Potilaana 335i N54, jossa nyt MHD:n stage 1 OTS mappi.
Flashasin itse tuossa n. vuosi sitten MHD:n stage1+ mapin autoon, ja mappiin meni heidän OCT98 kartta. Tyhmänä luulin että nämä MHD:n OCT-arvot ovat EU:n/Suomen oktaaniarvojen mukaisia, mutta eipäs ollutkaan. Ajelin siis n. vuoden väärällä mapilla, sillä tuo OCT98 on Amerikan standardia, ja meinaisi suomen bensoilla 98/Etanoli seosta. Tankissa oli suurimmaksi osaksi puhdasta 98:ia tälloin.
Sitten alkoi ongelmat josta nyt on kaikki muut selätetty ja autossa oikea mappi, mutta auto edelleen köhii ja starttaa huonosti kylmänä noin 90% ajasta. Kierrokset putoavat ja nousevat niinkun lystää, ihan kun HPFP olisi menossa (YT videoiden mukaan). Jos ei lähde liikkeelle tai anna kevyttä kierrosta, heitää half check-engine valon ja idle palautuu "normaaliksi". Jos tosiaan lähtee liikkeelle niin ongelmat katoavat samantein, ja auto vetää kun uusi motarilla tai missä tahansa ajaakaan.
Tämä on siis AINOA ongelma nyt, ja uskoisin että kun fläshäsin tuon oikean mäpin sisään niin tuo n. vuoden verran kun ajelin väärällä, joku adaptaatio olisi resetoitava jotta se starttaa ns "oikeilla arvoilla" eikä luule että bensa rikkaampaa kun oikeasti on.
Kysymykseni siis on, mikäköhän näistä MHD:n adaptaatioista mun kannattaisi resetoida kun ongelma on vain ja ainoastaan siinä, että auto ei kylmänä starttaa suoraan "tasaiseen" tyhjäkäyntiin? Vaihtoehdot ovat:
-Lambda sensors
-Intake mass flow
-Throttle
-Lambda regulation
-Load control
-Fuel High Pressure System
-Octane rating
-VANOS
-Knock regulation
-Idle
-Register battery
Itse kallistuisin eka resetoimaan Octane ratingin, jonka jälkeen tuo Fuel high pressure system jos ei vain oktaaniarvojen resetoinnilla lähde. Kaikki näkökulmat otetaan vastaa, kiitän ja kumarran <3
Flashasin itse tuossa n. vuosi sitten MHD:n stage1+ mapin autoon, ja mappiin meni heidän OCT98 kartta. Tyhmänä luulin että nämä MHD:n OCT-arvot ovat EU:n/Suomen oktaaniarvojen mukaisia, mutta eipäs ollutkaan. Ajelin siis n. vuoden väärällä mapilla, sillä tuo OCT98 on Amerikan standardia, ja meinaisi suomen bensoilla 98/Etanoli seosta. Tankissa oli suurimmaksi osaksi puhdasta 98:ia tälloin.
Sitten alkoi ongelmat josta nyt on kaikki muut selätetty ja autossa oikea mappi, mutta auto edelleen köhii ja starttaa huonosti kylmänä noin 90% ajasta. Kierrokset putoavat ja nousevat niinkun lystää, ihan kun HPFP olisi menossa (YT videoiden mukaan). Jos ei lähde liikkeelle tai anna kevyttä kierrosta, heitää half check-engine valon ja idle palautuu "normaaliksi". Jos tosiaan lähtee liikkeelle niin ongelmat katoavat samantein, ja auto vetää kun uusi motarilla tai missä tahansa ajaakaan.
Tämä on siis AINOA ongelma nyt, ja uskoisin että kun fläshäsin tuon oikean mäpin sisään niin tuo n. vuoden verran kun ajelin väärällä, joku adaptaatio olisi resetoitava jotta se starttaa ns "oikeilla arvoilla" eikä luule että bensa rikkaampaa kun oikeasti on.
Kysymykseni siis on, mikäköhän näistä MHD:n adaptaatioista mun kannattaisi resetoida kun ongelma on vain ja ainoastaan siinä, että auto ei kylmänä starttaa suoraan "tasaiseen" tyhjäkäyntiin? Vaihtoehdot ovat:
-Lambda sensors
-Intake mass flow
-Throttle
-Lambda regulation
-Load control
-Fuel High Pressure System
-Octane rating
-VANOS
-Knock regulation
-Idle
-Register battery
Itse kallistuisin eka resetoimaan Octane ratingin, jonka jälkeen tuo Fuel high pressure system jos ei vain oktaaniarvojen resetoinnilla lähde. Kaikki näkökulmat otetaan vastaa, kiitän ja kumarran <3
Comment