Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d alakierrokset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gapo
    Newbiemmer
    • Feb 2022
    • 5
    • Turku

    E91 320d alakierrokset

    Kierroksilla 1000-2000 erittäin hengetön, lähtee vetämään vasta kun saa kierroksia yli 2000, enkä meinaa siis turboviivettä, vaan erittäin hengetön, esim. liikkeelle lähtö hyvin Vmäistä.


    Auto ohjelmoitu, DPF tyhjätty ja imusarjan läpät poistettu.


    Onko täällä kettään jolla samallaista ongelmaa ollut ja mistä lähtiä etsimään?


    Auto ajettu M47 koneen tyypilliset vajaa 500tkm.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16362
    • Leppävirta

    #2
    Vetääkö se sitten millä tavalla 2000 jälkeen?

    Itsellä edellinen samanlainen oli aivan hengetön ja kaiken arpomisen ja muun mahdollisen tutkimisen jälkeen meni lopulta turbo vaihtoon. Sitten oli vetoja.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Gapo
      Newbiemmer
      • Feb 2022
      • 5
      • Turku

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      Vetääkö se sitten millä tavalla 2000 jälkeen?

      Itsellä edellinen samanlainen oli aivan hengetön ja kaiken arpomisen ja muun mahdollisen tutkimisen jälkeen meni lopulta turbo vaihtoon. Sitten oli vetoja.

      Epäilin itsekin, että voisi liittyä turboon, vieläkun näissä taitaa olla muuttuvasiipinen, jos juntturassa tm..


      Toinen turbo löytyisi kyllä huomattavasti vähemmän ajetusta..


      Vetää ihan ok kyllä tuon jälkeen, mutta ennen todella hengetön.

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 740

        #4
        Toimiko aiemmin normaalisti?

        Comment

        • Elätti
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 162
          • Great Kuopio Area

          #5
          Alavääntöä M47 ei ole kaksisesti jo alun alkaenkaan. Ne vähätkin alaväännöt katoaa kun ne imusarjan läpät poistetaan. Niitten tarkoitus on nimenomaan parantaa alavääntöä.

          Comment

          • Gapo
            Newbiemmer
            • Feb 2022
            • 5
            • Turku

            #6
            Originally posted by Elätti View Post
            Alavääntöä M47 ei ole kaksisesti jo alun alkaenkaan. Ne vähätkin alaväännöt katoaa kun ne imusarjan läpät poistetaan. Niitten tarkoitus on nimenomaan parantaa alavääntöä.



            Auto voisi sanoa olevan täysin hengetön noilla kierroksilla, kuin ajaisi 50hv fiat puntolla vaikka olisi talla pohjassa. 2200rpm jälkeen potkaisee sitten kera mustan pilven.



            Epäilys, että olisi turbo tullut tiensä päässä / siivet juntturassa X asennossa.


            Antoi vikakoodia mm. ahtopaineen ohjauspiiri, positiivinen poikkeama, katkonainen 4530


            Ahtopaineen säätöventtiili, katkonainen 44CC

            Comment

            • Elätti
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 162
              • Great Kuopio Area

              #7
              Originally posted by Gapo View Post
              Auto voisi sanoa olevan täysin hengetön noilla kierroksilla, kuin ajaisi 50hv fiat puntolla vaikka olisi talla pohjassa. 2200rpm jälkeen potkaisee sitten kera mustan pilven.



              Epäilys, että olisi turbo tullut tiensä päässä / siivet juntturassa X asennossa.


              Antoi vikakoodia mm. ahtopaineen ohjauspiiri, positiivinen poikkeama, katkonainen 4530


              Ahtopaineen säätöventtiili, katkonainen 44CC

              Kokeile liikkuuko se turbon säätötanko kun auto on sammuksissa. Sen pitäisi kyllä ihan kevyellä liikkeellä liikkua.


              Jos ei liiku niin joko säätösiivikko jumissa tai säätömoottori. Ainakin vikakoodit viittaa siihen että vikaa on joko säätimessä tai turbo kaput. Ja jos pystyt niitä ahtopaineita jotenkin tarkastelemaan ajossa (esim INPA) niin se auttaisi myös.


              EDIT. Ahtopaineanturi löytyy imusarjan tulipellin päästä alapuolelta. Voi olla että se on rikki tai liitin huonosti paikallaan.
              Last edited by Elätti; 22-02-2022, 15:16.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎