Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 2008 320d ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iksa
    Newbiemmer
    • Apr 2021
    • 13
    • Oulu

    E91 2008 320d ei lähde käyntiin

    Eli otsikonmukainen bemmi ei lähde käyntiin. Starttaa kyllä hyvinkin, mutta käyntiin ei lähde. Aiemmin hajosi Kp-pumppu joka sylkikin sitten metalliromua suuttimet ym täyteen jonka johdosta suuttimet, tukki ja kp pumppu vaihdettiin. Toimi pari viikkoa hyvin, kunnes ei enää lähtenyt käyntiin. Akkukotelo olikin puolillaan vettä ja pienempi plus läpivienti oli hapertunut poikki. Tämä korjattiin eikä edelleenkään käyntiin. Tarkisteltu vähän kaikkea eikä mikään auta. kiskolle asti tulee polttoainetta, mutta ilmeisesti suuttimet eivät aukea tai jotain vastaavaa. ja jos nyt oikein luin realidataa niin pyydetty paine oli joitakin satoja mbareja mutta toteutunut vain 5. Olisiko kenelläkään mitään ideoita? Auto sijaitsee ylikiimingissä
    Attached Files
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 503
    • Kouvola

    #2
    Poisto
    Last edited by mmie; 28-03-2023, 13:43. Reason: Tupla
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 503
      • Kouvola

      #3
      Ihan vaan heittona, ettei olisi ajoneston kanssa mitään bittiä poikittain?

      Tältäkin foorumilla on tarinoita sen "synkkaamisesta", kun on vaan mennyt sekaisin.

      En tosiaan tarkemmin tiedä miten se käyttäytyy, kun ei ole omalle kohdalle osunut, mut heitän vaan nyt pallon ilmaan aiheesta.

      Nähtävästi just nuo epämääräiset virtakatkokset voi sen sotkea.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #4
        Mä katsoisin myös siitä akun päällä olevasta muovikotelosta että kaikki nallit on ehjät?
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Ei ole ajoneston kanssa ongelmaa kun ei ole koodeja ja startti pyörii. Jos rail-paine ei startissa nouse yli 5 bar, niin siinä on syy miksi ei käynnisty. Eli selvittämään miksi paineet ei nouse. Pyydetty paine on satoja baareja startissa ei mbar, eli millibaareja. Saako FRM yhteyden? Viimeisessä oli punaisena eli ei saa yhteyttä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Iksa
            Newbiemmer
            • Apr 2021
            • 13
            • Oulu

            #6
            pitää katsoa ne nallit kun pääsen hallille ja katon saako se frm yhteyden. Jotain häikkää niissä sähköissä kuitenkin on kun koodaus ei enää onnistu vaan valittaa ettei saa vehicle orderia ladattua. Ja ku se kuitenkin on sekä cas että frm missä sen pitäis olla

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 923
              • Sotkamo--Oulu

              #7
              Siitä korkeapainepumpultahan lähtee myös paluulinja tankkiin. Voisiko olla, että sitä metallimujua on mennyt korkeapainepumpun rikkouduttua sinnekin suuntaan ja nyt sitten tankissa oleva siirtopumppu on imaissut ne metallimujut sihtiin tai sisäänsä ja ei toimi tms.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1265
                • Kajjjaani

                #8
                Originally posted by Iksa View Post
                pitää katsoa ne nallit kun pääsen hallille ja katon saako se frm yhteyden. Jotain häikkää niissä sähköissä kuitenkin on kun koodaus ei enää onnistu vaan valittaa ettei saa vehicle orderia ladattua. Ja ku se kuitenkin on sekä cas että frm missä sen pitäis olla
                Tsekkaa että kaapelin asetuksissa "latency" on 1ms. Joskus windows muuttaa sitä esim. päivityksien yhteydessä 16ms:ään ja siitä tulee juurikin tuollaisia yhteysongelmia.

                Edit. tai jos siellä on frm3 niin eepromi voi olla sekasin eikä siksi saa diagnostiikalla yhteyttä.
                Last edited by alpine3; 29-03-2023, 14:19.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • Iksa
                  Newbiemmer
                  • Apr 2021
                  • 13
                  • Oulu

                  #9
                  Vähän päivitystä... FRM saa yhteyden, nallit kunnossa akun päällä. Jostain syystä railpaine ei vaan nouse, otin istalla livedataa starttauksesta ja virrat päällä. Railpaine on kummassakin tapauksessa 4,99 bar. esipaineet yms tulee ja starttauksessa pyydetty paine yli 400 bar mutta toteutunut se 4,99 bar. eikä se tästä arvosta muutu mihinkään vaikka ottaisi suuttimesta putken irti, ei laske eikä nouse.

                  edit : ja nämä koodit jäi tauluun kun nollasin ja yritin startata. Tankin sensori oli irti siksi se antaa siitä nuo
                  Attached Files
                  Last edited by Iksa; 30-03-2023, 09:21. Reason: lisäys

                  Comment

                  • Elätti
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 158
                    • Great Kuopio Area

                    #10
                    Tuleehan muuten suutintukin putkesta tavaraa kun yrittää starttaa? Ja pyöriihän siirtopumppu tankissa?

                    Comment

                    • Iksa
                      Newbiemmer
                      • Apr 2021
                      • 13
                      • Oulu

                      #11
                      Juu, siirtopumppu pyörii ja suutintukista lentää tavara kaarella kun starttaa tukki auki

                      Comment

                      • -kalevi-
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 505
                        • Tuusula

                        #12
                        Tarkasta rail paineanturi ja liittimen pinnit. Nämä ei taida käynnistyä, jos rail painetieto ei näytä oikein
                        E87 118d
                        E70 3.0d
                        Ex: E36 M3
                        Ex: E36 cabriolet m60b40
                        Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                        Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                        Comment

                        • Kouris
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 696

                          #13
                          Rail paineensäätimen voi testata laittamalla kirkas letku paluu linjaan:

                          Sähköjohto paikallaan rupeaa ainetta tulemaan kun tavoite paine saavutetaan eli pienen startin jälkeen.

                          Sähköjohto irrallaan ei tule mitään vaikka starttaa kuinka kauan.


                          Eli on normaalisti kiinni.

                          Comment

                          • Juho_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2016
                            • 1064
                            • Suomi

                            #14
                            Onko ajonesto pois suljettu?
                            En kyllä muista enää tekikö vikakoodia eculle jos kadottaa synkkauksen.. mut sillo ei ainakaa nosta rail painetta.
                            YouTube
                            Instagram // Juhon Moottoripaja

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1265
                              • Kajjjaani

                              #15
                              Jättää vikakoodin jos synkkaus pielessä.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎