Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 325i E90/91 kokemukset, tyyppiviat yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veikka1337
    Newbiemmer
    • Mar 2021
    • 2
    • savonlinna

    BMW 325i E90/91 kokemukset, tyyppiviat yms

    Millaisia kokemuksia teillä BMW 325i E90/91? Onko olleet luotettavia vehkeitä? Onko 2.5l/3.0l koneella eroja ja millaisia tyyppivikoja näistä löytyy?
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    2,5 litrainen on aika kuuluisa öljynsyöntiongelmistaan.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      #3
      Ja N53 kaikenlaisesta mahdollisesta käyntihäiriö kiusasta vanhemmuuttaan.

      Tee vähän googletus työtä N52 ja N53 moottoreiden välillä.

      Mutta älä sitten säikähdä, molemmista löytyy kauhutarinoita (joskin N52 ehkä vähemmän). Taitaa olla vähän tuurissaan sattuuko kohdalle se hyvä vai huono yksilö. Esim. omassa kaveripiirissä esimerkit toimivasta ja ongelmallisesta N53:sta.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • xndr
        Newbiemmer
        • Mar 2021
        • 2
        • Kirkkonummi

        #4
        N53

        Itellä 325 N53 koneella. Sattui mun kohdalle varsinainen maanantaikappale. Autoon on nyt vaihdettu mm tulpat, suurin osa puolista, yks suutin, korkeapaine bensapumppu, nox anturi, lamda anturi sekä ecun softa päivitetty uusimpaan versioon. Samat viat edelleen jatkuu... Tyypillisemmät viat N53ssa taitavat olla puolat, korkeapaine pumppu, suuttimet ja tulpat. Ainakin alla olevan linkin mukaan.
        The last of BMW's naturally aspirated straight sixes, I go over the top 4 problems with the N53 engine found in BMW models from 2006-2013
        BMW E91 325 LCI M-sport '10
        Yamaha R6 R46 '05
        Yamaha R1 '05

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7511
          • Kotona

          #5
          Ajoin aikanaan e90 325i noin 90tkm ja sinä aikana meni pari puolaa, takaiskarit, akku ja muutama polttimo. Toki normi huollot öljyt, jarrupalat yms. Ei syönyt öljyäkään eli sattui vissiin hyvä yksilö
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎