Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton ratti vinossa ja luistoneston valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aaltonen46
    Newbiemmer
    • Nov 2022
    • 6
    • RAISIO

    Auton ratti vinossa ja luistoneston valo palaa

    Tosiaan, kävin tänään bemmillä ojan pohjalla. Mitään ei näyttänyt hajonneen eikä ylimmääräisiä ääniä kuulunut.

    Ei siinä mitään, ajelin hetken kunnes huomasin ratin olevan vinossa oikealle muttei puolla mihinkään suuntaan. Jatkoin rauhassa ajellen kotia kohti kun auto ilmoitti rengaspaineen olevan vähissä ja sytytti samassa luistoneston valon.

    Mitä mahtoi hajota ojassa käydessä?

    Bemari on tosiaan e91 320d
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1604
    • Turku

    #2
    Jos ratti on nyt vinossa, niin ilmeisesti keula kävi ojassa ja etupyörän tuennassa on jotain hajonnut/vääntynyt. Se on paras viedä nyt huoltoon.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Aaltonen46
      Newbiemmer
      • Nov 2022
      • 6
      • RAISIO

      #3
      Originally posted by Silmaauki View Post
      Jos ratti on nyt vinossa, niin ilmeisesti keula kävi ojassa ja etupyörän tuennassa on jotain hajonnut/vääntynyt. Se on paras viedä nyt huoltoon.

      Joo vasen keula edel uppos mut nousi heti ylös. Mahtokoha renkast mennä anturi ku palaa noi vikavalot?

      Comment

      • Aaltonen46
        Newbiemmer
        • Nov 2022
        • 6
        • RAISIO

        #4
        Originally posted by Silmaauki View Post
        Jos ratti on nyt vinossa, niin ilmeisesti keula kävi ojassa ja etupyörän tuennassa on jotain hajonnut/vääntynyt. Se on paras viedä nyt huoltoon.

        Joo vasen keula edel uppos mut nousi heti ylös. Mahtokoha renkast mennä anturi ku palaa noi vikavalot?

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2034
          • Vantaa

          #5
          Oisko yksinkertaisesti iskusta paine vähentynyt renkaassa ja esp palaa koska ratti vinossa jolloin asentotunnistimen tieto ei täsmää kiihtyvyys antureiden tiedon kanssa.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Aaltonen46
            Newbiemmer
            • Nov 2022
            • 6
            • RAISIO

            #6
            Originally posted by Silmaauki View Post
            Jos ratti on nyt vinossa, niin ilmeisesti keula kävi ojassa ja etupyörän tuennassa on jotain hajonnut/vääntynyt. Se on paras viedä nyt huoltoon.

            Joo vasen keula edel uppos mut nousi heti ylös. Mahtokoha renkast mennä anturi ku palaa noi vikavalot?

            Comment

            • Aaltonen46
              Newbiemmer
              • Nov 2022
              • 6
              • RAISIO

              #7
              Originally posted by VilleP View Post
              Oisko yksinkertaisesti iskusta paine vähentynyt renkaassa ja esp palaa koska ratti vinossa jolloin asentotunnistimen tieto ei täsmää kiihtyvyys antureiden tiedon kanssa.

              Tätä en tullu ees ajatelleeks. Kiitos!

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16245
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Silmaauki View Post
                Jos ratti on nyt vinossa, niin ilmeisesti keula kävi ojassa ja etupyörän tuennassa on jotain hajonnut/vääntynyt. Se on paras viedä nyt huoltoon.
                Huolto on jo myöhäistä, nyt tarvitsee korjata jotakin.

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  #9
                  Tuskinpa raidetankoa kummempaa on menny.
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 1604
                    • Turku

                    #10
                    Jos luistoneston ja ajonvakauden valo palaa, niin se voi viitata siihen että absin anturi meni samassa rytäkässä poikki/rikki.
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3361
                      • Raisio

                      #11
                      Kun auto karkaa tieltä ojaan taikka pientareelle, siinä monelta kuskilta kyllä jää huomaamatta osuiko auto tasaiseen kohtaan, vai joku oksa repi absijohdot poikki, taikka joku pikkukanto taikka kivi väänsi tukivarren/tukivarsia mutkalle, milli parikin on jo paljon eikä näy heti kokemattomaan silmään onko pyörä vinossa. Sen verran siinä tilanteessa tulee muuta ohjelmaa aivokopalle.

                      Suosittelen huolellista alustan tarkastuttamista osaavalla taholla koko pohjan alueelta.
                      Last edited by ritariässä; 27-11-2022, 15:27. Reason: Kunta korjattu kannoksi
                      E39&E93

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3284
                        • Finnland

                        #12
                        Joo kyllä tuossa pitää tehdä aika kattavasti tarkistus jos noin oireilee. Voi olla epätasaisesti kuluvaa rengasta tuollaisen jälkeen..
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

                        Comment

                        • Aaltonen46
                          Newbiemmer
                          • Nov 2022
                          • 6
                          • RAISIO

                          #13
                          Originally posted by ritariässä View Post
                          Kun auto karkaa tieltä ojaan taikka pientareelle, siinä monelta kuskilta kyllä jää huomaamatta osuiko auto tasaiseen kohtaan, vai joku oksa repi absijohdot poikki, taikka joku pikkukanto taikka kivi väänsi tukivarren/tukivarsia mutkalle, milli parikin on jo paljon eikä näy heti kokemattomaan silmään onko pyörä vinossa. Sen verran siinä tilanteessa tulee muuta ohjelmaa aivokopalle.

                          Suosittelen huolellista alustan tarkastuttamista osaavalla taholla koko pohjan alueelta.

                          Joo no kävin sen ojan läpi heti tapahtuman jälkeen, eikä siel ollut yhtään kiveä risua tai vastaavaa

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3361
                            • Raisio

                            #14
                            No, ratti meni ainakin vinoon ja valoja syttyi tauluun, ei muuta kuin kovaa ajoa ja hyvä tulee
                            E39&E93

                            Comment

                            • alfaromeo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2019
                              • 253
                              • Suomi

                              #15
                              BMW mittaa rengaspaineiden erot pyörintänopeudesta. Eli käytännössä renkaan kehästä. Mitään antureita ei ole pyörien venttiileissä. Todenäköisesti mällissä on tukivarsi tmvs vääntynyt -> ratti vinossa. Samassa rytäkässä on rengas alkanut vuotamaan ja ilmoittaa paineen laskusta. Kannattaa käyttää autoa asiantuntevalla pajalla ja kertoa mitä on tapahtunut.
                              E92 335ia
                              F11 535ia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎