Announcement

Collapse
No announcement yet.

RATKAISTU: DDE/DME boksi pimeänä, auto ei käynnisty

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Croway
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 147
    • Karjalan perämetsät

    RATKAISTU: DDE/DME boksi pimeänä, auto ei käynnisty

    Ratkaistu, viesti nr. #6

    Morjensta, kysellään täältä sillä itseltä loppuu ideat.

    Ongelman ydin on se, että auto ei käynnisty. Startti pyörii iloisesti, virtaa on jne, mutta ei saa polttoainetta.

    iDriveen tulee ilmoitukset rengaspainesensorista, "fuel pump failure", abseista, dsc, start assistant jne.

    Auto ei käynnistynyt autonpesun jälkeen. Aiemmin ei ollut mitään ongelmia.

    Auto lähti käymään hyvin muutaman yrityksen jälkeen, mutta saattoi käydä esim. 10 minuuttia ja samalla poistui kaikki vikakoodit, mutta saattoi sammua aivan kesken tyhjäkäynnin ja vikakoodit tulivat takaisin.

    Ei yskinyt eikä rökinyt, vaan ihan kertalaakista sammui. Sitten saattoi lähteä uudelleen käynnistämällä käyntiin. Nyt ei yritäkkään testailujen ja monien yritysten jälkeen. Joka kerta kun auto lähti käyntiin pesun jälkeen, se kävi aina lyhyemmän ajan kerrallaan.

    Inpalla ei pääse ollenkaan DDE boxiin käsiksi, ja siten antaa kaikki mahdolliset vikakoodit DDE boksilta. Muita "päällä" olevia koodeja ei ole.

    Mitä yritetty:

    - Kartturin iskarin edessä sijaitseva maapiste irroitettu ja putsattu.

    DDE päävirtarele (kuvassa) vaihdettu Vemo-tarvikereleeseen. Kaikki ecuboksissa olevat releet on testattu ja todettu toimiviksi (sininen, musta ja uusi tarvikerele) sinisen releen tunnus K2003a.

    Tankattu auton tankki täyteen

    Koputeltu polttoainepumppua (takapenkin alla)

    Akkukotelon läpiviennit tarkistettu kotelosta ja auton alta

    Ecun liittimet käytetty irti ja putsattu

    Kaikki sulakkeet käyty läpi hansikaslokeron rasiasta ja ecuboksin viisi sulaketta. Ehjiä olivat.

    IBS-kaapeli käytetty irti, ei vaikutusta.

    Sellaisen huomion tein että parin käynnistämisyrityksen jälkeen kuvassa A2076 rele, joka siis tämän sinisen vieressä vasemmalla, oli erityisen lämmin. Ei kuuma, mutta selkeästi lämpimämpi. En löytänyt googlettamalla että mikä rele tuo on (A2076). Newtis suljettu, joten en pääse kytkentäkaavioitakaan katsomaan.

    Auton VIN: A394548
    E90 LCI 325d -09 (valm. 10/2008) ajettu 380tkm
    Last edited by Croway; 20-07-2021, 21:11.
    F11 LCI 530d xDrive -16

    Ex: BMW 325d E90 LCI -09
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Yhtä saman tyylistä tapausta tuli selviteltyä ja silloin kun ei lähde käyntiin ei saa yhteyttä DDE. Vika oli satunnaisesti päällä. Viaksi selvisi ettei virtaa tullut DDE:lle kaikkiin pinneihin kun ongelma oli päällä. Tuo oli hieman hankala selvittää kun vika oli kerrallaan päällä alle puoli tuntia ja sitten lähti taas käyntiin normaalisti ja kävi kunnes sammutti. Itse aloittaisin tarkistamalla, että DDE:lle tulee virta ja maa niihin pinneihin mihin kuuluu. Jos vian saa toistettua helposti, niin silloin kohtuullinen selvittää.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1273
      • Kajjjaani

      #3
      Miltä se DDE-boksi näyttää ulkoisesti, varsinkin alalaidasta? Onko merkkejä kastumisesta (esim. hapettumia)?
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • Croway
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 147
        • Karjalan perämetsät

        #4
        Originally posted by alpine3 View Post
        Miltä se DDE-boksi näyttää ulkoisesti, varsinkin alalaidasta? Onko merkkejä kastumisesta (esim. hapettumia)?
        Näyttää kuin olisi tehtaalta tullut suoraan, ei ole ikinä kastunut tuo "control box" mikä siis vänkärin iskarin ja kojelaudan välissä
        F11 LCI 530d xDrive -16

        Ex: BMW 325d E90 LCI -09

        Comment

        • Croway
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 147
          • Karjalan perämetsät

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Yhtä saman tyylistä tapausta tuli selviteltyä ja silloin kun ei lähde käyntiin ei saa yhteyttä DDE. Vika oli satunnaisesti päällä. Viaksi selvisi ettei virtaa tullut DDE:lle kaikkiin pinneihin kun ongelma oli päällä. Tuo oli hieman hankala selvittää kun vika oli kerrallaan päällä alle puoli tuntia ja sitten lähti taas käyntiin normaalisti ja kävi kunnes sammutti. Itse aloittaisin tarkistamalla, että DDE:lle tulee virta ja maa niihin pinneihin mihin kuuluu. Jos vian saa toistettua helposti, niin silloin kohtuullinen selvittää.
          Vika oli alkuun satunnaisesti päällä, mutta nyt viime viikon lauantaista asti ollut kokoaikaisesti päällä. Ei ole käynnistynyt monista yrityksistä huolimatta.

          Tarkistan tuon virta- ja maapuolen. Ilmoitan tuloksista tänne sitten

          Edit: eihän olisi kellään antaa kytkentäkaaviota tästä, helpottaisi mittaamista kummasti
          Last edited by Croway; 20-05-2021, 15:30.
          F11 LCI 530d xDrive -16

          Ex: BMW 325d E90 LCI -09

          Comment

          • Croway
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 147
            • Karjalan perämetsät

            #6
            Ratkaistu,

            Akulta eculle menevä paksu kaapeli auton alta oli hapettunut poikki kuoren sisältä, noin keskivaiheilta.
            F11 LCI 530d xDrive -16

            Ex: BMW 325d E90 LCI -09

            Comment

            • walopower
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 294
              • Espoo

              #7
              Samanlaista tapausta selvitän, on mystinen, E90 M47.
              Ecuun ei pääse testerillä eikä auto käynnisty.

              On mitattu mineen kertaan ecun jännitteet, pinnit 1,3,5 ja maat 2,4,6 ja heräte pin7, Ecu antaa releelle herätteen (toki koska 1,3,5 jännitteet)kaikki ok eikä pätki. Myös väylät yleismittarilla mitattuna näyttäis ok, ei vielä mitattu oskilloskoopilla. Ecu toimii ainakin K-linella pöydällä.
              Samassa väylässä olevat laitteet toimii mutta eivät löydä ecua.

              Istassa ecu harmaana ja kun yrittää avaa sitä sanoo että "ecu partially respond", joka viittaisi että 1,3,5 jänniteet puuttuu, testeri antaa avata ecu toiintoja eikä heti herjaa että ecu not respond, mutta esim. ecun jännitearvo on 0V ja kaikki muutkin arvot. On kokeiltu toisellakin eculla, sama juttu.
              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

              Comment

              Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎