Joo eli pari vuotta sitten alkoi satunnaisesti polttelemaan abs ja dsc valoja. Kylmällä ilmalla vähemmän ja lämpimällä enemmän, dsc-yksikön moottoria koputtelemalla sai tuurista riippuen pysymään poissa pitemmän aikaa. Silloin luettiin koodit, en nyt muista mitä tarkalleen antoi, mutta tuonne pumppuosastolle viittasi.
Jostain viime syksystä lähtien alkoi sitten polttamaan jatkuvasti, eikä sammunut enää millään poppakonsteilla. Nyt maanantaina, olosuhteiden pakosta (katsastus) vihdoin otin tuon yksikön irti. Irrotin moottorin, joka ei inahtanutkaan suoraa virtaa antamalla. Aukaisin moottorin ja toinen hiilistä oli jumissa. No herkistelin hiilen ja puhaltelin moottorin ja kopan puhtaaksi ja moottori toimi suoraa virtaa antamalla.
Tämän jälkeen kasasin yksikön ja asensin takaisin paikalleen, jarruissa oli hieman ilmaa ja ilmasin ihan perinteisesti ja poljin alkoi tuntua kovalta. Valot paloi taulussa edelleen, Abs, DSC ja punainen jarrun merkkivalo.
Tänään virittelin INPAN toimimaan ja antaa koodit 5df8 ja 5df4. Pumppua ei saa ajettua manuaalisesti, ei saa yhteyttä. Livedatalla katottuna absianturit näyttää järkeviä ja vaikuttaisi olevan ehjiä. Tarkottaako tää nyt että tuossa DSC-yksikössä on ohjainpuolellakin vikaa ja kuka näitä korjailee suomessa?
Jostain viime syksystä lähtien alkoi sitten polttamaan jatkuvasti, eikä sammunut enää millään poppakonsteilla. Nyt maanantaina, olosuhteiden pakosta (katsastus) vihdoin otin tuon yksikön irti. Irrotin moottorin, joka ei inahtanutkaan suoraa virtaa antamalla. Aukaisin moottorin ja toinen hiilistä oli jumissa. No herkistelin hiilen ja puhaltelin moottorin ja kopan puhtaaksi ja moottori toimi suoraa virtaa antamalla.
Tämän jälkeen kasasin yksikön ja asensin takaisin paikalleen, jarruissa oli hieman ilmaa ja ilmasin ihan perinteisesti ja poljin alkoi tuntua kovalta. Valot paloi taulussa edelleen, Abs, DSC ja punainen jarrun merkkivalo.
Tänään virittelin INPAN toimimaan ja antaa koodit 5df8 ja 5df4. Pumppua ei saa ajettua manuaalisesti, ei saa yhteyttä. Livedatalla katottuna absianturit näyttää järkeviä ja vaikuttaisi olevan ehjiä. Tarkottaako tää nyt että tuossa DSC-yksikössä on ohjainpuolellakin vikaa ja kuka näitä korjailee suomessa?
Comment