Auto on 325 Csi E92 vm. 2008. Kone N52K, ahtamaton suora kutonen. Pitkään kun seisoo, niin antaa vähän hajua kun käynnistää. Tutkin ja huomasin että venttiilikopan yksi ruuveista on vähän kostea. Eli varmaan kopan tiivisteen välistä tippa silloin tällöin tulee ja putoaa pakosarjan päälle. Venttiilikopan tiiviste on melko hankala vaihtaa kun on kutoskone ja kone on osittain piilossa. Tuli mieleen että olisiko mahdollista että huohotin olisi tukkeessa. Onko kokemusta ja mitä olette mieltä olette? Kannattaisiko vaihtaa varmuuden vuoksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pieni venttiilikopan öljyvuoto
Collapse
X
-
Näyttäshän tuon äkkiä purkavan kokonaan esiin: https://youtu.be/1lu6YJ_io6E
Joten itse alottaisin tiivisteiden vaihdolla :thinkSawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
-
-
Onko tietoa milloin se venakopan tiiviste on vaihdettu? Ellei ole vaihtaisin ihan suosiolla tiiviste kovettuu ja alkaa vuotamaan kun ikää tulee riittävästi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
N52 tiivisteen vaihto e9x koppaan ohjeaika on 3,1h joten se ei aivan vartin homma ole.
Mulla meni ehkä 4h kun männäviikolla pajotin.
Tiiviste ei maksa paljon, mutta virallisesti kaikki pultit pitäisi vaihtaa ja ne ovat alumiinia ja luultavasti saatavana vain orkkiksena, ja maksaa varmaan mukavasti.
Minun yksilössä oli 3kpl pultteja poikki, ja siksi vuosi aika rajusti.
Ja tiedoksi että se tiiviste ei ole kumitiiviste vaan sellainen alumiinirunkoinen hyvin ohut jossa on pienenpienet kumiset kohoumat jotka tiivistää.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Aloittajan autossa on muovikoppa ja normaalit kumitiivisteet, jotka itelläkin oli mennyt aika korpuksi, etenkin tulpan kolojen ympärillä olevat. Pultteja ei tarvia muovikopallisessa vaihtaa.
Mulla ois myynnissä uudet N52 tiivisteet, sekä valvetronic moottorille ja anturille. Elring valmistaja. Sekä huohottimeen uusi kalvo.
Last edited by bemmeri; 21-11-2021, 11:41.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostAloittajan autossa on muovikoppa ja normaalit kumitiivisteet, jotka itelläkin oli mennyt aika korpuksi, etenkin tulpan kolojen ympärillä olevat. Pultteja ei tarvia muovikopallisessa vaihtaa.
Mulla ois myynnissä uudet N52 tiivisteet, sekä valvetronic moottorille ja anturille. Elring valmistaja. Sekä huohottimeen uusi kalvo.
https://www.btcf.fi/forum/showthread...98#post4313098
Jaa, taisin itse tehdä 2006 autoon joten ilmeisesti siinä metallinen koppaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJaa, taisin itse tehdä 2006 autoon joten ilmeisesti siinä metallinen koppa
Mulla 2007/7 ja siinä N52k joka mustalla suojakopalla, jonka alla muovinen venakoppa.
Tuo päivitetty N52k moottori oli yksi kriteeri jolla etin silloin autoa, kun moottorista oli pahimpia lastentauteja karsittu pois.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment