Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 325d ei puhalla lämmintä sisälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DWHLL
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 189
    • Espoo

    e91 325d ei puhalla lämmintä sisälle

    Moottori lämpenee, mutta hytti ei.
    Jäähdytysnestettä on riittävästi ja pitäisi olla myös riittävän pakkasystävällinen seos.
    Salavalikon kautta lämmöt näyttäisivät nousevan ihan hyvin, esimerkiksi tänään -16 asteen pakkasessa hitaahkossa ajossa näytti jäähdytysnesteelle yli 100 asteen lukemia.
    Sisälle lämmintä ei tule käytännössä lainkaan. Automaattiasennolla puhaltaa vain täysillä kylmää (lämpimällä koneella), eikä millään lämpötilan tai puhelluksen voimakkuuden asetuksella tunnu saavan lämmintä sisään.
    Mikä tosta nyt mahtaa olla paskana?
    Mitä kannattaisi lähteä ensimmäisenä tutkimaan?
    ------------
    f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
    e91 325d -07 Alpinweiß

    ex:
    e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
    e81 120d M-sport -08 LeMans blau
    e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
    e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
  • Woimaa
    Bimmer Rookie
    • Dec 2020
    • 49
    • Ks

    #2
    Originally posted by DWHLL View Post
    Moottori lämpenee, mutta hytti ei.
    Jäähdytysnestettä on riittävästi ja pitäisi olla myös riittävän pakkasystävällinen seos.
    Salavalikon kautta lämmöt näyttäisivät nousevan ihan hyvin, esimerkiksi tänään -16 asteen pakkasessa hitaahkossa ajossa näytti jäähdytysnesteelle yli 100 asteen lukemia.
    Sisälle lämmintä ei tule käytännössä lainkaan. Automaattiasennolla puhaltaa vain täysillä kylmää (lämpimällä koneella), eikä millään lämpötilan tai puhelluksen voimakkuuden asetuksella tunnu saavan lämmintä sisään.
    Mikä tosta nyt mahtaa olla paskana?
    Mitä kannattaisi lähteä ensimmäisenä tutkimaan?
    Aika korkeahkolla lämmöt kyllä noin kylmille keleille ja ”hitaahkolle ajolle”.

    Comment

    • Woimaa
      Bimmer Rookie
      • Dec 2020
      • 49
      • Ks

      #3
      Paljonkos kilsoja autolla, äkkiseltään tulis mieleen vesipumppu ottaa tarkasteluun

      Comment

      • DWHLL
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 189
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Woimaa View Post
        Paljonkos kilsoja autolla, äkkiseltään tulis mieleen vesipumppu ottaa tarkasteluun
        Joo, lämmöt on tosi korkealla olosuhteisiin nähden.
        Moottorilla on ajettu aika tarkkaan 200tkm.
        Vesipumpun ajattelin kyllä tsekata, ei vain eilen pimeässä ja pakkasessa jaksanut alkaa ihmettelemään sen tarkemmin
        Ajattelin varmuuden vuoksi samalla kysellä ilmeiset vikakohteet, mutta tuosta on tietty hyvä aloittaa, varsinkin noilla lämmöillä
        ------------
        f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
        e91 325d -07 Alpinweiß

        ex:
        e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
        e81 120d M-sport -08 LeMans blau
        e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
        e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

        Comment

        • Nummika
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 65
          • Rauma

          #5
          Originally posted by DWHLL View Post
          Joo, lämmöt on tosi korkealla olosuhteisiin nähden.
          Eikö bemarin termari ole 100 asteen lähellä? Jos kabiiniin ei tule lämpöä niin lämmityslaite ei myöskään jäädytä nestettä.

          Jos lämmityslaitteelle menevät putket lämpenee niin seuraavaksi kannattaa tutkia lämmityslaitteen vikakoodit. Jos ei ole mahdollista niin kannattaa tutkia että kaikki lämppärin läpät kääntyy normaalisti.
          Lämmityslaitteessa on muistaakseni läppä joka ohjaa ilman joko suoraan sisälle tai lämmitylaitteen kennon läpi sisälle, toimiiko tuo läppä?


          Kuvassa joku numeron 5 toimilaitteiden toiminnnan tarkastaisin ensimmäisenä.
          Last edited by Nummika; 07-02-2021, 14:52.
          Rauman säätila http://nummika.com

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Originally posted by Nummika View Post
            Eikö bemarin termari ole 100 asteen lähellä? Jos kabiiniin ei tule lämpöä niin lämmityslaite ei myöskään jäädytä nestettä.

            Jos lämmityslaitteelle menevät putket lämpenee niin seuraavaksi kannattaa tutkia lämmityslaitteen vikakoodit. Jos ei ole mahdollista niin kannattaa tutkia että kaikki lämppärin läpät kääntyy normaalisti.
            Lämmityslaitteessa on muistaakseni läppä joka ohjaa ilman joko suoraan sisälle tai lämmitylaitteen kennon läpi sisälle, toimiiko tuo läppä?


            Kuvassa joku numeron 5 toimilaitteiden toiminnnan tarkastaisin ensimmäisenä.
            M57d termari 88c ja lämmöt keikkuu 88-92 väliä. Ja luulen, en tiedä mutta moottorin jäähdytyksen tulisi toimia ilman että lämpöä ohjataan muualle kuin syylarille, koska, kesällä lämppärin kennoa tuskin lämmitellään 100% kun ulkona on +40 ja jäähdytys päällä :think

            Oma ehdotus on, mekaaninen vesipumppu ja vesiventtiili (jos tässä sellainen on) tsekkaukseen.

            Comment

            • Nummika
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 65
              • Rauma

              #7
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              M57d termari 88c ja lämmöt keikkuu 88-92 väliä. Ja luulen, en tiedä mutta moottorin jäähdytyksen tulisi toimia ilman että lämpöä ohjataan muualle kuin syylarille, koska, kesällä lämppärin kennoa tuskin lämmitellään 100% kun ulkona on +40 ja jäähdytys päällä :think

              Oma ehdotus on, mekaaninen vesipumppu ja vesiventtiili (jos tässä sellainen on) tsekkaukseen.
              Joo, tuossa sekoitin dieselin ja bensan, bensassa on lähellä 100 astetta.
              Moottorin jäähdytys toki toimii ilman että lämmityslaite toimii, moottorin lämpö vaan nousee nopeammin ja pakkasilla pysyy korkealla kaupungissa, lämmityslaite toimiessaan jäähdyttää tehokkaasti moottoria.

              Mutta ajatellaan esim 2 vyöhykkeistä lämmitystä, sehän toimii yleensä niin että ohjataan läpillä kylmää ilmaa sekaan, ei siellä ole kuin yksi kenno. Samoin toimii lämmitys, vesiventtiili on aina yleensä joko auki tai kiinni.
              Tässä selitetään mitä tarkoitan https://www.youtube.com/watch?v=te6njeydYC0&t=316s
              Eli jos putket on kabiiniin lämpimät niin tarkista läppien toiminta. Jos putket ovat kylmät tarkista vesiventtiilin ja vesipumpun toiminta.
              Last edited by Nummika; 08-02-2021, 07:29.
              Rauman säätila http://nummika.com

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎