Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 DSC-ongelma 5df8 5df4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NAL-E
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 249
    • Kiuruvesi

    E91 DSC-ongelma 5df8 5df4

    Joo eli pari vuotta sitten alkoi satunnaisesti polttelemaan abs ja dsc valoja. Kylmällä ilmalla vähemmän ja lämpimällä enemmän, dsc-yksikön moottoria koputtelemalla sai tuurista riippuen pysymään poissa pitemmän aikaa. Silloin luettiin koodit, en nyt muista mitä tarkalleen antoi, mutta tuonne pumppuosastolle viittasi.

    Jostain viime syksystä lähtien alkoi sitten polttamaan jatkuvasti, eikä sammunut enää millään poppakonsteilla. Nyt maanantaina, olosuhteiden pakosta (katsastus) vihdoin otin tuon yksikön irti. Irrotin moottorin, joka ei inahtanutkaan suoraa virtaa antamalla. Aukaisin moottorin ja toinen hiilistä oli jumissa. No herkistelin hiilen ja puhaltelin moottorin ja kopan puhtaaksi ja moottori toimi suoraa virtaa antamalla.

    Tämän jälkeen kasasin yksikön ja asensin takaisin paikalleen, jarruissa oli hieman ilmaa ja ilmasin ihan perinteisesti ja poljin alkoi tuntua kovalta. Valot paloi taulussa edelleen, Abs, DSC ja punainen jarrun merkkivalo.

    Tänään virittelin INPAN toimimaan ja antaa koodit 5df8 ja 5df4. Pumppua ei saa ajettua manuaalisesti, ei saa yhteyttä. Livedatalla katottuna absianturit näyttää järkeviä ja vaikuttaisi olevan ehjiä. Tarkottaako tää nyt että tuossa DSC-yksikössä on ohjainpuolellakin vikaa ja kuka näitä korjailee suomessa?
    E91 325d -07
    Ex: E39 530daT -00
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by NAL-E View Post
    Joo eli pari vuotta sitten alkoi satunnaisesti polttelemaan abs ja dsc valoja. Kylmällä ilmalla vähemmän ja lämpimällä enemmän, dsc-yksikön moottoria koputtelemalla sai tuurista riippuen pysymään poissa pitemmän aikaa. Silloin luettiin koodit, en nyt muista mitä tarkalleen antoi, mutta tuonne pumppuosastolle viittasi.

    Jostain viime syksystä lähtien alkoi sitten polttamaan jatkuvasti, eikä sammunut enää millään poppakonsteilla. Nyt maanantaina, olosuhteiden pakosta (katsastus) vihdoin otin tuon yksikön irti. Irrotin moottorin, joka ei inahtanutkaan suoraa virtaa antamalla. Aukaisin moottorin ja toinen hiilistä oli jumissa. No herkistelin hiilen ja puhaltelin moottorin ja kopan puhtaaksi ja moottori toimi suoraa virtaa antamalla.

    Tämän jälkeen kasasin yksikön ja asensin takaisin paikalleen, jarruissa oli hieman ilmaa ja ilmasin ihan perinteisesti ja poljin alkoi tuntua kovalta. Valot paloi taulussa edelleen, Abs, DSC ja punainen jarrun merkkivalo.

    Tänään virittelin INPAN toimimaan ja antaa koodit 5df8 ja 5df4. Pumppua ei saa ajettua manuaalisesti, ei saa yhteyttä. Livedatalla katottuna absianturit näyttää järkeviä ja vaikuttaisi olevan ehjiä. Tarkottaako tää nyt että tuossa DSC-yksikössä on ohjainpuolellakin vikaa ja kuka näitä korjailee suomessa?
    Sun moottori voi edellen olla rikki, auto testaa pumppua käynnistyksen yhteydessä ja jos virrankulutus on väärä, syttyy vikavalo.

    Toki ohjainlaitteessakin vikaa voi olla

    Kysyisin apua Elehuollosta
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • NAL-E
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 249
      • Kiuruvesi

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Sun moottori voi edellen olla rikki, auto testaa pumppua käynnistyksen yhteydessä ja jos virrankulutus on väärä, syttyy vikavalo.

      Toki ohjainlaitteessakin vikaa voi olla

      Kysyisin apua Elehuollosta

      Okei, pienen tutkimuksen perusteella 5DF0 ja 5DF1 koodit viittaa yleisimmin moottoriin, voiko nuo minunkin koodit sitten tulla kuitenkin moottorista? :think
      E91 325d -07
      Ex: E39 530daT -00

      Comment

      • NAL-E
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 249
        • Kiuruvesi

        #4
        Pientä updeittiä, 5df4 hävisi nollaamisella, 5df8 tulee takaisin ja uutena ilmestyi 5dd2. Niin ja unohtui mainita, että sellainen mysteerivika ilmestyi tuon pumpun irti käyttämisen jälkeen, että mankka pimeni, sulakkeet ehjiä.
        E91 325d -07
        Ex: E39 530daT -00

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎