Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e91 320 öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkomaa
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 336
    • Tuusula

    bmw e91 320 öljynkulutus

    Ostin juuri auton yksityiseltä vanhemman tilalle jotta saisin luotettavamman auton. Otsikosta voi päätellä ettei asia mennyt ihan suunnitelman mukaan, mulkku Salon vierestä myi ja minä ostin. Terveisiä vaan että.. pistä hymiö tähän... odotan.



    Bemari N46 koneella. Venttiilivarren kumit luultavasti loppu kun vie öljyä aivan järjettömästi.


    Muutamaan liikkeeseen kun soitin niin eivät halua tehdä hommaa yläkautta hoitaa vaan tekevät sen kannen irroituksen kautta.



    Autolla on ajettu nyt noin 214t km niin mielipiteitä kaipaisin pääseekö halvemmalla etsimällä paikkaa vielä vai onko sama homma edessä kohta jos ei teetä samalla kaikkea muuta kuntoon ja käytä kantta irti?


    Nettiä on tullut selattua mutta tarina ei kerro miten kävi noiden jotka tehtiin yläkautta.. Kiitän ja kumarran!
  • Juho_
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2016
    • 1062
    • Suomi

    #2
    Ihan mielenkiinnosta, paljonko on laskeneet työtunteja syl.kannen irroitus tavalla tehtynä ?

    Ohjurien kunto toki jää silloin kysymysmerkiksi, jos tehdään kansi paikoillaan.

    Nokkakepit ja valvetronic akseli pois, tulpat pois ja paineilmaa pyttyyn sopivasti että venttiilit pysyy kiinni.
    Sit itse tehdyllä puristimella purkaa jouset.

    Esim semmonen mikä ruuvataa kii venakopan yhden pultin paikalle.

    Oma hommansa niinkin, mut tehtävissä ja vähemmän hommaa.

    Valvetronicin jousien irroitus vaatii oman työkalunsa, jotta jousien irroitus / asennus mahdollista.
    YouTube
    Instagram // Juhon Moottoripaja

    Comment

    • mikkomaa
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 336
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Juho_ View Post
      Ihan mielenkiinnosta, paljonko on laskeneet työtunteja syl.kannen irroitus tavalla tehtynä ?

      Ohjurien kunto toki jää silloin kysymysmerkiksi, jos tehdään kansi paikoillaan.

      Nokkakepit ja valvetronic akseli pois, tulpat pois ja paineilmaa pyttyyn sopivasti että venttiilit pysyy kiinni.
      Sit itse tehdyllä puristimella purkaa jouset.

      Esim semmonen mikä ruuvataa kii venakopan yhden pultin paikalle.

      Oma hommansa niinkin, mut tehtävissä ja vähemmän hommaa.

      Valvetronicin jousien irroitus vaatii oman työkalunsa, jotta jousien irroitus / asennus mahdollista.

      Työ tunneista ei mitään hajua kun en kysynyt. Olen kysynyt 3 tarjousta. Kaikki oli töineen, osineen ja ainakin yhdessä paikassa kannen koneistuksineen(ehkä kaikissa) haitarilla noin 1500-4000 euroa. (1400-1500, 2300, 3500-4000)


      Jos ei tuota kantta tarvisi käyttää pois niin hommaa voisi ehkä jopa harkita itse mutta jos se kohta on taas edessä niin sitten parempi antaa liikkeelle kokonaan. Kokemuksia kaipaisin.


      Liikkeiden kokemuksia kun tuossa googletin niin päädyn todennäköisesti soittamaan tuonne jossa vastaavaan mennyt 2300, lähellä ja todella hyvät palautteet.



      Luulen että auton jälleenmyynti arvokin hieman nousee kun kaikki on tehty kunnolla ja kuitit löytyy.

      Comment

      • mikkomaa
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 336
        • Tuusula

        #4
        Mutta jos täältä löytyy pätevä tyyppi ja halukas tekijä niin voidaan keskustella. Auto löytyy etelä-Suomesta ja siirtyy kyllä ajamalla.

        Comment

        • Juho_
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2016
          • 1062
          • Suomi

          #5
          Nojoo, kyllä nuo tyypillisesti tuota ~2000€ luokkaa on kun hattu nostetaan pois ja käydään läpi.

          Paikallaan tehtynä pitäis reilusti alle tonnilla selvitä, mutta silloin ei tiedetä ohjurien kuntoa.

          Ite tehtynä toki kustannuksia nostaa ajoitustyökalusetti ja valvetronic jousien työkalu (ellei itse sellaista rakenna/sovella), mikä syö säästöjä aika paljon hommassa lopulta.
          YouTube
          Instagram // Juhon Moottoripaja

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 687

            #6
            Oletko varma että menee venttiilivarsien kumeista öljy.. pölläyttääkö sinistä kitkerän hajuista savua kun laittaa käyntiin?

            Comment

            • Tatu6o
              BTCF Member
              • Sep 2021
              • 73
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by Juho_ View Post
              Paikallaan tehtynä pitäis reilusti alle tonnilla selvitä, mutta silloin ei tiedetä ohjurien kuntoa.
              Osaatko yhtään sanoa pajaa, joka voisi tuohon hintaan tehdä? Kaverin autoon on remontti tiedossa ja hänen puolesta kyselen. Ainoastaan yksi paja on suostunut tekemään ilman kannen irroittamista, mutta silti hintaa jäi 1300€.

              Comment

              • Juho_
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2016
                • 1062
                • Suomi

                #8
                Satavarmaks en voi sanoa ketkä alle tonnilla tekee irroittamatta kantta.. kun toisten korjaamoiden puolesta en uskalla mennä sanomaan heidän kustannusarvioitaan.

                Ja Etelä-karjalan ulkopuolelta en pysty sanomaan mitään, kun ei ole tuttuja korjaamoita siellä.
                Mut täältä päin uskallan kyllä ainakin yhtä korjaamoa suositella mistä kysyä tarjousta tekeekö.

                Mie oon jotai valvetronic kansia pyöritellyt, ku irtokansii vaa tuotu tarkastettavaks/kunnostettavaks (asiakkailta).
                Paikoillaa jos tekisin ni laskisin päivän hommaks ja osat ei paljoo ole.. ni noin 800€ jäis osineen ja töineen hintaa miun putiikissa tehtynä esimerkiksi.

                Mut jos Uusimaalta lähtee tänne päin ajelee ni valuu kyllä säästö hukkaan siinä vrt. 1300€.

                Ja tosiaa ohjurit kannattaa ottaa huomioon asiassa, että siinä on riskinsä.
                Välillä on ohjuritkin vaihtokunnossa.. mut enemmän ajetuista lähinnä siis.
                Last edited by Juho_; 31-08-2022, 17:34.
                YouTube
                Instagram // Juhon Moottoripaja

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3449
                  • Janakkala

                  #9
                  Ollaan tehty noita venttiilivarrenkumien vaihtoja melkoisen monta autoa kansi paikallaan (Ja kaikissa on ollut aivan kivikovat ja väljät kumit). Ei ole järjen hiventäkään mennä sen takia kantta irroittamaan. Aivan turhaa lisätyötä. Toistaiseksi voimassa oleva hinta on 1200€ kun se on kumminkin se mitä ensin aina kysytään. Pistä viestiä jos homma kiinnoistaa

                  Edit: Samalla kertaa kannatta myös harkita jakopään remppaa jos ei ole tietoa koska sitä on tehty.
                  Last edited by Spetke; 01-09-2022, 19:42.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Tatu6o
                    BTCF Member
                    • Sep 2021
                    • 73
                    • Uusimaa

                    #10
                    Kiitos vastauksista. Kaveri oli jo päättänyt ottaa tuon 1300€ tarjouksen. Jakopää oli autossa uusittu 40tkm sitten, joten en usko että edes tarkistukseen olisi tarvetta.

                    Comment

                    • mikkomaa
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 336
                      • Tuusula

                      #11
                      Auto menossa bc motorsille. Kallista joo, mutta pitäisi olla hyvä paikka missä tulee kuntoon. Infoon lopputuleman kyllä. Kansi siis lähtee irti..


                      Jos ei tarviis aikaa miettiä niin hommaisin työkalut ja opettelisin itse. Ehkä tulevaisuudessa.

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3449
                        • Janakkala

                        #12
                        Originally posted by mikkomaa View Post
                        Auto menossa bc motorsille. Kallista joo, mutta pitäisi olla hyvä paikka missä tulee kuntoon. Infoon lopputuleman kyllä. Kansi siis lähtee irti..
                        Jos ei tarviis aikaa miettiä niin hommaisin työkalut ja opettelisin itse. Ehkä tulevaisuudessa.
                        Mikä on syy sylinterikannen irroittamiselle?
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • mikkomaa
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 336
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Spetke View Post
                          Mikä on syy sylinterikannen irroittamiselle?
                          No mä en näitä tunne niin en voi omaa kantaa esittää mutta käsitin että tämä moottorityyppi on pakko tehdä kansi irroittamalla. Oli miten oli, kansi on kuulemma jo irti ja jotain o-tiivisteitä lohkosta oli kuulemma rikki. Menee samalla vaihtoon.


                          Kansi siis koneistetaan ja samalla tulee kansiremppa tehtyä. Luulisin että motista tulee samalla kuin uusi yläkerran osalta, joten ei tarvitse siitä enää murehtia.. itsellä tai tulevallakaan ostajalla.

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3449
                            • Janakkala

                            #14
                            Originally posted by mikkomaa View Post
                            No mä en näitä tunne niin en voi omaa kantaa esittää mutta käsitin että tämä moottorityyppi on pakko tehdä kansi irroittamalla. Oli miten oli, kansi on kuulemma jo irti ja jotain o-tiivisteitä lohkosta oli kuulemma rikki. Menee samalla vaihtoon.
                            Kansi siis koneistetaan ja samalla tulee kansiremppa tehtyä. Luulisin että motista tulee samalla kuin uusi yläkerran osalta, joten ei tarvitse siitä enää murehtia.. itsellä tai tulevallakaan ostajalla.
                            Jokainen toki tekee tai teettää autolleen mitä haluaa mutta venttiilivarren kumien takia ei sylinterikantta tarvi tai kannata irroittaa.
                            Kumit pystyy kyllä vaihtamaan kansi paikallaan erikoistyökaluilla.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎