Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d M47N2 kylmäkäynnistys vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 683

    #16
    Tuli testattua kirkkaalla letkulla tuota rail paineensäädintä. Suuttimista johdot irti ja 10 sekunnin startti. Letkuun tuli 3ml dieseliä eli aika paljon.

    Tässä juuri tuli mieleen että olisi pitänyt testata myös rail paineen säätimen johto irrallaan että tuleeko sama määrä.

    Onkos tässä nyt varmuus että rail paineensäädin kuuluu olla täysin tiivis startin aikana eli tuo on rikki?


    Edit: jostainhan sen dieselin pitää ulos tulla kun suuttimet on kiinni. Jos startille on astettu ohjelmaan max paine niin silloin tuolta tietysti kuuluukin tulla polttoainetta kun paine asetus on saavutettu?

    Pitää tänään testata vielä siten että laittaa suuttimet kiinni ja starttaa jolloin näkee rupeaako tulemaan ainetta heti startin alussa ennen kuin käynnistyy.
    Last edited by Kouris; 10-11-2022, 07:05.

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 683

      #17
      Kaikenlaisia ajatuksia tulee matkalla mieleen;

      Hehkut ja ojauslaite on ensimmäisenä vaihdettu, eikä mitään vikakoodeja tule.

      Mitään sen kummempaa diagnostiikka ei hehkuille ole tullut tehtyä eli ei varsinaisesti ole tietoa hehkuttaako ne edes. Nythän tätäkin on hyvä tutkia kun imusarja on irti ja hehkut on näkyvissä.

      Kokemusta on Mog kuorma-autosta (ei nyt varsinaisesti liity commonrail) että käyntiin lähtö tai lähtemättömyys on hyvin pienen lämpötila haarukan sisällä lähteekö hyvin, huonosti vai ei ollenkaan.


      Bmw lähtee vielä aika hyvin -15 käyntiin mutta -17 ei ollenkaan. Jos autoa pitää 15-30 min lohkolämmittimessä niin lähtee hyvin vaikka -20. Jos pitää vaikka 2 tuntia lohkolämmittimessä (PH750 letkulämmitin) lähtee hyvin käyntiin, pieni viive on silti eli ei lähde heti kun nappia hipaisee.

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 258
        • Suomi

        #18
        Välitöntä käynnistystä kelillä kuin kelillä voisin suositella vanhaa hiacea. Moottori ei kerkeä kierrostakaan pyörimään kun käy jo.

        Mahtaako mitään vikaa olla olemassakaan ? :think
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • Kouris
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 683

          #19
          Originally posted by alfaromeo View Post
          Välitöntä käynnistystä kelillä kuin kelillä voisin suositella vanhaa hiacea. Moottori ei kerkeä kierrostakaan pyörimään kun käy jo.

          Mahtaako mitään vikaa olla olemassakaan ? :think

          On vika. Auton ollessa minulla uusi 186tkm ajettuna se lähti kuin palmun alta ilman lämmitystä ainakin -22. Nyt se ei lähde ollenkaan -17, ei edes yritä.

          -17 on kuitenkin sellainen talvikeli suomessa missä minun mielestä auton pitää käynnistyä ilman lämmitystä.

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 683

            #20
            Pystyykö Istalla aktivoimaan hehkut?

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2672
              • Tampere

              #21
              Hehkuja voi kytkeä ISTA:lla hetkeksi päälle.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 683

                #22
                Rail paineen säädin on normaalisti kiinni eli ei rajoita painetta kun johto on irti. Noin kymmenen sekunnin startti eikä ohivuoto reiästä tullut mitään = säädin on tiivis.

                Johto paikallaan ohivuotoreiästä alkaa tulla ainetta siksi että startin paineen pyyntiarvo saavutetaan ja on tarvetta rajoittaa painetta.. ilmeisesti.

                Ei siinä mitään vikaa / vuotoa ole kuten oli jo pääteltykin siitä että rail jäännöspaine sammutuksen jälkeen jää hitaasti laskemaan.

                Comment

                • Vesa_I
                  BTCF Member
                  • Nov 2012
                  • 14
                  • OULU

                  #23
                  Lainaan topicia

                  E91 335D -06 M57 koneella, ei lähde käyntiin näillä keleillä ilman lämmitystä.
                  Puoli tuntia TT-letkulämppäri kytkettynä niin starttaa heti. Startti tuntuu pyörittävän normaalisti kylmänä, ehkä vähän alhaiset kierrokset ~300? Startti uusittu toissa kesänä. Akku, hehkut ja säädin pari vuotta vanhat.
                  Railpaine tippuu ~nollaan (noin 4-6) heti kun sammutan auton. Ajossa ja startatessa seuraa hyvin pyyntiä. Ohivuodot mittasin eilen, oli 5-7ml joka pytyssä. 5-6 sylintereiden kohdalla näyttäis olevan märkää äänieristeiden alla. Vuotaako joku sensori tai säädin rail-kiskon päässä?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Vesa_I View Post
                    E91 335D -06 M57 koneella, ei lähde käyntiin näillä keleillä ilman lämmitystä.
                    Puoli tuntia TT-letkulämppäri kytkettynä niin starttaa heti. Startti tuntuu pyörittävän normaalisti kylmänä, ehkä vähän alhaiset kierrokset ~300? Startti uusittu toissa kesänä. Akku, hehkut ja säädin pari vuotta vanhat.
                    Railpaine tippuu ~nollaan (noin 4-6) heti kun sammutan auton. Ajossa ja startatessa seuraa hyvin pyyntiä. Ohivuodot mittasin eilen, oli 5-7ml joka pytyssä. 5-6 sylintereiden kohdalla näyttäis olevan märkää äänieristeiden alla. Vuotaako joku sensori tai säädin rail-kiskon päässä?
                    Mittasitko ohivuodot lämpimästä koneesta? Kylmässä yleensä enemmän ohivuotoa. Paljonko rail-paineet on startissa kun ei käynnisty?
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Juho_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2016
                      • 1062
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by Vesa_I View Post
                      E91 335D -06 M57 koneella, ei lähde käyntiin näillä keleillä ilman lämmitystä.
                      Puoli tuntia TT-letkulämppäri kytkettynä niin starttaa heti. Startti tuntuu pyörittävän normaalisti kylmänä, ehkä vähän alhaiset kierrokset ~300? Startti uusittu toissa kesänä. Akku, hehkut ja säädin pari vuotta vanhat.
                      Railpaine tippuu ~nollaan (noin 4-6) heti kun sammutan auton. Ajossa ja startatessa seuraa hyvin pyyntiä. Ohivuodot mittasin eilen, oli 5-7ml joka pytyssä. 5-6 sylintereiden kohdalla näyttäis olevan märkää äänieristeiden alla. Vuotaako joku sensori tai säädin rail-kiskon päässä?
                      Suuttimien paluulinja kannattaa kattoa kans, ettei oo halki suuttimien väliltä.
                      Pari kertaa ollu iha haperoa koko letku ja halki, mut asennon muututtua tuli vähän reippaammin dieseliä mehimisen sijasta ku letku itessään ei painanu halkeamaa kiinni päin.

                      Ei tee vikakoodeja / ohjelmoitu ? Toimiiko hehkurele ?
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • Kouris
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 683

                        #26
                        Tätä tullut ihmeteltyä lisää.

                        Starttailin ilman imusarjaa hehkujen ollessa irti -> selvästi huonommin hörähti kuin hehkujen kanssa. Ei näköjään anna moottorin käydä kun johtoja on reilusti irti. Huomasi kuitenkin eron.

                        Yksi hehkutulpan liittimen pää oli jotenkin taipunut -> kaikki hehkut uusia vaikka ohmit oli kaikissa kunnossa. Myös taipunut hehku lämpesi akusta kokeilemalla. Ei mitään vaikutusta.

                        Pitää koittaa pc:n kanssa vielä katsella mutta kyllä se alkaa vaikuttaa että vaikka suuttimet on vaihdettu ajat sitten korjattuihin täytyy niissä jossain olla kärjessä vuoto tai jotain sumun kanssa.

                        Eilen startti noin -10 asteessa vaati 3 yritystä ennen kuin lähti vähän startin saattamana käyntiin. Epäonnistuneiden yritysten starttaus pysähtyi itsestään. Liekö sitten jotenkin ecu haistaa ettei ole toivoa käynnistyä.

                        Korjatut suuttimet oli alunperin vaihdettu siitä syystä että käyntiin lähtö oli huonoa. Jotain vikaa niissä alkuperäisissä oli kun suuttimien vaihto vaikutti kuitenkin jonkinverran ja kaupunkiajon kulutus putosi reilusti.


                        Pienikin lämmitys vaikka yli -20 (15min) ja lähtee kuin palmun alta.

                        Kunhan keli vähän lämpenee niin pitää nostella suuttimet pois. Joko testiin tai sitten suoraan uudet, ei korjatut.

                        Comment

                        • Vesa_I
                          BTCF Member
                          • Nov 2012
                          • 14
                          • OULU

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Mittasitko ohivuodot lämpimästä koneesta? Kylmässä yleensä enemmän ohivuotoa. Paljonko rail-paineet on startissa kun ei käynnisty?

                          Mittasin ohivuodot uudelleeen, kolme tuntia tallissa seissyt kone ja just sama tulos. Rail-paineet on melkein 300, mutta startin kierrokset alle 200 Inpalla tutkien. Ohivuotoja mitatessa näytti tulevan savua viitossuuttimen tienoilta, vuotaako kupari- tai silikonitiiviste? Vaihdan ensiksi startin kun vaikuttaa nämä käyntiinlähtömurheet samalta kuin toissakeväänä ennen uuden(tarvike)startin vaihtoa.

                          Comment

                          • Kouris
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 683

                            #28
                            Tässä pitkästä aikaa pääsi eteenpäin.

                            Puristuspainemittaus näytti 25bar joka reiässä mitttaustarkkuuden rajoissa eli sekin vaikuttaisi olevan kunnossa.

                            Auto oli ennen testiä käynyt vähän aikaa joten ei ollut täysin kylmä.

                            Sellainen asia jäi tuossa askarruttamaan että jotain sumua tuli aukinaisista hehkun reiistä varsinkin ensimmäisenä testattavan 4 pytyn testin aikana muista pytyistä. Oisko sitten ollut palamatonta dieseliä mikä oli tyhjäkäyntiä käydessä jäänyt pyttyyn. Tämä voisi tukea sitä että suuttimien sumu on huono.

                            Puristusmittaus tehtiin suuttimien liittimet irrallaan.

                            Nyt vaikuttaa että kaikki järkevästi testattavat asiat on tehty -> tehdas uudet (vai oisko nekin korjattuja) suuttimet seuraavaksi paikalleen.

                            Comment

                            • Hezman
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 708
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Akun kunto?
                              Entä jännitehäviöt starttauksessa niin plus kuin miinus puoleltakin?
                              Onko asennettu huijaus/viritys boksia?
                              Lähteekö paremmin käyntiin jos hehkuttaa useamman kerran ennen ensimmäistä pyöritystä?

                              Comment

                              • Kouris
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 683

                                #30
                                Originally posted by Hezman View Post
                                Akun kunto?
                                Entä jännitehäviöt starttauksessa niin plus kuin miinus puoleltakin?
                                Onko asennettu huijaus/viritys boksia?
                                Lähteekö paremmin käyntiin jos hehkuttaa useamman kerran ennen ensimmäistä pyöritystä?
                                Akku uusi. Kokeiltu toisella akulla ja siten että toinen akku laitettu konehuoneesta kaapeleilla kiinni. Kokeiltu vetää kontista paksulla käynnistyskaapelilla konehuoneeseen lisäjohto. Ei vaikutusta millään.

                                Ei ole huijausboksia.

                                Mittaukset jääneet tekemättä häviöistä.

                                Kyllä se useampi hehkutus aivan hiukan auttaa. Sitten kun on -17 niin ei auta vaikka tekisi mitä, ei edes lupaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎