Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi 2AAF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorma
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 42

    Vikakoodi 2AAF

    Auto on BMW 325, vm2010, N53 koneella. Ei muita vikakoodeja kun 2AAF, fuel pump plausibility. Vaikka poistaa niin koodi tulee heti uudelleen. Auto toimii hyvin ja tankin pumpun paineet tasaiset n. 5000hPa eli pumpussa ei näyttäisi olevan vikaa. Valmistajan mukaan vikakoodista ei tarvitse välittää mutta katsastuksessa tulee hylky sen takia.
    Onko ideoita miten vikakoodista pääsisi eroon?
  • e36coupe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 721
    • Nokia

    #2
    Polttoaineen matalapaine anturi tuota herjaa voisi aiheuttaa. Ei ollut kallis anturi ja ihan on itse vaihdettavissa ilman suurta draamaa. Sijaitsee siinä koneen kyljessä korkeapainepumpun vieressä.

    Low pressure fuel sensor jos laittaa googleen niin tullee riittävät lisätiedot.
    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

    Työn alla: E21 320/6
    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

    Comment

    • Jupi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2019
      • 150
      • Tampere

      #3
      Itsellä lähti N43-koneisesta tuo 2AAF-koodi juuri tuon matalapaineanturin vaihdolla.

      Eikös tuohon löydy ihan bemarin oma dokumentti jota voi näyttää katsastuksessa että ei ole "oikea" vika?
      E90 318i -09

      Comment

      • Jorma
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 42

        #4
        Originally posted by e36coupe View Post
        Polttoaineen matalapaine anturi tuota herjaa voisi aiheuttaa. Ei ollut kallis anturi ja ihan on itse vaihdettavissa ilman suurta draamaa. Sijaitsee siinä koneen kyljessä korkeapainepumpun vieressä.

        Low pressure fuel sensor jos laittaa googleen niin tullee riittävät lisätiedot.
        Vaihtaisin anturin jos olisi helppo, mutta vaatii imusarjan irrotuksen kun on niin hankalassa paikassa. Olen kerran irrottanut imusarjan kun vaihdoin korkeapainepumpun mutta ei tullut silloin vaihdettua anturia.

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Jorma View Post
          Vaihtaisin anturin jos olisi helppo, mutta vaatii imusarjan irrotuksen kun on niin hankalassa paikassa. Olen kerran irrottanut imusarjan kun vaihdoin korkeapainepumpun mutta ei tullut silloin vaihdettua anturia.
          Eikä vaadi imusarjan irrotusta. Ilmanputsari, kaasuläppä ja se boxi mihin tulee piuhoja on kahdella torxilla kiinni, sitten pystyy anturin irrottamaan.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • Jorma
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 42

            #6
            Originally posted by Cunttory View Post
            Eikä vaadi imusarjan irrotusta. Ilmanputsari, kaasuläppä ja se boxi mihin tulee piuhoja on kahdella torxilla kiinni, sitten pystyy anturin irrottamaan.
            N54 koneessa onnistuu niin mutta onnistuuko N53? USA sivuilla on asiasta videoita mutta moottori on N54.

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Jorma View Post
              N54 koneessa onnistuu niin mutta onnistuuko N53? USA sivuilla on asiasta videoita mutta moottori on N54.
              N53 moottoristahan tässä on kyse, siihen kommentoin, kun olen itse parikin kertaa vaihtanut!
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Jorma
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 42

                #8
                Originally posted by Cunttory View Post
                N53 moottoristahan tässä on kyse, siihen kommentoin, kun olen itse parikin kertaa vaihtanut!
                OK. Kiitos tiedosta! Laitetaan anturi hankintaan ja katsotaan pääseekö vaihdolla eroon 2AAF koodista.

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3851
                  • Nokia

                  #9
                  N54:ssa ainakin ihan normijuttu, ei vaikuta mihinkään. Itse en korjaisi vikakoodeja vaan autoa jossa on jotain oireita.
                  BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 53*BMW

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Tomi T View Post
                    N54:ssa ainakin ihan normijuttu, ei vaikuta mihinkään. Itse en korjaisi vikakoodeja vaan autoa jossa on jotain oireita.
                    N53 on laihaseosmoottori ja laihaseos ei mene päälle vikakoodin ollessa aktiivisena.


                    ...edit, enpäs muistakkaan tuota varmaksi, mutta nox katin poltto ei ainakaan aktivoidu.
                    Last edited by Cunttory; 08-09-2021, 19:31. Reason: lisäys
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • Tomi T
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 3851
                      • Nokia

                      #11
                      Originally posted by Cunttory View Post
                      N53 on laihaseosmoottori ja laihaseos ei mene päälle vikakoodin ollessa aktiivisena.


                      ...edit, enpäs muistakkaan tuota varmaksi, mutta nox katin poltto ei ainakaan aktivoidu.
                      Hyvä huomio! Laihaseoskoneissa toki koodien korjaaminen voi kieltämättä olla aiheellista, kun voivat aiheuttaa vaivoja vaikka toiminta vaikuttaisikin ok:lta.
                      BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                      ex. 53*BMW

                      Comment

                      • Jorma
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 42

                        #12
                        Anturi tuli eilen ja vaihdoin sen, mutta edelleen tulee vikakoodi 2AAF, joten ei auttanut.
                        Foxwell mittarilla mitattuna tankin pumpun pensapaine hyvä, n.5700hpa.
                        Grafiikkakuvassa vaihtelee välillä 5708hpa-5755hpa.

                        Comment

                        • Jorma
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 42

                          #13
                          Ehkä vian jäljillä

                          Kun vaihdoin anturin niin laitoin talospaperia alle, mutta anturin irrotuksessa ei valunut yhtään pensaa ulos. Pumpun paineenpitoventtiili lienee sanonut sopimuksensa irti. Ajoin juuri koeajon vikaakoodimittari sylissä.
                          2AAF ilmestyi muutaman metrin ajon jälkeen eikä poistettaessa enää ilmestynyt takaisin ajon aikana. Ehkä erillisen paineventtiilin asennus lähelle pumppua voisi ratkaista ongelman.

                          Comment

                          • tiakri
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 208

                            #14
                            Tuo 2AAF koodi on aika yleinen N53:ssa, ja kun ilmenee ilman muita koodeja niin ei siitä kannata kauheasti huolestua, jos paineet on muuten kohdallaan.. Etenkin jos on jollain tapaa softattu niin vaikeaa elää ilman tuota koodia.

                            Ei myöskään vaikuta mitenkään laihaseosmoodiin, tai nox-polttoon.

                            Jos kone menee oikeasti limppimoodiin, eli syttyy se keltainen moottorivalo, niin silloin tuo anturin vaihto todennäköisesti auttaa.
                            E90lci'09

                            Comment

                            • Jorma
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 42

                              #15
                              Auto katsastettu!

                              Auto BMW 325-2010 on tänään katsastettu 2AAF vikakoodista huolimatta.
                              Katsastajan lukulaite ei edes näyttänyt 2AAF koodia.
                              Last edited by Jorma; 05-01-2022, 17:55.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎