Ostin moottori vikaisen 2.0i E91:kkösen iltojen iloksi.
Edellinen omistaja kertoi ajaneensa normaaliin tapaan parkkiin jossa se oli seisonut useita päiviä, jonka jälkeen se ei enään lähtenyt käyntiin vaikka starttailu kuinka paljon. On yrittänyt kuulemma hinaamallakin käynnistää mutta kone ei lupaillut yhtään. Kun olivat puristuksia mitanneet niin koneesta niitä ei ollut löytynyt "en tiedä kävivätkö joka sylinterin läpi". Venttiili koppa oli jo minulle tullessa irrotettu. Kun aloin itse käymään tilannetta läpi niin ensimmäisenä huomasin jaon olevan pielessä "Jakopää/valvetronic moottori ja venttiili varten kumet vaihdettu liikkeessä n.30000 tuhatta sitten". Myös yksi valvetronicin nostajista oli poikki. Mikähän tämän nostajan on saanut menemään tähän kuntoon?. Pitääkö se tarina paikkansa että nämä n46 koneet on semmosia että jaon mennessä ketuilleen ei kuitenkaan venttiilit lyö mäntään?. Mistähän tätä hommaa lähtis aloittamaan että tietäisi onko koko koneen henkiin saanti edes mahdollista?.
Edellinen omistaja kertoi ajaneensa normaaliin tapaan parkkiin jossa se oli seisonut useita päiviä, jonka jälkeen se ei enään lähtenyt käyntiin vaikka starttailu kuinka paljon. On yrittänyt kuulemma hinaamallakin käynnistää mutta kone ei lupaillut yhtään. Kun olivat puristuksia mitanneet niin koneesta niitä ei ollut löytynyt "en tiedä kävivätkö joka sylinterin läpi". Venttiili koppa oli jo minulle tullessa irrotettu. Kun aloin itse käymään tilannetta läpi niin ensimmäisenä huomasin jaon olevan pielessä "Jakopää/valvetronic moottori ja venttiili varten kumet vaihdettu liikkeessä n.30000 tuhatta sitten". Myös yksi valvetronicin nostajista oli poikki. Mikähän tämän nostajan on saanut menemään tähän kuntoon?. Pitääkö se tarina paikkansa että nämä n46 koneet on semmosia että jaon mennessä ketuilleen ei kuitenkaan venttiilit lyö mäntään?. Mistähän tätä hommaa lähtis aloittamaan että tietäisi onko koko koneen henkiin saanti edes mahdollista?.
Comment