Hei kaikille,
Autoni on E91 325d (N57/204hv), M-sport 2010 LCI.
Ongelmana on, että koetauluun syttyivät varmaan kaikki mahdolliset ABS -vikavalot eli Driving stability, DBC failure, FTM system error ja Start assistance inactive. Noin 20min näiden hälyjen ilmestymisen jälkeen alkoi ZF 6-vaihteinen automaatti vaihtamaan omituisesti eli vaihtamaan isommalle myöhemmin, vasta noin 2700rpm kohdalla eritoten 2-3 ja 3-4 vaihteilla. Välillä vaihtaa täysin normaalisti. Ei nyi eikä luista. Tavallaan vaihteisto toimii silloin ns. Sport modella vähän niin kuin DS -moodissa vaikka on normaalisti D -päällä.
Nämä koetaulun ABS -hälyt välillä poistuivat ja tulivat taas takaisin. Kävin lukemassa vikakoodit ja vasemman takarenkaan ABS -sensori oli viallinen. Vaihteistossa ei vikakoodeja.
Uusi OEM ABS -sensori vaihdettiin ja ABS -hälyjä ei ole enää tullut, mutta vaihteisto edelleen vaihtaa isommalle myöhemmin (noin 2700rpm). Välillä vaihtaa täysin normaalisti. Muuten laatikko toimii normaalisti. Ylämäessä tämä vielä korostuu enemmän. Myös laatikon adaptaatiot nollattiin, ei vaikutusta. Laatikko öljyt vaihdettu huuhtelemalla (öljyä kierrättämällä, ei pesemällä) 30tkm sitten.
Luettu vikakoodit uudestaan, vikakoodeja ei ABS -järjestelmässä eikä vaihteistossa. Ainoastaan moottorin päässä yksi hehku pimeenä. Se menee vaihtoon asap.
Olisiko kellään tietoa ja kokemusta tällaisesta kiusallisesta vaivasta tämän laatikon suhteen, mikä ilmeni hetki ABS -vian jälkeen.
Olisiko mahdollista, että sattumien summana auto yrittämään DPF -polttoa, mutta ei saa sitä päälle kun hehku pimeenä…
Olisiko mahdollista nähdä Live datalla, että pyöriikö vasen takapyörä samanlailla kuin muut? Laakeristahan se ottaa nopeuden. Takapyörien laakerit ovat vaihdettu noin 2 vuotta sitten.
Toivottavasti tästä kirjoituksesta sai selvää… :think
Kiitos jo etukäteen!
Yst. terveisin
Harri
Autoni on E91 325d (N57/204hv), M-sport 2010 LCI.
Ongelmana on, että koetauluun syttyivät varmaan kaikki mahdolliset ABS -vikavalot eli Driving stability, DBC failure, FTM system error ja Start assistance inactive. Noin 20min näiden hälyjen ilmestymisen jälkeen alkoi ZF 6-vaihteinen automaatti vaihtamaan omituisesti eli vaihtamaan isommalle myöhemmin, vasta noin 2700rpm kohdalla eritoten 2-3 ja 3-4 vaihteilla. Välillä vaihtaa täysin normaalisti. Ei nyi eikä luista. Tavallaan vaihteisto toimii silloin ns. Sport modella vähän niin kuin DS -moodissa vaikka on normaalisti D -päällä.
Nämä koetaulun ABS -hälyt välillä poistuivat ja tulivat taas takaisin. Kävin lukemassa vikakoodit ja vasemman takarenkaan ABS -sensori oli viallinen. Vaihteistossa ei vikakoodeja.
Uusi OEM ABS -sensori vaihdettiin ja ABS -hälyjä ei ole enää tullut, mutta vaihteisto edelleen vaihtaa isommalle myöhemmin (noin 2700rpm). Välillä vaihtaa täysin normaalisti. Muuten laatikko toimii normaalisti. Ylämäessä tämä vielä korostuu enemmän. Myös laatikon adaptaatiot nollattiin, ei vaikutusta. Laatikko öljyt vaihdettu huuhtelemalla (öljyä kierrättämällä, ei pesemällä) 30tkm sitten.
Luettu vikakoodit uudestaan, vikakoodeja ei ABS -järjestelmässä eikä vaihteistossa. Ainoastaan moottorin päässä yksi hehku pimeenä. Se menee vaihtoon asap.
Olisiko kellään tietoa ja kokemusta tällaisesta kiusallisesta vaivasta tämän laatikon suhteen, mikä ilmeni hetki ABS -vian jälkeen.
Olisiko mahdollista, että sattumien summana auto yrittämään DPF -polttoa, mutta ei saa sitä päälle kun hehku pimeenä…
Olisiko mahdollista nähdä Live datalla, että pyöriikö vasen takapyörä samanlailla kuin muut? Laakeristahan se ottaa nopeuden. Takapyörien laakerit ovat vaihdettu noin 2 vuotta sitten.
Toivottavasti tästä kirjoituksesta sai selvää… :think
Kiitos jo etukäteen!
Yst. terveisin
Harri
Comment