Originally posted by expertti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 LCI hävitti virrat täysin ja tokeni noin vartin päästä?
Collapse
X
-
Originally posted by Zeta View PostEn jaksa enää kerrata mutta lyhyesti: puhelimessa auton korjaus piti mennä kampanjan piikkiin -> auton hinautus korjaamolle -> auton purkaminen ja vikaselvitys -> vika oli kuin olikin oikea mutta ei menekään kampanjan piikkiin -> laitetaanko rahalla kuntoon vai hinaatko romun pois? Sopivasti vakuutuksen hinausturvaan kuuluu vain yksi hinauskeikka, joten vaihtoehdot nollissa
Josta opimme: ota vahvistus auton kuulumisesta kampanjaan ensin kirjallisena ja sitten vasta hinauta auto korjaamolle. Jos ei kuulu siihen, niin paljon halvempia vaihtoehtoja korjaukseen löytyy muualta, varsinkin jos vika on heti kättelyssä 98% varmasti tiedossasi.
Nyt kiinnostaa enemmän miten aloituspostaajan auton kanssa kävi. Löytyikö vika vai ajellaanko vain niin kauan kuin pelaa?
Epäilen vahvasti tuota sulakerasian virtakaapeliongelmaa, mutta päättelin googlettamalla että siihen olisi takaisinkutsu vain USA:ssa ja (warm climate) autoissa. Voisi toki kysyä merkkihuollosta..
Tässä tarkempaa tietoa https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/201...3V044-8024.pdf
Tilasin tuon johdon pätkän (osa 61 12 9 312 133) 30 eurolla joka tapauksessa, voisi sen itsekin vaihtaa mutta onko suositella jotain työkalua millä tuon saisi tukevasti puristettua?
Täytyy ensi viikolla purkaa hanskalokero irti ja tutkia tarkemminE90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostTilasin tuon johdon pätkän (osa 61 12 9 312 133) 30 eurolla joka tapauksessa, voisi sen itsekin vaihtaa mutta onko suositella jotain työkalua millä tuon saisi tukevasti puristettua?
Ja sen sulakerasian joutuu purkamaan pois, se on sellainen kaksiosainen kennomainen systeemi ja mahdollisen sulamisen näkee vasta avauksen jälkeen.-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
-
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostJohdon pätkä ei yksistään auta, jos se viallinen johto on jo päässyt käräyttämään sulakerasian taustaa. Uusi sulakerasian pohja oli muistaakseni jotain 130e ja sen joutuu myös vaihtamaan jos siellä sulamista muoveissa.
Ja sen sulakerasian joutuu purkamaan pois, se on sellainen kaksiosainen kennomainen systeemi ja mahdollisen sulamisen näkee vasta avauksen jälkeen.
Onko se kuitenkin tuo akun päällä oleva IBS moduuli joka sitä virtaa katkoo, ei kai sulakerasiassa älyä ole? Vois kai sekin jotenkin olla menossa paskaksi?E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostJuu täytyy tutkia kun tuon saa auki että onko sulakerasia vaihtokunnossa.. Sinänsä nyt ei paha ois (kai) vaihtaa sekin samalla..
Onko se kuitenkin tuo akun päällä oleva IBS moduuli joka sitä virtaa katkoo, ei kai sulakerasiassa älyä ole? Vois kai sekin jotenkin olla menossa paskaksi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllä se ongelma on suurella todennäköisyydellä siellä JBE:n luona sulakerasian liitoksessa kuten tässä on sanottu jo useita kertoja. IBS ei tälläistä aiheuta, toki auton pohjassa oleva päävirtakaapelin liitos voi aiheuttaa, mutta sillä nyt ei ole tekemistä IBS:n kanssa. IBS ei virtoja katko, sitä käytetään latauksen/purkamisen seurantaan, että auto tietää mikä akun varaustila on. Tässä tapauksessa niitä virtoja katkoo luultavasti ihan huono mekaaninen liitos, ei siis mitään älyboksi.
Kysyin myös takaisinkutsuista. Espoon Laakkoselta joku Asta vastasi about näin:
"Olemme suorittaneet linkittämäsi takaisinkutsun korjauksia, autoille joita kampanja on koskenut.
Tarkistin vielä että autossanne ei ole tätä takaisinkutsua avoimena, jolloin mahdollinen korjauskulu ei kuulu valmistajan piiriin.
Autonne olisi hyvä tutkia, jotta vianaiheuttaja ja korjaus tarve tarkentuisi."
Autokeskuksen huoltopäällikkö vastasi ja oli erittäin kiinnostunut keskustelemaan asiasta, mutta liekkö ollut sama tuomio.
Noh, kuitenkin.. Tänään lauantaina oli hieman aikaa keskittyä asiaan, ja tarttua toimeen. Aivan vittumainen purettava tuo sulakeboksi siellä on yksi ruuvi mihin ei meinaa päästä millään käsiksi, ylävasen. Sain sen kuitenkin auki, mutta seuraava ongelma ettei sulakeboksia saa tarpeeksi ulos että pääsisi siihen hemmetin kaapeliin kattomaan..
Koska kyseessä parkkipaikkaremppa ja ovet piti saada lukkoon yöksi niin jatkuu myöhemmin. Voisin melkeinpä vaihtaa koko junction boxin samalla jos ei maltaita maksa..
Tämmösiä..E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostVoisin melkeinpä vaihtaa koko junction boxin samalla jos ei maltaita maksa..-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
-
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostHieman päivitystä tähän hommaan. Purin jokunen viikko sitten hanskalokeron pois, ja oireet jatkuvat. Vika on aika 100% tämä koska nykimällä päävirtakaapelia vänkärin seinästä se korjaantuu. Sain myös tilattua sen korjauskaapelin ja haalittua kaikki tarpeet korjaamiseen.
Kysyin myös takaisinkutsuista. Espoon Laakkoselta joku Asta vastasi about näin:
"Olemme suorittaneet linkittämäsi takaisinkutsun korjauksia, autoille joita kampanja on koskenut.
Tarkistin vielä että autossanne ei ole tätä takaisinkutsua avoimena, jolloin mahdollinen korjauskulu ei kuulu valmistajan piiriin.
Autonne olisi hyvä tutkia, jotta vianaiheuttaja ja korjaus tarve tarkentuisi."
Autokeskuksen huoltopäällikkö vastasi ja oli erittäin kiinnostunut keskustelemaan asiasta, mutta liekkö ollut sama tuomio.
Noh, kuitenkin.. Tänään lauantaina oli hieman aikaa keskittyä asiaan, ja tarttua toimeen. Aivan vittumainen purettava tuo sulakeboksi siellä on yksi ruuvi mihin ei meinaa päästä millään käsiksi, ylävasen. Sain sen kuitenkin auki, mutta seuraava ongelma ettei sulakeboksia saa tarpeeksi ulos että pääsisi siihen hemmetin kaapeliin kattomaan..
Koska kyseessä parkkipaikkaremppa ja ovet piti saada lukkoon yöksi niin jatkuu myöhemmin. Voisin melkeinpä vaihtaa koko junction boxin samalla jos ei maltaita maksa..
Tämmösiä..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Sain tämän nyt tehtyä. Onneksi tuli hankittua myös uusi sulakeboksi, oli nimittäin sen verran pahasti hitsaantunut tuo päävirtakaapeli kiinni boksiin ettei lähtenyt millään ehjänä irti.
Mutta hienosti onnistui, nyt on kaikki kunnossa. Vähän ihmetystä aiheutti kun operaation jälkeen ei radioon tullut virtoja mutta kaikki muu tuntui pelittävän. Syynä oli se etten ollut huomannut siirtää vanhasta sulakerasiasta uuteen kahta pientä mustaa "shunt"ia.
Ohjeiden mukaan vanhasta kaapelista piti pätkäistä vain 15cm pois, ja se korvaava on paljon pidempi, mutta mahtuuhan se tuolla kiertämään.E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostVika toistui viikon päästä, tuo takaluukku ei varmaan vaikuttanut asiaan kun tälläkertaa se oli kiinni.. Mutta yhdistävä tekijä molemmissa noin 3 tuntia yhtämittaista ajoa.
Epäilen vahvasti tuota sulakerasian virtakaapeliongelmaa, mutta päättelin googlettamalla että siihen olisi takaisinkutsu vain USA:ssa ja (warm climate) autoissa. Voisi toki kysyä merkkihuollosta..
Tässä tarkempaa tietoa https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/201...3V044-8024.pdf
Tilasin tuon johdon pätkän (osa 61 12 9 312 133) 30 eurolla joka tapauksessa, voisi sen itsekin vaihtaa mutta onko suositella jotain työkalua millä tuon saisi tukevasti puristettua?
Täytyy ensi viikolla purkaa hanskalokero irti ja tutkia tarkemminE93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMillä työkalulla puristit kaapelin liitoksen kiinni?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Ehkä siihen täytyy tyytyä.
Ihan tämmöiseen ei viitsi investoida:
Mut nää vois hommata, jos noilla sen sais tehtyä:
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostEhkä siihen täytyy tyytyä.
Ihan tämmöiseen ei viitsi investoida:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001...3550mm2-AWG-20
Originally posted by Silmaauki View PostMut nää vois hommata, jos noilla sen sais tehtyä:
https://www.am-asennus.fi/tuote/kaap...-6-50mm%C2%B2/Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMillä työkalulla puristit kaapelin liitoksen kiinni?
Tuommosella budjettityökalulla mätkin.. Ei ollut mikään kauhean helppo homma kun hankala paikka johtuen suht lyhyistä johdoista, mutta onnistui kun tarpeeksi vasaroi. Jollain kunnon työkalulla varmaan kuitenkin paljon helpompaa.E90lci'09
Comment
-
-
Nyt olen kyllä iloinen, että tuli hommattua tuo kunnollinen työkalu kaapeliholkin puristukseen. Tässä mun talvipulkassa kun on joskus aikaisemmin vaihdettu plussakaapelin sulakeboksin puoleiseen päähän pätkä uutta kaapelia. Mutta näyttää siltä, että työn on tehnyt joku kysäseppä soveltaen niillä osilla ja työkaluilla mitä nyt hyllystä on just silloin löytynyt.
Tällä kertaa ongelmana ei ollut löysä sulakeboksin liitos. Minulla plussakaapeli oli hitsautunut kokonaan poikki muusta paikasta sulakeboksin läheltä. Ensin jo aattelin, että turhaan tuli uusi sulakeboksi ostettua. Sulakeboksi kun näytti aivan ehjältä. Joskus muinoin tähän oli vaihdettu pätkä jotain muuta samanvahvuista kaapelia. Jatko oli tehty holkilla, joka oli puristettu jotenkin littaan ja päälle oli laitettu ilmeisesti sähköteippiä, eikä suinkaan kutistesukkaa. Tämä liitos oli nyt tullut tiensä päähän. Kaapeli oli hitsautunut poikki aivan holkin vierestä. Kaapelissa oli nähtävissä runsaasti hapettumaa, joka sitten pikkuhiljaa oli heikentänyt liitosta ja johtanut lopulliseen hitsautumiseen poikki. Ja se kaapelin toinen pää oli sulakeboksiin kiinnitetty juottamalla. Joten vanhaa kaapelia en sitten saanut irti sulakeboksista, en millään.
Asennus oli taas siltä osin inhottava, että liittimien lukitusklipsejä ei oikein nähnyt. Yhden lukitusklipsin onnistuinkin rikkomaan osittain.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment