Morjensta. Tosiaan potilaana olisi N54 pannulla varustettu 335i e92. Oireilee seuraavanlaisesti:
Kylmäkäynnistyksessä sylkee putkeen ja tulee misfirea. Rauhoittuu kun kierrokset laskevat, mutta jatkuu kuitenkin vielä satunnaisesti. Tästä muutama video, mistä selkeästi tunnistaa kun pätkäsee. Näiden lisäksi ajossa 1000-2000 kierroslukualueella välillä vähän nykii muutaman kerran sielä täälä ja vaihdetta vaihtaessa paukauttaa putkeen turhan räväkästi. Pahempi, jos auto on seissyt.
Mitä olen tähän asti tehnyt: imukanavat on putsattu, tulpat vaihdettu, puolat tarkistettu. Vikakoodeja ei anna poislukien 2FCA ja 2FDA, jotka ovat haamukoodeja / shadow codes MHD näkyvissä. Auto pitäisi ainakin myyjän sanojen mukaan olla vakio, mutta en sitten tiedä voisiko sisässä olla jokin piggy back -virityssysteemi, joka vaikuttaa tuohon käyntiin näin.
Afr kun seurasi niin bank1 vähän vaihteli ja siksi päädyinkin vaihtamaan 1 sylinterin suuttimen, koska siitä oli suurin haju ja sain osan edullisesti. Railipaine minulla on tyhjäkäynnillä 47-50 bar ja matalapaine pumpun paine 4-5 bar.
Kun tarkkailin parametreja huomasin että tyhjäkäynnillä aina tuon misfiren / paukahduksen tullen kaikkien sylinterien ajoitus pomppasi vähän eli oli selkeästi luettavista sylintereiden ajoituksesta.
Vaikka kuinka helppo olisi vaihtaa uudet puolat en kuitenkaan siihen usko, koska olisi antanut jo vikakoodia kun tätä on nyt useampi useampi viikko kestänyt. Eniten tässä turhauttaa, kun mitään koodeja ei tule ei edes misfire.
Löytyisikö täältä apua tähän ongelmaan?
Kylmäkäynnistyksessä sylkee putkeen ja tulee misfirea. Rauhoittuu kun kierrokset laskevat, mutta jatkuu kuitenkin vielä satunnaisesti. Tästä muutama video, mistä selkeästi tunnistaa kun pätkäsee. Näiden lisäksi ajossa 1000-2000 kierroslukualueella välillä vähän nykii muutaman kerran sielä täälä ja vaihdetta vaihtaessa paukauttaa putkeen turhan räväkästi. Pahempi, jos auto on seissyt.
Mitä olen tähän asti tehnyt: imukanavat on putsattu, tulpat vaihdettu, puolat tarkistettu. Vikakoodeja ei anna poislukien 2FCA ja 2FDA, jotka ovat haamukoodeja / shadow codes MHD näkyvissä. Auto pitäisi ainakin myyjän sanojen mukaan olla vakio, mutta en sitten tiedä voisiko sisässä olla jokin piggy back -virityssysteemi, joka vaikuttaa tuohon käyntiin näin.
Afr kun seurasi niin bank1 vähän vaihteli ja siksi päädyinkin vaihtamaan 1 sylinterin suuttimen, koska siitä oli suurin haju ja sain osan edullisesti. Railipaine minulla on tyhjäkäynnillä 47-50 bar ja matalapaine pumpun paine 4-5 bar.
Kun tarkkailin parametreja huomasin että tyhjäkäynnillä aina tuon misfiren / paukahduksen tullen kaikkien sylinterien ajoitus pomppasi vähän eli oli selkeästi luettavista sylintereiden ajoituksesta.
Vaikka kuinka helppo olisi vaihtaa uudet puolat en kuitenkaan siihen usko, koska olisi antanut jo vikakoodia kun tätä on nyt useampi useampi viikko kestänyt. Eniten tässä turhauttaa, kun mitään koodeja ei tule ei edes misfire.
Löytyisikö täältä apua tähän ongelmaan?
Comment