Vaihdoin syksyllä levyt ja palat eteen, ongelma oli vuoden jo ennen sitä, eikä muuttunu oikeestaan miksikään. Satulat ja satuloiden liukutapit oli ainoot mitä en vaihtanut. Renkaat pyörii hyvin ilmaan nostettuna. Vanteet ei lämpiä polttavan kuumiksi. (muutaman kerran sormet toisissa autoissa polttanu jumittavan satulan takia) kovimmat tärinät alkaa nyt 120-> tuli eilen otettua ~220 vauhtia ja tärräys meni jo semmoseks et tuntu että kohta lähtee kaikki osat irti autosta koko tärinä alkoi alunperin, kun autoon vaihdettiin repsikan etuiskarin laakeri, sen jälkeen vaihdettu kaikki iskarit, jouset yms. Pikkusälät = ei muutosta.
Ompas kummaa. Oletko testannut nopeaa levyn heiton tsekkiä, tyyliin kulma ylös, polkasee jarrulla palat kiinni levyyn ja alkaa varovasti pyörittämään ja kuulostelee, että onko "kahnaus" ääni tasainen vai aaltoileva (näin paikallistin oman ongelmalevyn)? Ehkä siellä on sitten napa jotenkin kiero tai levy ei asetu kunnolla.
Edit: Siis täriseekö se kokoajan, vai jarrutettaessa?
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
En oo tuota testannut. Tärisee koko auto kokoajan, mutta saattaa hetkeksi loppua kääntyessä loivaan mutkaan joko vasemmalle tai oikeelle, tai päinvastoin alkaa täristään enemmän. Jarruttaessa kovista vauhdeista täristää aina. Katsastus on noin kuukauden päästä, nii jos vihdoin tällä kertaa löytys joku selitys tolle. Muuten auto pelaa oikeen hyvin, mutta alkaa tämä homma ottaan päähän, kun ei meinaa kukaan löytää ratkaisua.
Edit: voisko muuten olla raidetangot, mikä tuon aiheuttaa, noita on suhteellisen vaikee kotikonstein tutkia (ellei oo näkyvästi rikki, eikä sisäpäitä nää ollenkaan purkamatta) Ratti on myös aavistuksen vinossa
En oo tuota testannut. Tärisee koko auto kokoajan, mutta saattaa hetkeksi loppua kääntyessä loivaan mutkaan joko vasemmalle tai oikeelle, tai päinvastoin alkaa täristään enemmän. Jarruttaessa kovista vauhdeista täristää aina. Katsastus on noin kuukauden päästä, nii jos vihdoin tällä kertaa löytys joku selitys tolle. Muuten auto pelaa oikeen hyvin, mutta alkaa tämä homma ottaan päähän, kun ei meinaa kukaan löytää ratkaisua.
Edit: voisko muuten olla raidetangot, mikä tuon aiheuttaa, noita on suhteellisen vaikee kotikonstein tutkia (ellei oo näkyvästi rikki, eikä sisäpäitä nää ollenkaan purkamatta) Ratti on myös aavistuksen vinossa
Onko vanteet suorat ja renkaat tasapainossa? Jos kaarteessa muuttuu, niin mites pyöränlaakerit?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Vanteet on suorat, renkaat on katottu pariin kertaan ja tasapainotettu (sama ongelma toisillakin renkailla) pyöränlaakerit ei pidä ääntä ja renkaat pyörii hyvin
Comment