Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pieni venttiilikopan öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimerifun
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 2
    • Imatra

    Pieni venttiilikopan öljyvuoto

    Auto on 325 Csi E92 vm. 2008. Kone N52K, ahtamaton suora kutonen. Pitkään kun seisoo, niin antaa vähän hajua kun käynnistää. Tutkin ja huomasin että venttiilikopan yksi ruuveista on vähän kostea. Eli varmaan kopan tiivisteen välistä tippa silloin tällöin tulee ja putoaa pakosarjan päälle. Venttiilikopan tiiviste on melko hankala vaihtaa kun on kutoskone ja kone on osittain piilossa. Tuli mieleen että olisiko mahdollista että huohotin olisi tukkeessa. Onko kokemusta ja mitä olette mieltä olette? Kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi?
    Last edited by biimerifun; 20-11-2021, 11:36. Reason: lisäys
  • Osmis
    Moderator
    • May 2006
    • 5271
    • Lieksa, Middle of Nowhere

    #2
    Näyttäshän tuon äkkiä purkavan kokonaan esiin: https://youtu.be/1lu6YJ_io6E

    Joten itse alottaisin tiivisteiden vaihdolla :think
    Sawo-Karjala - connection

    @osmis_garage

    Harraste: E30 325i Cabriolet -86

    Käyttis: E39 528i M-Sport -99

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Onko tietoa milloin se venakopan tiiviste on vaihdettu? Ellei ole vaihtaisin ihan suosiolla tiiviste kovettuu ja alkaa vuotamaan kun ikää tulee riittävästi.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #4
        N52 tiivisteen vaihto e9x koppaan ohjeaika on 3,1h joten se ei aivan vartin homma ole.
        Mulla meni ehkä 4h kun männäviikolla pajotin.

        Tiiviste ei maksa paljon, mutta virallisesti kaikki pultit pitäisi vaihtaa ja ne ovat alumiinia ja luultavasti saatavana vain orkkiksena, ja maksaa varmaan mukavasti.
        Minun yksilössä oli 3kpl pultteja poikki, ja siksi vuosi aika rajusti.

        Ja tiedoksi että se tiiviste ei ole kumitiiviste vaan sellainen alumiinirunkoinen hyvin ohut jossa on pienenpienet kumiset kohoumat jotka tiivistää.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #5
          Aloittajan autossa on muovikoppa ja normaalit kumitiivisteet, jotka itelläkin oli mennyt aika korpuksi, etenkin tulpan kolojen ympärillä olevat. Pultteja ei tarvia muovikopallisessa vaihtaa.

          Mulla ois myynnissä uudet N52 tiivisteet, sekä valvetronic moottorille ja anturille. Elring valmistaja. Sekä huohottimeen uusi kalvo.
          Last edited by bemmeri; 21-11-2021, 11:41.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by bemmeri View Post
            Aloittajan autossa on muovikoppa ja normaalit kumitiivisteet, jotka itelläkin oli mennyt aika korpuksi, etenkin tulpan kolojen ympärillä olevat. Pultteja ei tarvia muovikopallisessa vaihtaa.

            Mulla ois myynnissä uudet N52 tiivisteet, sekä valvetronic moottorille ja anturille. Elring valmistaja. Sekä huohottimeen uusi kalvo.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...98#post4313098

            Jaa, taisin itse tehdä 2006 autoon joten ilmeisesti siinä metallinen koppa
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Jaa, taisin itse tehdä 2006 autoon joten ilmeisesti siinä metallinen koppa
              Juu, tais vaihtua 2007, tms.
              Mulla 2007/7 ja siinä N52k joka mustalla suojakopalla, jonka alla muovinen venakoppa.
              Tuo päivitetty N52k moottori oli yksi kriteeri jolla etin silloin autoa, kun moottorista oli pahimpia lastentauteja karsittu pois.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • tuomastn
                Newbiemmer
                • Aug 2018
                • 3
                • Finland

                #8
                E92 m57n automaattilootien sopivuus

                — väärä osio
                Last edited by tuomastn; 30-12-2021, 06:46. Reason: Väärä sivu smh

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎