Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57-TUD30 maf/kaasuläppä vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hunnari
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 19
    • Tampere

    M57-TUD30 maf/kaasuläppä vikakoodit

    Potilaana E91 325D. Savuttaa julmetusti käynnistyksen jälkeen sekä lykkää vikakoodeja maffista ja kaasuläpästä.
    Vikakoodit:
    3FF0
    483D
    43E2
    43D1
    4677
    Koodit nollattu jonka jälkeen vaihdettu toisesta moottorista maffi ja kaasuläppä sekä map anturi puhdistettu. Käynnistyksen jälkeen samat vikakoodit palaa takaisin.
    Selasin foorumia ja löysin että samoja ongelmia on ollut muillakin mutta ratkaisua ei löytynyt. Neuvoja kaivataan mitä tehdä seuraavaksi. :think
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2693
    • Tampere

    #2
    Kuinka suuttimien tilanne mahtaa olla? Näyttääkö MAF loogisia lukemia ja liikkuuko kaasuläppä esim. testerillä ajettuna?
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Elätti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 158
      • Great Kuopio Area

      #3
      Originally posted by Hunnari View Post
      Potilaana E91 325D. Savuttaa julmetusti käynnistyksen jälkeen sekä lykkää vikakoodeja maffista ja kaasuläpästä.
      Vikakoodit:
      3FF0
      483D
      43E2
      43D1
      4677
      Koodit nollattu jonka jälkeen vaihdettu toisesta moottorista maffi ja kaasuläppä sekä map anturi puhdistettu. Käynnistyksen jälkeen samat vikakoodit palaa takaisin.
      Selasin foorumia ja löysin että samoja ongelmia on ollut muillakin mutta ratkaisua ei löytynyt. Neuvoja kaivataan mitä tehdä seuraavaksi. :think
      Ettei "kaasuläppä" vaan avautuisi vain osittain? tai miten se liikkuu ylipäätään? Kun sehän aiheuttaa sen että ei saa kone ilmaa ja savuttaa.

      Comment

      • Hunnari
        Newbiemmer
        • Oct 2014
        • 19
        • Tampere

        #4
        Originally posted by JaniLap View Post
        Kuinka suuttimien tilanne mahtaa olla? Näyttääkö MAF loogisia lukemia ja liikkuuko kaasuläppä esim. testerillä ajettuna?
        Ei vielä kokeiltu testerillä, pienen lenkin perusteella turbo on ainakin sökö kun ei tunnu kulkevan mihkään ja turbo yltä päältä öljyssä.

        Comment

        • Hunnari
          Newbiemmer
          • Oct 2014
          • 19
          • Tampere

          #5
          Noniin päivitellään tänne vähän vielä jälkikäteen kun vika selvisi. Otin egr venttiilin käteen ja oli suunnitelmana putsata ja koittaa toimiiko paremmin. Huomasin että egr:n sisuksista puuttui "läppä" joka päästä pakokaasua koneeseen. Eli kaikki pakokaasu painui suoraan imusarjaan. Uudella egr kikkareella alkoi käynti parantua heti, mutta vielä tuli pieni kanki pakoputkesta. Kaksi suutinta oli rikki ja kun ne oli vaihdettu auto toimii taas normaalisti. Turbokin paljastui täysin ehjäksi vaikka öljyinen olikin. Mysteeriksi jäi minne egr venttiilin "lautanen/läppä" on hävinnyt. Onko koneen sisällä vai onko joku seppä tehnyt kehnon egr:n poiston

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎