Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyörän kulmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alfaromeo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2019
    • 254
    • Suomi

    #16
    Niinkuin mainittu, camberit heittää huolestuttavasti. Edessä jopa posiitivista, ei hyvä homma.

    Itellä edessä 225/35-19 Sava Intensa 6mm ja takana 255/30-19 Falken FK-510 3mm. Paineet edessä 2,7bar ja takana 2,9bar.

    Tööttäsin viime syksynä tämmöiset kulmat sisään



    Takapäähän löin camberit tappiin asti tarkoituksella, ääritilanteissa mahtuu pyörä kaareen.

    Menee suoraan ja nätisti. Toki, aivan hirveimmillä pikkuteillä matalilla nopeuksilla voi hieman hakea..
    E92 335ia
    F11 535ia

    Comment

    • bmw1234567
      Newbiemmer
      • Mar 2022
      • 21
      • Inkoo

      #17
      Originally posted by alfaromeo View Post
      Niinkuin mainittu, camberit heittää huolestuttavasti. Edessä jopa posiitivista, ei hyvä homma.

      Itellä edessä 225/35-19 Sava Intensa 6mm ja takana 255/30-19 Falken FK-510 3mm. Paineet edessä 2,7bar ja takana 2,9bar.

      Tööttäsin viime syksynä tämmöiset kulmat sisään



      Takapäähän löin camberit tappiin asti tarkoituksella, ääritilanteissa mahtuu pyörä kaareen.

      Menee suoraan ja nätisti. Toki, aivan hirveimmillä pikkuteillä matalilla nopeuksilla voi hieman hakea..
      Ootko poistanu sen tapin etuiskereiden yläpäästä että saat säädettyä enemmän camberia vai saako näissä ilman sen poistoa säädettyä hyvin etupään camberia?

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1587
        • vihti

        #18
        Nelikutosessa muistaakseni vakiona aavistuksen soiket yläpään kiinnitysreiät, muissa bemareissa en ole havainnut. Tossa aloituksen kuvassa toinen puoli on ok mutta plus camberin puolella jotain väljää tai sitten vääntynyt olkavarsi. Yleensä etu camberit asettuu noin -1 tuntumaan Bmw ”sopivalla” madalluksella eli ei tonttiin asti
        E39 523i Turbo

        Comment

        • alfaromeo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2019
          • 254
          • Suomi

          #19
          Autossa on K-Sportin coilover. Edessä on camberin säätö iskarin yläpäässä, mutta nämä arvot olivat aiemman omistajan säätämät. En koskenut niihin, kun olivat ihan ok ja tasan.
          E92 335ia
          F11 535ia

          Comment

          • bmw1234567
            Newbiemmer
            • Mar 2022
            • 21
            • Inkoo

            #20
            Mut kysymys kuuluukin, saako noita etu cambereita säädettyä miinuksel puolelle. Ajoneuvo on vakio alustalla

            Comment

            • alfaromeo
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2019
              • 254
              • Suomi

              #21
              Originally posted by bmw1234567 View Post
              Mut kysymys kuuluukin, saako noita etu cambereita säädettyä miinuksel puolelle. Ajoneuvo on vakio alustalla
              Etupäässä ei ole camber säätöä vakiona. "Virityksistä" ei ole itsellä kokemusta.
              E92 335ia
              F11 535ia

              Comment

              • ozi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 265

                #22
                Originally posted by bmw1234567 View Post
                Mut kysymys kuuluukin, saako noita etu cambereita säädettyä miinuksel puolelle. Ajoneuvo on vakio alustalla
                Onko sinne vaihdettu m3:sen wishbonet jotka lisää campberia mallinsa takia ? Muistaakseni -1-1,5 astetta. Ne tunnistaa ulkoisesti kun ovat käyrät kuten banaani ja vakiot ovat vähän kutomispuikon malliset eli sellainen jyrkähkö koukku ulkopäässä
                No turbo shit - just real shit
                e92 335i

                Comment

                • bmw1234567
                  Newbiemmer
                  • Mar 2022
                  • 21
                  • Inkoo

                  #23
                  Originally posted by ozi View Post
                  Onko sinne vaihdettu m3:sen wishbonet jotka lisää campberia mallinsa takia ? Muistaakseni -1-1,5 astetta. Ne tunnistaa ulkoisesti kun ovat käyrät kuten banaani ja vakiot ovat vähän kutomispuikon malliset eli sellainen jyrkähkö koukku ulkopäässä
                  Ei ole m3 varret vaan ne ”virkkuu koukut” auto menossa uudellee suuntaukseen samalle tekijälle takuuna kun kysäsin asiasta. Eikös noi camber kulmat pitäis saada suht identtisiksi akselittain?

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1203
                    • GrassLake

                    #24
                    Originally posted by bmw1234567 View Post
                    Ei ole m3 varret vaan ne ”virkkuu koukut” auto menossa uudellee suuntaukseen samalle tekijälle takuuna kun kysäsin asiasta. Eikös noi camber kulmat pitäis saada suht identtisiksi akselittain?
                    Ei ne ikinä ihan tasan ole, vajaa puoli astettakin voi olla eroa.
                    Sun lapun perusteella jotain on vääntynyt tai pusla rikki, jos mittauksessa ei ole mennyt mitään persiilleen.

                    Comment

                    • Georgios Terziakis
                      BTCF Member
                      • Sep 2010
                      • 343
                      • Imatra

                      #25
                      puolen asteen heitto on jo liikaa, kun katsoo tuota toleranssialuetta.
                      En tiä miltä näyttää satavarmasti ehjä auto vakioalustalla, kun omat bemut on aina ollu säädettävillä.
                      BMW 335i coupe -06
                      BMW 330i coupe -00
                      Ja pari vanhempaa menOpeliä

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16262
                        • Asikkala

                        #26
                        En tiedä katsellaanko eri lappua vai mitä täällä puhutaan camber-erosta mutta etu oikea -1ast 14' ja vas -1ast 06'

                        Comment

                        • Georgios Terziakis
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 343
                          • Imatra

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          En tiedä katsellaanko eri lappua vai mitä täällä puhutaan camber-erosta mutta etu oikea -1ast 14' ja vas -1ast 06'
                          Katotaan eri lappuja. Katso topikin ekan viestin kuva.
                          Edessä vasen +0ast 27' ja oikea -0ast 34'
                          Takana vasen -0ast 53' ja oikea -1ast 47'
                          BMW 335i coupe -06
                          BMW 330i coupe -00
                          Ja pari vanhempaa menOpeliä

                          Comment

                          • bmw1234567
                            Newbiemmer
                            • Mar 2022
                            • 21
                            • Inkoo

                            #28
                            Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                            Katotaan eri lappuja. Katso topikin ekan viestin kuva.
                            Edessä vasen +0ast 27' ja oikea -0ast 34'
                            Takana vasen -0ast 53' ja oikea -1ast 47'
                            Oisko paras ajettavuuden kannalta saada etucamberit pikkusen - miinukselle ja taakse sinne lähelle -1 luokkaa? Ensi viikolla viemässä suuntaukseen niin olis varmaan hyvä tietää tietää mitkä arvot olisi suurinpiirtein hyvät ettei taas laiteta miten sattuu..

                            Comment

                            • Georgios Terziakis
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 343
                              • Imatra

                              #29
                              Vakioarvoihin kannattaa laitattaa. Eli olisko edessä noin -1astetta ja takana vähemmän, mutta miinuksella kuitenkin.
                              Se, miten se onnistuu edessä ilman säädettäviä yläpäitä, onkin sitten asentajan murhe, vinguttavatko kiinnitysreikiä soikeiksi vai mitenkö?
                              BMW 335i coupe -06
                              BMW 330i coupe -00
                              Ja pari vanhempaa menOpeliä

                              Comment

                              • bmw1234567
                                Newbiemmer
                                • Mar 2022
                                • 21
                                • Inkoo

                                #30
                                Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                                Vakioarvoihin kannattaa laitattaa. Eli olisko edessä noin -1astetta ja takana vähemmän, mutta miinuksella kuitenkin.
                                Se, miten se onnistuu edessä ilman säädettäviä yläpäitä, onkin sitten asentajan murhe, vinguttavatko kiinnitysreikiä soikeiksi vai mitenkö?
                                Yläpäässä on varaa säätää camberia kun kun poistaa sen ”nupin” tällä tavoin. Eri asia sitte lähteekö säätämään tolla tyylillä, mut sen näkee sitten.
                                Last edited by bmw1234567; 19-12-2022, 16:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎