Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47N2 Imusarjan tiivisteet orkkis vs reinz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 697

    M47N2 Imusarjan tiivisteet orkkis vs reinz

    Imusarjan tiivisteet vuotavat öljyä koneen kylkeen:

    Joskus vaihdoin tiivisteet muistaakseni Reinz valmistamiin kauan sitten ja sen jälkeen imusarja on kyllä ollut useamman kerran irti mutta tiivisteet ovat näyttäneet ehjälle ja pehmeälle.

    Eihän siellä tietysti pitäisi öljyä olla mutta vissiin turbosta sitä vähän tulee vaikka ei sillä yli 50tkm ole ajettu. Ilma vuotoa ei ole mutta öljy sieltä mehii ulos kuitenkin.


    Nyt imusarja on taas lähdössä irti koska common rail pumppu pitäisi vaihtaa.

    Onko orkkis imusarjan tiivisteet parempia?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9147
    • Oulu

    #2
    Laita elring:in tiivisteet.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Elätti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 158
      • Great Kuopio Area

      #3
      Ite vaihdoin talvella Reinzit ja ihan laadukkailta ne kyllä vaikutti ja toistaiseksi ovat ajaneet asiansa.



      Ja se öljy sinne imusarjaan tulee todennäköisemmin huohottimesta kuin turbolta.

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 697

        #4
        Originally posted by Elätti View Post
        Ite vaihdoin talvella Reinzit ja ihan laadukkailta ne kyllä vaikutti ja toistaiseksi ovat ajaneet asiansa.



        Ja se öljy sinne imusarjaan tulee todennäköisemmin huohottimesta kuin turbolta.
        Kiitos tiedosta. Onko siellä jotain mikä hajoaa vai ihan normaalia?

        Tässä kuvassa taitaa olla öljynerotus ja huohotuksen osat:

        Comment

        • Elätti
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 158
          • Great Kuopio Area

          #5
          Originally posted by Kouris View Post
          Kiitos tiedosta. Onko siellä jotain mikä hajoaa vai ihan normaalia?

          Tässä kuvassa taitaa olla öljynerotus ja huohotuksen osat:
          https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3668
          Mitä itse olen nyt vuoden verran ihmetellyt märkivää ahtoputkistoa, niin olen tullut siihen tulokseen, että siinä huohottimen kannessa oleva kumiventtiili kovettuu aikain saatossa ja isoilla ahdoilla imusarjaan imeytyy koneesta öljyä, koska venttiili ei sulje huohotusreittiä. Jostain ulkomaan foorumista luin tällaista epäilyä. Vaihdoin pari viikkoa sitten tuon koko huohottimen kansineen uuteen ja laitoin vortex-erottimen tilalle vanhanmallisen huoparullan. TIS sanoo kanssa reilusti öljyä syöville M47 moottoreilla hoitokeinoksi tuota huoparullaa. Tuota huohottimen kanteen tulevaa kumiosaa ei saa erikseen, vaan on ostettava koko huohottimen kansi.

          En ole nyt laiskuuttani putsannut ahtoputkia, joten en voi kommentoida tuloksista. Eipä tuo oma nyt kauheasti kurlaa öljyä, menisikö reilu litra 15tkm.

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 697

            #6
            Originally posted by Elätti View Post
            Mitä itse olen nyt vuoden verran ihmetellyt märkivää ahtoputkistoa, niin olen tullut siihen tulokseen, että siinä huohottimen kannessa oleva kumiventtiili kovettuu aikain saatossa ja isoilla ahdoilla imusarjaan imeytyy koneesta öljyä, koska venttiili ei sulje huohotusreittiä. Jostain ulkomaan foorumista luin tällaista epäilyä. Vaihdoin pari viikkoa sitten tuon koko huohottimen kansineen uuteen ja laitoin vortex-erottimen tilalle vanhanmallisen huoparullan. TIS sanoo kanssa reilusti öljyä syöville M47 moottoreilla hoitokeinoksi tuota huoparullaa. Tuota huohottimen kanteen tulevaa kumiosaa ei saa erikseen, vaan on ostettava koko huohottimen kansi.

            En ole nyt laiskuuttani putsannut ahtoputkia, joten en voi kommentoida tuloksista. Eipä tuo oma nyt kauheasti kurlaa öljyä, menisikö reilu litra 15tkm.



            Pitääkin laittaa samanlainen setti. Ei se toi itselläkään mitenkään paljon öljyä syö.. putkissa on vaan öljyä. Tuskin kehtaan minäkään niitä ruveta putsailemaan, näkeehän sen viimeiseltä öljytikusta oliko mitään vaikutusta.

            Ilmeisesti huohotin kokonaisuuden huoparullalla saa tällä numerolla: 11127791552 ??

            Comment

            • Elätti
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 158
              • Great Kuopio Area

              #7
              Originally posted by Kouris View Post


              Pitääkin laittaa samanlainen setti. Ei se toi itselläkään mitenkään paljon öljyä syö.. putkissa on vaan öljyä. Tuskin kehtaan minäkään niitä ruveta putsailemaan, näkeehän sen viimeiseltä öljytikusta oliko mitään vaikutusta.

              Ilmeisesti huohotin kokonaisuuden huoparullalla saa tällä numerolla: 11127791552 ??

              Ollakseni rehellinen en osaa varmaksi sanoa että mikä ero noilla eri koodin huohottimilla on. Itse ostin muistaakseni 11 12 7 793 163 tämän:







              Kuten selväksi käy niin tuota sinun osanumeroa ei ole tuolle osalle linkitetty. Fyysisesti tuo swagin pömpeli näytti aivan identtiseltä alkuperäisen kotelon kanssa. Piti siitä kuitenkin pari pyyhkäisyä viilalla ottaa yhden ruuvin kohdalta muovia että mahtui paikalleen. Ja tuo minun linkkaama tuote on vissiin tarkoitettu M57 koneisiin, mutta en kyllä osaa yhtään sanoa että mitä eroa noilla on jos mitään M47 kanssa. Mutta olettaisin että tuo 11127791552 kun käy alkupään M47 niin uskoisin että käy myös M47N2.



              Muista sitten, että huoparulla pitää vaihtaa 30tkm välein.

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 697

                #8
                Originally posted by Elätti View Post
                Ollakseni rehellinen en osaa varmaksi sanoa että mikä ero noilla eri koodin huohottimilla on. Itse ostin muistaakseni 11 12 7 793 163 tämän:







                Kuten selväksi käy niin tuota sinun osanumeroa ei ole tuolle osalle linkitetty. Fyysisesti tuo swagin pömpeli näytti aivan identtiseltä alkuperäisen kotelon kanssa. Piti siitä kuitenkin pari pyyhkäisyä viilalla ottaa yhden ruuvin kohdalta muovia että mahtui paikalleen. Ja tuo minun linkkaama tuote on vissiin tarkoitettu M57 koneisiin, mutta en kyllä osaa yhtään sanoa että mitä eroa noilla on jos mitään M47 kanssa. Mutta olettaisin että tuo 11127791552 kun käy alkupään M47 niin uskoisin että käy myös M47N2.



                Muista sitten, että huoparulla pitää vaihtaa 30tkm välein.

                Tuota en olisi arvannutkaan että huoparulla pitää vaihtaa. Samalla voi laittaa uuden ilmansuodattimen kun se taitaa olla siinä kannen alla hiukan. 30tkm taitaa olla itellä ongelma vain siinä mielessä että menee 10v jotta saa ajettua sen tällä työmatkalla


                Öljynvuotamisen syykin taisi selvitä. Korkeapainepumpulta tulevassa putkessa on kuminen tuki siinä imusarjan liitoskohdassa. Se on vissiin turvonnut ja oli vähän imusarjan ja kannen välissä.

                Comment

                • Elätti
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 158
                  • Great Kuopio Area

                  #9
                  Originally posted by Kouris View Post
                  Tuota en olisi arvannutkaan että huoparulla pitää vaihtaa. Samalla voi laittaa uuden ilmansuodattimen kun se taitaa olla siinä kannen alla hiukan. 30tkm taitaa olla itellä ongelma vain siinä mielessä että menee 10v jotta saa ajettua sen tällä työmatkalla


                  Öljynvuotamisen syykin taisi selvitä. Korkeapainepumpulta tulevassa putkessa on kuminen tuki siinä imusarjan liitoskohdassa. Se on vissiin turvonnut ja oli vähän imusarjan ja kannen välissä.
                  Kyllä, pitää purkaa koneen päältä muovit, ottaa oikea iskaritornin tukitanko ja ilmansuodattimen kotelo irti, sekä irrottaa suuttimien johtosarjan kiinnikkeet että saa sen huohottimen kannen irti. Vaikka miten monta kertaa oon jo purkanut tuon ilmansuodattimen kotelon irti niin edelleen se on yhtä vittusaatanaa laittaa paikoileen.



                  Mutta hyvä että vuotokohta löytyi. Ihme kun ei ole ollut imuvuotoa jos siellä välissä on ollut sinne kuulumatonta.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5258
                    • Pirkkala

                    #10
                    Dieselissä ei varsinaisesti voikaan olla imuvuotoa koska imusarjasta puuttuu pääsääntöisesti alipaine.

                    Kaasuläppää kaiketi pidetään välillä kiinni osittain jotta saadaan egr toimintaa tehostettua.

                    Mutta pieni reikä ei häiritse tuon ikäkauden dieseliä vielä siinä määrin että sitä ajossa huomaisi
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Elätti
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 158
                      • Great Kuopio Area

                      #11
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Dieselissä ei varsinaisesti voikaan olla imuvuotoa koska imusarjasta puuttuu pääsääntöisesti alipaine.

                      Kaasuläppää kaiketi pidetään välillä kiinni osittain jotta saadaan egr toimintaa tehostettua.

                      Mutta pieni reikä ei häiritse tuon ikäkauden dieseliä vielä siinä määrin että sitä ajossa huomaisi
                      Mitähän minä oikein horisin .

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎