.0si

                              Comment

                              • ace.of.spades
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2007
                                • 130
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by TKU View Post
                                Kun aloittajalla on vaihdettu öljyt eli ilmeisesti myös suodatin, niin kurkkaisin vielä onko se öljynsuodattimen kannen keskihäkkyrä paikoillaan vai mennyt suodattimen mukana roskiin, kuten kävi itselläni. Tuon häkkyrän puuttuminen aihetti sen, että solenoideille ei tullut riittävää ohjauspainetta ja vikavalo tauluun kera nykimisen.
                                Juu tosiaan öljyt ja suodatin vaihdeltu hetki ennen kuin tämä ongelma ilmeni.

                                Tilanne tällä hetkellä se, että solenoidit putsattu ja vaihdettu päittäin ja toistaiseksi homma on toiminut, eikä nykimistä ja pomppimista ole esiintynyt. Toivottavasti jatkuu myös samalla tavalla. Jos palaa, niin lähden tsekkaamaan tuon kannen häkkyrän, että onko paikoillaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎