Itelläkin menee noin 10.3L/100km kesäsin aika kevyellä jalalla ajellen. 214tkm ja manuaali kyseessä. Muutamalta muultakin kysynyt kulutuksesta mutta aika samoja heillä vienyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N52 limp-modessa kun lämpeää [syy löydetty]
Collapse
X
-
- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
-
-
Originally posted by RoniV View PostItelläkin menee noin 10.3L/100km kesäsin aika kevyellä jalalla ajellen. 214tkm ja manuaali kyseessä. Muutamalta muultakin kysynyt kulutuksesta mutta aika samoja heillä vienyt.
Taidan laittaa uuden solenoidin, joka odotellut vaihtoa ja nollata adaptiot, sen jälkeen seurata kulutusta.
Tuo käy omasta mielestä aika rikkaalla, ollakseen "nykymoottori". Koko ajan on alle soikiometrisen seoksen. Lambda jotain 0,9x osakaasulla ja tyhjäkäynnillä.
Edit.
Tuossa jotain ajelua ja täydellä kaasulla veto. (hidas päivitys carlyllä, mutta näkee miten osakaasulla, tms.). Ainoa missä menee lambda yli 1, on moottorijarrulla. Näidenhän pitäisi olla jonkinlaisia "laihaseos"moottoreita osakaasulla, nyt on kaukana siitä.
Last edited by bemmeri; 30-04-2021, 20:41.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
N52 ei ole laihaseosmoottori. Eli lambda 1 tuntumaa haetaan.
Oma monivikainen N52 meni talvirajoituksilla matkaa 6.9l ja sekalaista 10.2 - 12l
N52 suuren kulutuksen muutamia esimerkkisyitä usein on.
-Oireileva valvetronic järjestelmä
-vikaantunut vanos
-Imuilman saantihäiriöt (ilmansuodatin, disa viat)
-Öljynkulutuksen aikaansaamat vauriot (karsta katalysaattoreissa)
-Ohivuodot (männänrenkaat karstasta jumissa)
-Kulutusmittarin väärä kalibrointi.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Ok. Luulin että tuo on osakaasulla laihaseosmoottori, kun laajakaistalambdat ja ikäluokka sitä aikaa kun CO2 hömpötys alkoi kiihtyä.
Ei tosiaan mitään muuta poikkeavaa ole, kuin satunnaisesti tuleva nokan koodi. Pitkään oli puhdistuksien jälkeen pois, ettei tullut lainkaan.
Öljyäkään ei näy vievän. Kunhan tuon solenoidin vaihtaa ja seurailee sitten kulutusta.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
lisäsin aloitukseen vaan kuittauksen että vika on löydetty ja aiheuttaja sille, jos sattuu että joku googlettaa samalla vialla ja on pitkä ketju missä on paljon vastauksia.
itsekin googletin vikaa mutta mitään yksiselitteistä ei löytynyt.BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
BMW CRUISE BIKE 2017
TREK POWERFLY 4 2021
@kukisenjussi instagram
Comment
-
-
Tuo korkeahko kulutus taisi johtua huonosta solenoidista.
Vaihdoin uuden pakosolenoidin, adaptiot nollille ja sopiva lenkki ajaen. Tuloksena ihan eri tuntuinen moottori, äänikin on erilainen kun vedättää. Kulutuslukemia seurasin, niin ovat selvästi pienemmät mitä aiemmin, pitää vielä pitemmän ajan keskikulutusta seurata.
Tekisi mieli vaihtaa myös imupuolen solenoidi, vaikka ei koodia annakaan. Kun näyttää myös alkuperäiselle.
Tuota ihmettelin logista kun toisen disaventtiilin asento muuttuu n. 6700rpm kohdalla ja ilmamäärä sitten pienenee. Vaikka rajoitin on ylempänä ja vetäisi vielä hyvin. :think
Tuo ei vika ole, kunhan totesin. Ei taida olla N52/n53 moottoreista keskustelua/pohdiskelua kuten vanhemmista, yms.?
Edit. Keskikulutus on vajaa 3l pienempi nyt, keli hieman lämpimämpi, mutta ei radikaalisti ja toisaalta nyt alla isommat/painavammat vanteet/renkaat.Last edited by bemmeri; 09-05-2021, 11:05.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment