Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x reaktiotangot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nimetön
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 73
    • Valkeakoski

    E9x reaktiotangot

    Kuinkas helpolla reaktiotankojen kumipuslan pitäis antaa periksi? Pitkittäissuunnassa antaa vääntöraudalla pienellä vääntämisellä 1-2mm periksi ja käsin saa suurinpiirtein saman verran "kierrettyä" tukivartta. Vaakasuunnassa olevat tukivarret ei anna samoilla toimenpiteillä yhtään periksi. Ongelmana siis auton kova täristäminen, eikä turhaan viitsisi noitakaan vaihdella.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    Täristää koko ajan vai jarruttaessa?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Nimetön
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 73
      • Valkeakoski

      #3
      Kevyesti jarruttaessa ja 80--> vauhdissa vaihdellen enemmän ja vähemmän, 130 paikkeilla "lähtee paikat hampaista". Ratin asento vaikuttaa tärinään myös, joko täristää enemmän tai vähemmän. Omituisen tuosta tekee sen kun tärinä on ihan miten sattuu voimakkaampi tai rauhallisempi.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Vaikuttaisi kyllä reaktiotankoihin liittyvän tämä oireilu.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6169
          • Helsinki

          #5
          Ja jos vaihdat, niin vaihda suosiolla uretaani puslat, ainakin tähän mennessä olleet paremmat kuin orkkis
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • arska86
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 309
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by MikeDry View Post
            Ja jos vaihdat, niin vaihda suosiolla uretaani puslat, ainakin tähän mennessä olleet paremmat kuin orkkis
            En keksi yhtään syytä laittaa käyttöautoon uretaanipuslaa.
            Kova ja lisää rengasmelua

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6169
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by arska86 View Post
              En keksi yhtään syytä laittaa käyttöautoon uretaanipuslaa.
              Kova ja lisää rengasmelua
              Eipä tuonne kun vaihtoi lisännyt mitää meteliä..
              Et en sitten tiedä muista, mutta tuli "parempi" ja katotaan miten tulee kestää.
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • Nimetön
                Bimmer Rookie
                • Jan 2015
                • 73
                • Valkeakoski

                #8
                Hyvät fiilikset jäi aikanaan ainakin e36 noista strongflexin punasista uretaani puslista, eikä kyllä juurikaan ajomelussa mitään huomannu. Ajettavuus kylläkin parani huomattavasti. Taidanpa laittaa semmoset tilaukseen ja kattoo meneekö ongelma sillä.

                Comment

                • Woimaa
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2020
                  • 49
                  • Ks

                  #9
                  Onko alottajalla ratin tärinän lisäksi ollu tärinää esim vänkärin penkissä jos niskatukea katselee. Itse huomannu tuossa että nyt ruennu omassa täristään ajossa sillain että tärinän kyllä varsinki vänkärin penkistä huomaa. Ratissakin ehkä vähän mutta huomattavasti lievemmin havaittavaa tärinää. Mietin että onkohan itsellä ihan vastaava operaatio edessä vai onkohan nyt vain esim takarenkaiden painotuksessa jotain.

                  Comment

                  • Nimetön
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2015
                    • 73
                    • Valkeakoski

                    #10
                    Tärisee aivan kaikki edessä penkistä aurinkolippaan. Ilmottelen tänne lisää, kun osat tulee ja kerkiän vaihtaan ne. 3 renkailla sama homma, talvirenkailla ei täristä ihan niin paljoo. Mutta tuon selittää varmaan vanteiden koko. Noilla 19" kesärenkailla tulee paljo herkemmin alustan ongelmat esille, kun 17"

                    Comment

                    • Woimaa
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2020
                      • 49
                      • Ks

                      #11
                      Originally posted by Nimetön View Post
                      Tärisee aivan kaikki edessä penkistä aurinkolippaan. Ilmottelen tänne lisää, kun osat tulee ja kerkiän vaihtaan ne. 3 renkailla sama homma, talvirenkailla ei täristä ihan niin paljoo. Mutta tuon selittää varmaan vanteiden koko. Noilla 19" kesärenkailla tulee paljo herkemmin alustan ongelmat esille, kun 17"
                      Okei, täytynee itse varautua vastaavaan toimenpiteeseen 😄 mutta laitahan tosiaan tänne kummeniko kunhan oot kerenny auton saanut kasaan.

                      Comment

                      • Elätti
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 158
                        • Great Kuopio Area

                        #12
                        Oma e91 tärräsi jarruttaessa aika huolella. Katoin levyt ja ne oli ihan suorat. Koplasin läpi nuo tukivarret ja ne etummaiset tukivarret oli puslastaan ihan lotiväljät. Paikalle meni Strongflexin punaiset ja siihen loppui jarrutustärinät. Tosiaan ei niitten puslien pitäisi käsivoimin antaa periksi, raudalla vääntämällä kyllä.



                        Nyt on alkavaa väljää tullu poikittaisiin reaktiotankoihin ja niihin odottaa uudet puslat asennusta.

                        Comment

                        • Nimetön
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2015
                          • 73
                          • Valkeakoski

                          #13
                          Vihdoinkin sain noi reaktiotankojen puslat vaihdettua, samalla pistin kallistuksen vakaajaankin uudet puslat (kaikki strongflexin punasia) tärinät ei kokonaan kadonnu, mutta lievitty huomattavasti. Ajettavuus parani erittäin paljon, mutta ilmeisesti ongelman aiheuttaja on edelleen hukassa.

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 502
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Nimetön View Post
                            Vihdoinkin sain noi reaktiotankojen puslat vaihdettua, samalla pistin kallistuksen vakaajaankin uudet puslat (kaikki strongflexin punasia) tärinät ei kokonaan kadonnu, mutta lievitty huomattavasti. Ajettavuus parani erittäin paljon, mutta ilmeisesti ongelman aiheuttaja on edelleen hukassa.
                            Voisiko kuitenkin olla jarrulevy lievästi kiero? Just itellä meni 2v vanha etujarrulevy vaihtoon. Vapisutti rattia kevyessä jarrussa ja lieveni kun painoi jarrua kovempaa, epäilin jotain muuta vikaa, mutta vasemmanpuoleinen levy oli kuitenkin syyllinen.
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            • Nimetön
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2015
                              • 73
                              • Valkeakoski

                              #15
                              Vaihdoin syksyllä levyt ja palat eteen, ongelma oli vuoden jo ennen sitä, eikä muuttunu oikeestaan miksikään. Satulat ja satuloiden liukutapit oli ainoot mitä en vaihtanut. Renkaat pyörii hyvin ilmaan nostettuna. Vanteet ei lämpiä polttavan kuumiksi. (muutaman kerran sormet toisissa autoissa polttanu jumittavan satulan takia) kovimmat tärinät alkaa nyt 120-> tuli eilen otettua ~220 vauhtia ja tärräys meni jo semmoseks et tuntu että kohta lähtee kaikki osat irti autosta koko tärinä alkoi alunperin, kun autoon vaihdettiin repsikan etuiskarin laakeri, sen jälkeen vaihdettu kaikki iskarit, jouset yms. Pikkusälät = ei muutosta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎