Pitkään ollut mietinnässä korjata "vika"
Eli tosiaan -07 m47 jonka perässä 6hp19 laatikko.
Laatikko toimii muuten jotenkuten hyvin eikä humppaile yhtään mutta tällaisia vikoja se kuitenkin tekee.
Toisinaan kylmänä jos kytkee pakille hetinmiten käynnistyksen jälkeen saattaa auto sammua siihen. kuten turbiinissa olisi aivan liikaa lukotusta...
Sitten ensimmäisen 10km aikana esimerkiksi isolla tiellä moottorijarrutuksessa vaikka 80->60 tiputuksessa vaihteisto ei tunnu löytävän "lukotusta"/ vaihdetta eli kierrosluku hyppii edestakaisin tyhjäkäynti/edellisen nopeuden kierrokset ja kun kierrokset käy tyhjäkäynnillä tuntuu että laatikko löytää jonkun vaihteen mutta on liian iso vaihde moottorijarrulle ja auto jarruttaa/menee kytkin pohjassa tavallaan.
Vaikea selittää mutta kierrokset tosiaan hyppii siellä 750-1600 väliä.
Lämpimällä tätä pakkivikaa ei ole ja tuntuu että tota moottorijarru ongelmaakaan ei ole vaan pysyy vaihteella kuten normaalisti.
Vika on ollut nyt toistavuotta mitä auto minulla on ollut ja edellisen omistajan toimesta laatikkoon on vaihdettu "huuhtelemalla" comman öljyt mutta en tiedä onko sillonjo vikaa ollut miksi öljyä on vaihdeltu.
ONKO VIKA
A: turbiinissa
B: mekatroniikassa
C: Comman öljyistä
D: Öljyn määrästä
E: Jostain muusta mistä?
Ja tähän lisäyksenä. koodeja on luettu mutta mitään vikakoodia ei ole laatikossa/ moottorissa paitsi nyt tyhjennetyn dpffän ansiosta exhaust backpressuret koksa anturit varmaan paskana tyhjennyksen jäljistä tms.
Eli tosiaan -07 m47 jonka perässä 6hp19 laatikko.
Laatikko toimii muuten jotenkuten hyvin eikä humppaile yhtään mutta tällaisia vikoja se kuitenkin tekee.
Toisinaan kylmänä jos kytkee pakille hetinmiten käynnistyksen jälkeen saattaa auto sammua siihen. kuten turbiinissa olisi aivan liikaa lukotusta...
Sitten ensimmäisen 10km aikana esimerkiksi isolla tiellä moottorijarrutuksessa vaikka 80->60 tiputuksessa vaihteisto ei tunnu löytävän "lukotusta"/ vaihdetta eli kierrosluku hyppii edestakaisin tyhjäkäynti/edellisen nopeuden kierrokset ja kun kierrokset käy tyhjäkäynnillä tuntuu että laatikko löytää jonkun vaihteen mutta on liian iso vaihde moottorijarrulle ja auto jarruttaa/menee kytkin pohjassa tavallaan.
Vaikea selittää mutta kierrokset tosiaan hyppii siellä 750-1600 väliä.
Lämpimällä tätä pakkivikaa ei ole ja tuntuu että tota moottorijarru ongelmaakaan ei ole vaan pysyy vaihteella kuten normaalisti.
Vika on ollut nyt toistavuotta mitä auto minulla on ollut ja edellisen omistajan toimesta laatikkoon on vaihdettu "huuhtelemalla" comman öljyt mutta en tiedä onko sillonjo vikaa ollut miksi öljyä on vaihdeltu.
ONKO VIKA
A: turbiinissa
B: mekatroniikassa
C: Comman öljyistä
D: Öljyn määrästä
E: Jostain muusta mistä?
Ja tähän lisäyksenä. koodeja on luettu mutta mitään vikakoodia ei ole laatikossa/ moottorissa paitsi nyt tyhjennetyn dpffän ansiosta exhaust backpressuret koksa anturit varmaan paskana tyhjennyksen jäljistä tms.
Comment